Kampania „Internetowe Konto Pacjenta. I łatwo, i wygodnie, i bezpiecznie … IKP” to kontynuacja działań edukacyjno-informacyjnych z 2019 roku. Tegoroczna odsłona została zaprojektowana w oparciu o dwie niezależne koncepcje kreatywne, ale wzajemnie się uzupełniające – do telewizji i radia oraz do internetu. Kampania telewizyjna oraz radiowa, pod hasłem „Doskonale się rozumiemy”, ma przede wszystkim budować świadomość czym jest Internetowe Konto Pacjenta oraz nowe e-usługi z nim powiązane: e-skierowanie oraz e-wizyty. Natomiast kampania online, pod hasłem „Paradoksy”, ma zachęcić Polaków do aktywności – logowania się na Internetowym Koncie Pacjenta oraz korzystania z e-usług.
– Internetowe Konto Pacjenta to centrum dowodzenia sprawami zdrowotnymi każdego z nas – mamy do niego dostęp 24 godziny na dobę, bez konieczności wychodzenia z domu. Pozwala nam zaoszczędzić czas i uporządkować wiele spraw domowych. By jeszcze bardziej ułatwić korzystanie z IKP, pracujemy nad aplikacją mobilną mojeIKP, a także kolejnymi e-usługami dostępnymi z jego poziomu: centralną e-rejestracją czy zamawianiem e-recept. Mam nadzieję, że udostepnienie na IKP pełnego katalogu usług cyfrowych przekona Polaków do aktywnego z niego korzystania. I w niedługim czasie IKP stanie się naszą codzienności, tak jak bankowość elektroniczna – mówi Agnieszka Kister, dyrektor Centrum e-Zdrowia.
Zobacz również
Za kreację i reżyserię tegorocznej kampanii odpowiedzialni są ci sami twórcy, co w zeszłym roku – scenarzysta Cezary Zieliński z Fabryki Komunikacji Społecznej oraz reżyser Xawery Żuławski. Produkcję spotów ponownie zrealizowało studio Orient Film.
Na kampanię telewizyjną składają się – podobnie, jak w poprzedniej odsłonie – dwa spoty 30 sekundowe: „Tort” – skierowany do grupy docelowej 25+ oraz „Rowerek”, dedykowany seniorom. W tym roku w spotach popularyzowane są nowe cyfrowe usługi: e-skierowanie oraz e-wizyta. Oba spoty pokazują, z jaką łatwością można zarządzać sprawami zdrowotnymi swoimi oraz swojej rodziny oraz jak może nam to ułatwić życie.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Spoty są emitowane w trzech największych stacjach telewizyjnych (TVP, POLSAT oraz TVN) oraz dwóch radiowych (Radio ZET, Radio ESKA) od początku października do połowy listopada. Kampanię online można oglądać do końca listopada na największych portalach internetowych oraz kanałach YouTube i Facebook.
Słuchaj podcastu NowyMarketing