Zimowa pocztówka z bałwankiem Nutella – case study

„Wyślij ciepłe rodzinne życzenia” – tak brzmiał główny motyw grudniowej kampanii Nutelli, którą dla Ferrero zrealizowała agencja mobile MoBehave oraz dom mediowy Vizeum Polska.
O autorze
1 min czytania 2015-02-10

Specjalne opakowanie produktu Nutella z wizerunkiem Bałwanka było bohaterem konkursu prowadzonego na Facebooku. Bałwanek podróżował po Polsce w poszukiwaniu zimy, a użytkownicy na podstawie zdjęcia mieli zgadnąć, w którym polskim mieście się aktualnie znajduje i zadecydować gdzie powinien udać się następnie. Stąd zrodził się pomysł kartek pocztowych i wysyłania ich do bliskich w całej Polsce. Dzięki temu Bałwanek wyruszył w prawdziwą podróż.

Każdy mógł stworzyć spersonalizowaną pocztówkę z własnym zdjęciem i życzeniami, a następnie wydrukować ją na stronie, tak by w ciągu kilku dni listonosz dostarczył ją pod wskazany adres. Każdy mógł w prosty, ale i wyjątkowy sposób przekazać pozytywne emocje najbliższym. Wystarczyło przez www lub serwis w wersji mobilnej wrzucić swoje zdjęcie, wybrać jedną z dostępnych ramek, dopisać życzenia i gotowe! Wszystko dzięki wykorzystaniu platformy Envelo.pl oraz dzięki Nutelli, która postanowiła ocieplić tegoroczną zimę życzeniami.

Kampania jest świetnym przykładem pokazującym w jaki sposób można zintegrować świat cyfrowy z analogowym. Zimowe pocztówki, które przesyłaliśmy rodzinie i przyjaciołom, będą wyjątkową pamiątką na długie lata, w przeciwieństwie do fotki wrzuconej w mediach społecznościowych, która szybko przepada w natłoku innych zdjęć i newsów – komentuje Tomasz Szulkowski, Mobile Strategy Director z MoBehave.

W akcji, która trwała od 10 grudnia do końca roku, ponad 3 tysiące miłośników Nutelli wysłało do swoich bliskich pocztówki z ciepłymi życzeniami. Akcja spotkała się z dużym odzewem, mimo, że nie wiązała się z konkursem i atrakcyjnymi nagrodami. Jedynym motywatorem dla uczestników była chęć sprawienia radości bliskim i znajomym.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Analiza kodów pocztowych adresatów pozwoliła stworzyć Polską Mapę Serdeczności, która prezentuje województwa z największą liczbą otrzymanych pozdrowień. Województwem, do którego najczęściej wysyłano zimowe pozdrowienia były województwo śląskie (15 proc. pozdrowień trafiło do odbiorców z tej części Polski). Na drugim miejscu uplasowało się województwo mazowieckie (14 proc.).

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Akcja była promowana m.in. przy użyciu reklamy natywnej w menu telefonów z systemem Android, bannerami w komunikatorze Skype, a także w wyszukiwarce Google, Facebooku oraz w mediach własnych (czyli na stronie oraz na fanpage’u marki).

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Co ciekawe, aż 15 proc. kartek było wysłanych za pośrednictwem strony mobilnej, co świadczy o istotnej roli smartfonów i tabletów w komunikacji do konsumentów.

Organizator akcji zadbał o dyskrecję korespondencji – każda z wysłanych kartek była umieszczona w zaklejonej kopercie.