W wyniku wygranego konkursu „OP Smart Commerce”, polski fintech oraz troje pozostałych laureatów, uruchomią projekty wprowadzenia swoich technologii na rynek fiński przy udziale OP Financial Group – największej instytucji finansowej Finlandii, zrzeszającej 180 banków.
OP Financial Group to jedna z najsilniejszych instytucji finansowych na świecie, która prężnie inwestuje w rozwój nowoczesnych technologii bankowych. W październiku zorganizowała w swojej helsińskiej siedzibie konkurs „OP Smart Commerce” dla firm oferujących najbardziej rewolucyjne rozwiązania fintechowe. Jego celem było wybranie narzędzi, które mogłyby zwiększyć korzyści oferowane przez bank zarówno klientom biznesowym, jak i indywidualnym, gwarantując również szybkie ich wdrożenie. Lider fińskiego rynku finansowego, spośród 100 firm z całego świata, m. in. Izraela i Estonii, zdecydował się tylko na cztery projekty, w tym na technologię marketingu transakcyjnego oferowaną przez polski ZenCard.
Zobacz również
Kraje skandynawskie są kolebką płatności bezgotówkowych, a poziom transakcji dokonywanych kartami wynosi tam ponad 90 procent wszystkich rozliczeń. Polska swoimi działaniami dąży w podobnym kierunku – mówi Krzysztof Klimczak, CEO ZenCard – Ogromnie się cieszymy, że nasza technologia została doceniona przez jedną z największych i najbardziej innowacyjnych instytucji finansowych w Finlandii. To wyraźnie pokazuje, że ZenCard ma ogromny potencjał nie tylko w Polsce, ale też na arenie międzynarodowej.
Przez najbliższe trzy miesiące zespół ZenCard będzie przygotowywał pierwszą wersję produktu na rynek fiński, który ma zostać wdrożony w pierwszej połowie 2018 roku. Początkowo, polska technologia będzie docierać do małych i średnich przedsiębiorstw, integrując się z systemem kasowym PIVO Kassa oferowanym przez OP. W kolejnym etapie planowana jest współpraca również z dużymi sieciami handlowymi i tym samym wdrożenie ZenCard w całej Finlandii.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach