Jakie były największe sukcesy dla Waszej marki w 2023 roku?
Myślę, że największym sukcesem jest to, że mimo nie najlepszej sytuacji gospodarczej na rynku i sporej inflacji, udaje nam się osiągać dobre wyniki i utrzymywać zmotywowany oraz zaangażowany zespół. Jeżeli chodzi o działania marketingowe, to w 2023 roku kontynuowaliśmy naszą kampanię „Jestem kobietą”, która sama w sobie jest dużym sukcesem wizerunkowym. Ewidentnie wyróżniamy się w kategorii i budujemy swoją pozycję marki, która nie tylko sprzedaje biżuterię, ale też tworzy lepszy świat dla kobiet.
Jakie były największe wyzwania dla Waszej marki w 2023 roku?
Działamy w warunkach ciągłej zmiany i zarządzanie marką w takiej sytuacji jest już sporym wyzwaniem. Gimnastyki wymaga również dystrybucja budżetu pomiędzy różne kanały komunikacji. Potencjalnych punktów styku z odbiorcami jest coraz więcej i trzeba umiejętnie żonglować pomiędzy tradycyjnymi i nowymi kanałami.
Zobacz również
Jakie były według Ciebie najciekawsze trendy związane z marketingiem w minionym roku?
Bezkonkurencyjnie wygrywa tutaj trend związany z wykorzystaniem AI w marketingu. Copywriting, tworzenie grafik, obróbka zdjęć – to wszystko już się zmienia i będzie zmieniało się jeszcze bardziej w kolejnych latach. Myślę, że AI mocno wpłynie na sposób pracy w marketingu. Da nam narzędzia, dzięki którym będziemy mogli dużo szybciej i sprawniej tworzyć nowy content. Co nie zmienia faktu, że tzw. „czynnik ludzki” będzie w tym procesie niezbędny. Zmieni się tylko jego rola.
Najlepsza kampania, jaką widziałeś/widziałaś w tym roku?
Trudno mi wskazać jedną kampanię, która jakoś szczególnie zapadłaby mi w pamięć. Było to zresztą widać na gali rozdania nagród Effie, gdzie w wielu kategoriach nie przyznano złota, nie było też Grand Prix. Większość marek prowadzi zachowawcze, prosprzedażowe działania, które od strony kreatywnej niczym się nie wyróżniają. Ciekawe rzeczy działy się przed wyborami 15 października br., kiedy obserwowaliśmy wiele inicjatyw pro-wyborczych. Dla mnie na wyróżnienie zasługują spoty, jakie w tym temacie wypuściła Fundacja Sexed.
Jakie są Twoje najważniejsze plany/wyzwania/postanowienia na 2024 rok?
Będziemy kontynuować naszą platformę komunikacji pod hasłem „Jestem kobietą”, ale wyzwaniem jest, jak robić to w sposób ciekawy, kreatywny i jednocześnie skuteczny. Mamy na to wiele pomysłów i mam nadzieję, że uda nam się je zrealizować.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
O rozmówczyni:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Justyna Lach – dyrektorka marketingu YES Biżuteria. Odpowiedzialna za wdrażanie nowej strategii marki oraz kampanię „Jestem Kobietą”, dzięki której biżuteria stała się sposobem manifestowania autentyczności, wyrażania siebie i promowania wartości różnorodności, odwagi, niezależności i wrażliwości. W ramach działań dla marki YES nieustająco walczy o równouprawnienie kobiet oraz grup marginalizowanych, włączając się aktywnie w debaty społeczne oraz podejmując inicjatywy naświetlające problem. Jej działania zostały docenione przez ekspertów. Została nagrodzona tytułem Ad Marketera roku 2022, a kampania „Jestem Kobietą” zdobyła wiele nagród, m.in. Grand Prix Effie 2022, cztery statuetki Effie 2022, siedem nagród KTR, trzy nagrody YouTube Works, w tym Grand Prix, tytuł Diamentu Forbes.