Do Bożego Narodzenia zostało jeszcze trochę czasu, lecz w popularnych sieciach handlowych, takich jak np. IKEA, można znaleźć już pierwsze produkty, związane ze świętami. Lecz w skandynawskich sklepach marki artykuły ze świątecznej kolekcji nie zostały określone hasłem „bożonarodzeniowe”, a zwrotem vinterfest, czyli „zimowa impreza”.
Taki zabieg nie spodobał się skandynawskim klientom sieci, a także niektórym duńskim oraz norweskim politykom – Ci zarzucili marce przesadną poprawność polityczną.
Zobacz również
W odpowiedzi na niezadowolenie wielu klientów, przedstawiciele sieci IKEA przyznali, że owe produkty „noszą nazwy zależne od sezonu, a nie od świąt”.
Co ciekawe, w Polsce niektóre artykuły ze świątecznej kolekcji zyskały nowe, „neutralne” nazwy. Na przykład zamiast choinki kupimy „roślinę sztuczną do wewnątrz”.
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Aktor Macaulay Culkin, czyli filmowy Kevin sam w domu, wystąpił w kampanii marki Happy Socks, w której reklamuje nową, świąteczną kolekcję skarpetek i zdradza, jakie ma podejście do Bożego Narodzenia.