Najwięcej klientów kupuje w pierwszej fazie przecen. Kto i co kupuje?
„Marka Sarenza zyskała w Polsce silną i stabilną pozycję. Dowodem tego jest wzrost wartości sprzedaży o 70 proc. w okresie zimowych przecen w porównaniu do tego samego okresu w 2014 roku”, mówi Stéphane Treppoz, Sarenza CEO. Wyniki sprzedażowe marki Sarenza dotyczące zimowych wyprzedaży 2015 roku wskazują, że grupa wiekowa klientów, korzystających z przecen jest dokładnie ta sama, co w przypadku regularnej sprzedaży i utrzymuje się w przedziale 25-40 lat. Odnotowano również, że kobiety są bardziej uważne na komunikację związaną z promocjami i przecenami, niż mężczyźni stając się tym samym głównymi klientami w tym okresie. Przeważająca liczba klientów sklepu internetowego Sarenza.pl kupuje w pierwszej fazie wyprzedaży, często planując zakupy z wyprzedzeniem. Mają do wyboru ponad 650 marek, oferujących buty i torebki.
Zobacz również
W porównaniu do tego samego okresu w 2014 roku, można jednak zaobserwować zmianę kategorii produktów, po jakie sięgają polscy konsumenci. W 2014 roku wysoką sprzedażą wyróżniały się buty na wysokim obcasie. W tym roku największą popularnością cieszyły się modele sportowe, tak zwane sneakersy. Oznacza to, że polski konsument wybiera produkty zgodne z obowiązującymi trendami. Odnotowany został również wzrost sprzedaży marek luksusowych, takich jak Michael Kors, Love Moschino czy Sonia Rykiel. Wśród marek popularnych najchętniej kupowane są modele od firmy Geox, Converse, Nike oraz Moon Boot.
Sarenza:
- Międzynarodowy ekspert w branży obuwniczej, obecny na rynku od 2005 roku.
- Ponad 650 marek dostępnych w ofercie, w tym 50 000 sztuk torebek i obuwia oraz ponad 1 milion pozycji w magazynie.
- Doskonała obsługa klienta, gwarancja darmowej przesyłki, możliwość zwrotu lub wymiany zakupionego produktu w ciągu 100 dni.
- 4 miliony klientów i ponad 11 milionów sprzedanych produktów od momentu powstania.
- Ponad 150 milionów euro sprzedaży w 2013 roku.
- Sklep dostępny w 26 europejskich krajach.
- Lipiec 2014: Sarenza pozyskała dofinansowanie w wysokości 74 milionów euro, które przyczynią się do dalszego rozwoju sprzedaży e-commerce oraz wzmocnią pozycję firmy we Francji i w Europie.
- Wrzesień 2014: Sarenza wprowadza 80 oryginalnych produktów pod własną marką, sprzedawanych za pośrednictwem swoich sklepów internetowych, po tym, jak przez 8 lat tworzyła wyjątkowy sklep z obuwiem dla ponad 4 milionów klientów.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing