„Zimowa impreza” zamiast Bożego Narodzenia i „roślina sztuczna” zamiast choinki, czyli święta w sieci IKEA

„Zimowa impreza” zamiast Bożego Narodzenia i „roślina sztuczna” zamiast choinki, czyli święta w sieci IKEA
IKEA ruszyła z nową, świąteczną kampanią, w ramach której wprowadziła do sklepów serię tematycznych produktów. Sieć uniknęła jednak określania ich hasłem „bożonarodzeniowe”, co wywołało kontrowersje m.in. w Skandynawii. Wielu osób zarzuciło marce „przesadną poprawność polityczną”.
O autorze
1 min czytania 2019-11-08

Do Bożego Narodzenia zostało jeszcze trochę czasu, lecz w popularnych sieciach handlowych, takich jak np. IKEA, można znaleźć już pierwsze produkty, związane ze świętami. Lecz w skandynawskich sklepach marki artykuły ze świątecznej kolekcji nie zostały określone hasłem „bożonarodzeniowe”, a zwrotem vinterfest, czyli „zimowa impreza”.

Taki zabieg nie spodobał się skandynawskim klientom sieci, a także niektórym duńskim oraz norweskim politykom – Ci zarzucili marce przesadną poprawność polityczną. 

W odpowiedzi na niezadowolenie wielu klientów, przedstawiciele sieci IKEA przyznali, że owe produkty „noszą nazwy zależne od sezonu, a nie od świąt”. 

Co ciekawe, w Polsce niektóre artykuły ze świątecznej kolekcji zyskały nowe, „neutralne” nazwy. Na przykład zamiast choinki kupimy „roślinę sztuczną do wewnątrz”.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Aktor Macaulay Culkin, czyli filmowy Kevin sam w domu, wystąpił w kampanii marki Happy Socks, w której reklamuje nową, świąteczną kolekcję skarpetek i zdradza, jakie ma podejście do Bożego Narodzenia.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się