fot. unsplash.com
Naszym celem jest pokazywanie reklam, które są tak samo trafne i użyteczne, jak inne wyświetlane treści. Jeśli zrobimy to skutecznie, reklama na Facebooku może również pomóc dużym i małym firmom w zwiększeniu sprzedaży i zatrudnieniu większej liczby osób.
Zobacz również
Podczas gdy świat i nasze usługi nieustannie się rozwijają, pomyśleliśmy, że pomocne byłoby określenie zasad, którymi kierujemy się przy podejmowaniu decyzji, jeśli chodzi o reklamę w serwisach Facebook, Messenger i Instagram.
Przede wszystkim tworzymy dla ludzi
Dzięki reklamie możemy świadczyć nasze usługi za darmo. Jednak reklamy nie powinny utrudniać korzystania z serwisu. Chcemy, aby były tak samo trafne i przydatne, jak inne posty, które widzisz. Jest to ważne również dla firm, ponieważ odbiorcy mniej chętnie reagują na reklamy, które są dla nich nieistotne lub denerwujące. Dlatego zaczynamy od ludzi. Nasz system aukcyjny, który określa, które reklamy są wyświetlane, priorytetyzuje te treści, które są dla Ciebie najbardziej istotne, a nie ile pieniędzy zarobi Facebook z danej reklamy.
Nie sprzedajemy Twoich danych
Nie sprzedajemy nikomu danych osobowych, takich jak imię i nazwisko, posty na Facebooku, adres e-mail lub numer telefonu. Ochrona prywatności ludzi ma zasadnicze znaczenie dla tego, jak zaprojektowaliśmy nasz system reklam. Oznacza to, że możemy wyświetlać trafne i użyteczne reklamy oraz zapewniać reklamodawcom istotne dane o skuteczności ich reklam – bez konieczności przekazywania reklamodawcom informacji o tym kim jesteś.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Możesz kontrolować wyświetlane reklamy
Kliknięcie w prawym górnym rogu reklamy pozwala łatwo ukryć reklamy, które Ci się nie podobają, lub zablokować reklamy od reklamodawcy, którego nie lubisz. Kliknięcie „Dlaczego to widzę?” powie Ci więcej o tym, dlaczego zobaczyłeś tę reklamę i przeniesie Cię do sekcji preferencji reklamowych. Każdy może odwiedzić swoje preferencje reklamowe, aby dowiedzieć się więcej o zainteresowaniach i informacjach, które mają wpływ na wyświetlane reklamy, oraz zarządzać tymi informacjami, aby uzyskać trafniejsze reklamy.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Reklama powinna być przejrzysta
Powinieneś móc łatwo dowiedzieć się, kto wyświetla Ci reklamy i zobaczyć inne wyświetlane przez niego komunikaty. Właśnie dlatego tworzymy funkcję transparentności reklam, która umożliwia odwiedzenie dowolnej strony na Facebooku i wyświetlenie reklam, które uruchamia reklamodawca, niezależnie od tego, czy są one skierowane do Ciebie. Spowoduje to nie tylko, że reklama na Facebooku stanie się bardziej przejrzysta; nałoży również na reklamodawców odpowiedzialność za jakość reklam, które tworzą.
Reklama powinna być bezpieczna i odpowiedzialna społecznie; nie powinna dzielić ani dyskryminować.
Nasze Standardy Społecznościowe zabraniają szerzenia nienawiści, nękania, zastraszania i innych rodzajów szkodliwych zachowań. Od naszych reklamodawców oczekujemy przestrzegania jeszcze bardziej restrykcyjnych zasad reklamowych, aby chronić odbiorców m.in. przed dyskryminującymi reklamami – niedawno zaostrzyliśmy te zasady jeszcze bardziej. Nie chcemy, aby reklama była wykorzystywana do siania nienawiści lub dyskryminacji, a nasze zasady to odzwierciedlają. Wiele reklam sprawdzamy proaktywnie za pomocą automatycznych i ręcznych narzędzi oraz reaktywnie, gdy ludzie ukrywają, blokują lub oznaczają reklamy jako obraźliwe. Podczas sprawdzania reklamy sprawdzamy jej zawartość, targetowanie, stronę docelową i tożsamość reklamodawcy. Nie jesteśmy nieomylni, ale naszym celem jest zapobieganie i usuwanie treści, które naruszają nasze zasady, bez ograniczania dyskursu publicznego.
Reklama powinna wspierać firmy każdej wielkości
Uważamy, że mniejsze firmy powinny mieć dostęp do tych samych narzędzi, które wcześniej były dostępne tylko dla większych firm z wyrafinowanymi zespołami marketingowymi. Mamy miliony reklamodawców – od lokalnych firm po organizacje społeczne – którzy polegają na nas, aby dotrzeć do odbiorców, rozwijać działalność i tworzyć więcej miejsc pracy. Dopóki przestrzegają naszych Standardów społecznościowych i zasad bezpieczeństwa, nasza platforma powinna umożliwić reklamodawcom każdego typu i rozmiaru dotarcie do odpowiednich odbiorców lub budowanie społeczności.
Ciągle ulepszamy naszą ofertę reklamową
Nieustannie dokonujemy ulepszeń i inwestujemy w to, co działa. W miarę jak zmieniają się zachowania ludzi, będziemy nadal otwarci na sygnały, dzięki którym możemy ulepszać reklamy wyświetlane w naszym serwisie. Przykładowo, kiedy ludzie przenieśli się na urządzenia mobilne, my zrobiliśmy to w ślad za nimi. Wiemy, że nasza praca nie jest ukończona – oznacza to, że często wprowadzamy, testujemy i aktualizujemy nowe funkcje, takie jak formaty reklam, mierniki czy narzędzia do zarządzania reklamami.
Autor:
Rob Goldman, VP Ad Products, Facebook