…sprzedaży, a nie na aspektach technologicznych.
Szacunki wskazują, że w Polsce działa między 20 a 25 tys. e-sklepów. Zdecydowana większość z nich funkcjonuje albo na gotowych platformach e-commerce jak Shoper czy Shoplo, albo na bazie oprogramowania open source typu Magento i Presta-Shop.
Zobacz również
Blue Media jako pierwszy operator płatności w Polsce oferuje platformom sklepowym płatności online typu “white label”. Usługa spotkała się z pozytywnym odbiorem branży. Dostępna jest obecnie w większości platform sprzedażowych jako w pełni integralna część ich systemów – Shoper, Shoplo, AtomStore, Sky-Shop, cStore, Ebexo, B4Sport, Fani Mani, Handlomat, Selly, Red Card (w testach). Powyższe marki promują rozwiązanie Blue Media jako swoje płatności – odpowiednio jako Shoper Płatności, Płatności Shoplo, Sky Pay itd.
Zalety zintegrowanych płatności dla e-sklepów
Dzięki zaawansowanej integracji sklep, działający w oparciu o daną platformę, może udostępnić płatności online swoim klientom w dosłownie trzy minuty – bez konieczności podpisywania indywidualnej umowy, bez prac programistycznych czy integratorskich. Wystarczy wypełnienie formularza w panelu platformy e-commerce i zrealizowanie przelewu weryfikacyjnego.
– Nasi Partnerzy mogą bez konieczności posiadania jakiejkolwiek wiedzy technologicznej uruchomić płatności w ciągu jednego dnia roboczego. Transakcja realizowana przez klienta startuje na stronie sklepu. W wypadku wybrania opcji płatności za pośrednictwem banku – wystarczą dwa kliknięcia, aby zakończyć płatność – wylicza zalety własnych płatności Maciej Cebertowicz, Manager ds. sprzedaży i rozwoju produktu w Sky-Shop.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Ze zintegrowanych płatności online od Blue Media korzysta już ponad 8 tys. e-sklepów. Według szacunków firmy, gdyby nie rozwiązanie Blue Media, niemal co trzeci z nich nadal udostępniałby swoim klientom wyłącznie płatności za pobraniem i samodzielne przelewy.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Usługa jest bardzo dobrze przyjmowana przede wszystkim w sektorze mikro i małych przedsiębiorców, którzy doceniają szybkość i prostotę wdrożenia płatności online. Dzięki zintegrowanym płatnościom white label nawet najmniejszy sklep uzyskuje dostęp do nowoczesnych metod płatności – pay by link, BLIK, karty, raty online – stosowanych przez największe podmioty polskiego e-handlu.
Korzyści dla platform sprzedażowych
Shoper Płatności wdrożył już co drugi sklep działający w oparciu o to oprogramowanie. – Szybkie płatności online i szybkie zwroty to wygoda i dla kupujących i dla sprzedających. Żeby skutecznie konkurować z innymi sklepami, przedsiębiorcy muszą uwzględniać potrzeby klientów – podkreśla Jacek Zientkiewicz, Brand Manager Shoper.pl.
Płatności Shoplo także zdominowały pozostałe sposoby płatności dostępne dla partnerów platformy. – W oparciu o technologię Blue Media stworzyliśmy też prosty mechanizm zwrotów dla sprzedawców, który pozwala im przelewać środki z powrotem do klienta jednym kliknięciem bez konieczności znajomości numeru rachunku lub karty płatniczej – mówi Patryk Pawlikowski, CEO Shoplo.
Od niedawna ze zintegrowanych płatności korzystają także sklepy na platformie Ebexo. – Blue Media jako partner okazał się operatorem płatności myślącym inaczej niż ich konkurencja. Zaproponowali nam obsługę płatności w formie, na którą mamy duży wpływ, dzięki czemu możemy zaoferować usługę pod własnym brandem – mówi Łukasz Strzelec, dyrektor zarządzający Ebexo.pl.
Artykuł powstał we współpracy z Blue Media.