Teraz dzielnice Gdańska, takie jak Zaspa, Orunia, Nowy Port czy Oliwa, można zwiedzać nie tylko z przewodnikiem w ręku, ale również… z ciepłym nakryciem głowy, które nawiązuje do danego regionu nadmorskiego miasta. A to wszystko dzięki nowej inicjatywie Instytutu Kultury Miejskiej.
Seria czapek powstała w ramach projektu Lokalni Przewodnicy i Przewodniczki. Każda z nich została zaprojektowana przez jedną z siedmiu gdańskich artystek – projektantek graficznych, zaś prezentują je prawdziwi mieszkańcy Gdańska. Co istotne, każda czapka jest inna i nawiązuje do charakteru danej dzielnicy miasta.
Zobacz również
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Z pewnością dzielnicowe czapki wyrażają sympatię i dumę ze swojej dzielnicy, a także zachęcają do spacerów i poznawania nieznanych miejsc Gdańska z lokalnymi przewodnikami – niezależnie od pogody – mówi Barbara Sroka z Instytutu Kultury Miejskiej.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Za projekty czapek odpowiadają: Zaspa – Anna Lubińska, Biskupia Górka – Katarzyna Cichosz (studio kmicic), Dolne Miasto – Eugenia Tynna, Nowy Port – Hanna Kmieć (studio kmicic), Orunia – Alicja Pałgan, Oliwa – Anita Wasik, Wyspa Sobieszewska – Magda Danaj.
Dzielnicowe nakrycia głowy dostępne są w sklepie IKM w cenie 38 zł.
PS
Pochodząca z Trójmiasta marka odzieżowa Diverse w 2019 roku wprowadziła do swojej oferty limitowaną kolekcję koszulek. Każda z nich ozdobiona została motywami morskimi oraz grafikami inspirowanymi Gdynią.
PS2
W styczniu 2019 roku LPP wprowadziło do swojej flagowej marki kolejną odsłonę limitowanej kolekcji RE ART tworzonej we współpracy z młodymi grafikami i fotografami. Motywem przewodnim tegorocznej edycji projektu była Stocznia Gdańska, której zdjęcia oraz ilustracje można odnaleźć na bluzach czy T-shirtach Reserved.