Od kilku lat prężnie rozwijają się MCN’y, czyli sieci wielokanałowe zrzeszające twórców wideo. Firmy takie jak np. LifeTube pomagają zarówno twórcom jak i firmom spotkać się w jednym punkcie biznesowym i wspólnie realizować nawet najbardziej odważne kampanie. Nikogo w branży marketingowej już dziś nie dziwi współpraca marki z youtuberem, opiewająca na kilkadziesiąt czy kilkaset tysięcy złotych, którą ogląda z zachwytem cała Polska. Możemy zatem powiedzieć, że dziś youtuber to nie tylko sposób na życie, to zawód.
Postanowiłam ruszyć z cyklem wywiadów, które pokażą najciekawszych polskich twórców wideo, realizujących kampanie z markami w serwisie YouTube. Moi pierwsi goście nie są przypadkowi.
Zobacz również
-
#PrzeglądTygodnia [04.10-10.10.24]: jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce, alkotubki okiem prawników i marketerów, opinie nt. promocji „Fala tylko dla dorosłych”
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
-
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Jacek Gadzinowski nie tylko od lat zajmuje się doradztwem w zakresie współpracy komercyjnej youtuberów z markami, ale też tworzy swój kanał na YouTube z dużymi sukcesami. W 2015 roku otrzymał za jedną ze swoich produkcji, zrealizowaną przy współpracy z LG Polska, Grand Video Awards.
Cyber Marian jest prawdziwym wyjadaczem polskiej sceny YouTube. Znany jest z produkcji o ogromnym rozmachu. Jego współpraca z Orange Polska „Środy z Orange” zaowocowała kilka miesięcy temu nagrodą Golden Arrow 2015 za ostatni rok działań. Jego dwie produkcje „Brzydcy i wściekli” (Orange) oraz „Cyber Ukryty BMX” (Rockstar Energy Drink) były nominowane podczas Grand Video Awards 2015.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]