Do Komisji Etyki Reklamy wpłynęła skarga na reklamę internetową promocji Gang Słodziaków dostępnej w sieci sklepów marki Biedronka. Zdaniem skarżącego reklama ta łamie przyjęte zasady norm etycznych przez zachęcanie dzieci do przestępstw i zapoznawanie je z nomenklaturą przestępczą.
„Gang jak wiemy jest zorganizowaną grupą przestępczą, poprzez zbitkę słów „Gang Słodziaków” oswajamy dzieci z przestępczością oraz pokazujemy że nie ma nic złego w grupach przestępczych”* – napisano w skardze.
Zobacz również
Z powyższym zarzutem nie zgodzili się przedstawiciele Jeronimo Martins Polska, właściciela sklepów Biedronka, którzy wyjaśnili, że na żadnym etapie prowadzenia akcji nie przedstawiono w materiałach promocyjnych oraz spotach treści, które mogłyby być utożsamiane lub kojarzone z działaniami grup przestępczych, a wręcz przeciwnie – nakłania ona do prawidłowych zachowań oraz promuje czytanie dzieciom.
Ostatecznie Zespół Orzekający Komisji Etyki Reklamy nie dopatrzył się w reklamie Gangu Słodziaków naruszenia normy art. 25 Kodeksu Etyki Reklamy zarzucanej przez skarżącego. Dodatkowo, Zespół Orzekający uznał również, że reklama była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej i nie zawiera treści sprzecznych z dobrymi obyczajami.
*pisownia oryginalna
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
źródło: radareklamy.pl
Słuchaj podcastu NowyMarketing