Globalne ocieplenie to fakt. Jego efekty możemy obserwować gołym okiem, a teraz zbliża się kolejny symboliczny moment – dzień, w którym temperatura Ziemi wzrośnie o 1,5°C w stosunku do ery przedprzemysłowej. Godzina zero nastąpi… za niecałe 7 lat!
W ustanowionym przez ONZ Dniu Ziemi organizatorzy 4. festiwalu BNP Paribas Green Film Festival wraz z gośćmi: Przedstawicielem i Prezesem UN Global Compact w Polsce, współorganizatora Festiwalu, Kamilem Wyszkowskim, prezesem Fundacji Green Festival Grzegorzem Dukielskim oraz panem Andrzejem Łazęckim – dyrektorem Wydziału Gospodarki Komunalnej Urzędu Miasta Krakowa zapraszają na inaugurację instalacji ZEGARA KLIMATYCZNEGO poprzedzoną krótkim briefingiem.
Zobacz również
-
Piotr Szeleszczuk (Decathlon): Chcemy, żeby Work-Sport Balance było zapamiętane i zostało z nami na dłużej
-
#PrzeglądTygodnia [04.10-10.10.24]: jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce, alkotubki okiem prawników i marketerów, opinie nt. promocji „Fala tylko dla dorosłych”
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Zegar klimatyczny to projekt edukacyjny, który ma przyczynić się do zmotywowania nas wszystkich do działań na rzecz ograniczenia emisji CO2, zarówno poprzez zmianę zachowań indywidualnych, jak i zbiorowych. Zegar klimatyczny wskazuje czas, jaki pozostał, aby wyzerować nasze emisje CO2, jeśli chcemy, aby temperatura na Ziemi nie wzrosła o więcej niż 1,5°C w stosunku do ery przedprzemysłowej — wartość ta uznawana jest przez naukowców z IPCC za stosunkowo bezpieczną dla życia na Ziemi.
Symboliczne odliczanie do godziny zero trwa już teraz w Internecie na www.zegarklimatyczny.pl, a od 22 kwietnia będzie ono także widoczne każdego wieczoru (po godz. 21) na największym ekranie ledowym w Polsce — elewacji krakowskiej hali Tauron Arena. Zegar będzie działał przez kolejne 4 miesiące – czyli cały okres trwania Krakowskiego Panelu Klimatycznego, aż do 22 sierpnia 2021 r., kiedy to w Krakowie zakończy się festiwal filmowy BNP Paribas Green Film Festival.
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]