#zawsze8marca, czyli głos dla kobiecości w akcji agencji Happen House

Od #MeToo i przeciwdziałającej molestowaniu kobiet kampanii „Time’s Up”, aż po nowe, krytyczne odczytanie serialu „Przyjaciele” i zawartych w nim stereotypów – jesteśmy świadkami kolejnej fali przemian kulturowych związanych z emancypacją. Świadkami, a czasem i uczestnikami.
O autorze
1 min czytania 2018-03-08

Bo właśnie do uczestnictwa przy okazji Dnia Kobiet chcą nas zachęcić pracownicy agencji Happen House.

Rewolucja zapoczątkowana skandalem wokół hollywoodzkiego producenta Harveya Weinsteina miała w pierwszy weekend marca swój kolejny krótki rozdział – tegoroczną ceremonię rozdania Oscarów. Komentatorzy uznali ją za niewykorzystaną okazję do zaprotestowania przeciwko umniejszaniu społecznej roli kobiet. Zamiast tego mieliśmy do czynienia z wydarzeniem, w którym kobiety stanowiły jedynie tło dla mężczyzn w większości nagrodzonych Oscarami. Oprócz paru wyjątków, takich jak przemowa Salmy Hayek, Ashley Judd i Annabelli Sciorry w hołdzie #MeToo, na oscarowej gali zabrakło donośnego i wspólnego głosu poparcia dla kobiet. Tymczasem okazja do zabrania takiego głosu pojawiła się w naszym kraju w ramach akcji #zawsze8marca.

Męska część agencji reklamowej Happen House postanowiła uświetnić 8 marca akcją, która odświeża podejście do Dnia Kobiet. Cel przedsięwzięcia jest prosty: zachęcić wszystkich do otwartego i stałego wyrażania tego, co naprawdę cenimy w kobietach, które kochamy. Akcja ruszyła pod adresem www.zawsze8marca.pl. Na stronie możemy obejrzeć serię zdjęć poświęconych kobietom. Fotografie to… męskie portrety – każdy z hasłem wyrażającym, co portretowany podziwia w kobiecości swojej partnerki i czego chciałby się od niej nauczyć.

– Zdjęcia naszych mężczyzn to tak naprawdę tylko zaproszenie. Zachęta dla wszystkich do głębszego zastanowienia się nad tym, co cenimy w kobiecości – wyjaśnia Katarzyna Pejska, dyrektor zarządzająca Happen House. – Mówiąc o wszystkich, mamy na myśli każdą formę relacji, w której przyjaciółka, chłopak, dziewczyna albo córka może pokazać, jak bardzo ważna jest dla niej wybrana bliska kobieta. Mamy nadzieję, że poprzez inicjatywę skłaniającą do refleksji nad kobiecością, przyczynimy się choć trochę do lepszego zrozumienia, dlaczego warto domagać się sprawiedliwego traktowania kobiet i zwiększenia ich roli w życiu społecznym.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W ramach akcji każdy może stworzyć swoją kartkę z hasłem skierowanym do bliskiej kobiety. Z taką kartką wystarczy sobie zrobić selfie i wrzucić je na Instagram z tagiem #zawsze8marca. W ten sposób wszyscy możemy przyczynić się do tego, że siła i piękno kobiecości przemówi pełnym głosem. Wszystko zgodnie z duchem manifestu na stronie akcji: „Jesteście dla nas całym światem. Bo nie ma świata bez Was. Chcemy to docenić i okazać. W Dniu Kobiet, zawsze”.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się