W tym roku, już po raz trzeci, jurorzy będą przyznawać nagrody w trzech kolorach: złotym, srebrnym, a także brązowym. W kategoriach głównych i sektorowych zostanie przyznany Złoty, Srebrny i Brązowy Spinacz, natomiast w kategoriach specjalnych zostaną przyznane wyłącznie Złote Spinacze.
Po raz drugi zostanie przyznany także Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie”. W tym celu organizator przeprowadzi wewnętrzny ranking podmiotów biorących udział w konkursie, zgodnie z przyjętą w regulaminie punktacją. Wpływ na nagrody będzie miała także publiczność. ZFPR wraz z portalem PRoto.pl przeprowadzi konkurs na Nagrodę Publiczności, w którym konkurować będą projekty nominowane, zgłoszone do udziału. Głosować będzie mógł każdy zainteresowany poprzez dedykowaną platformę.
Zobacz również
Zwycięzców poznamy 7 grudnia br. podczas uroczystej Gali w hotelu Sofitel w Warszawie.
Lista nominowanych projektów przedstawia się następująco:
Kategorie główne:
1. PR korporacyjny
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
- Koleje Dolnośląskie pierwszym wyborem Dolnoślązaków / Komunikacja Plus, Koleje Dolnośląskie
- Komunikacja rebrandingu sieci Statoil na Circle K / Grayling Poland, Circle K Polska
- #RABENEXPRESS / Grupa Raben, agencja kreatywna Good For You
2. PR produktu
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- Surface AntyLuwr / dfusion communication, Microsoft Polska
- Electric Explorer African Challenge 2018 / Lighthouse
- Homo Smartus / MSLGROUP
3. Komunikacja antykryzysowa lub kryzysowa
- Otwarcie po falstarcie – komunikacja kryzysowa FORUM Gdańsk / Agencja ESKADRA, Multi Poland, Inn|tu
- Prawda kontra sensacja – ochrona wizerunku polskiego drobiu / Partner of Promotion
- Zmiana technologiczna – kampania inf. i kom. antykryzysowa / Bank Credit Agricole
4. Public Affairs i Lobbying
- Ogólnopolski program zwalczania grypy / Procontent Communication, Fundacja Nadzieja dla Zdrowia
- Kampania „TAK dla otwartych niedziel” / MSLGROUP
- Walka o 500 tys. polskich pracowników delegowanych w UE / Esgian Agnieszka Porębska, Inicjatywa Mobilności Pracy
5. Kampania społeczna
- Dopal cenę swojej śmierci / Urząd Miasta Mysłowice, Agencja PR Pan Pikto
- Odłóż smartfon i żyj / Panato PR, Tramwaje Warszawskie
- Nie ma Rak’n’Rolla bez procentów / Cohn&Wolfe, Grey Group Poland, Fundacja Rak’n’Roll Wygraj Życie
6. Komunikacja wewnętrzna
- Gramy dla 2020 – program komunikacji nowej wizji Grupy Żywiec / Grupa Żywiec
- Razem Lepsi: poza podziałami w nowych biurach Skanska / PinPoint agencja komunikacji wewnętrznej, Skanska
- Nutricia Medyczna – komunikacja bez granic / Nutricia Poland
7. Event komercyjny
- Wedel Up – Zagrajmy inaczej / Walk PR , LOTTE Wedel, Dom Mediowy OMD
- Wirtuozi od kuchni / Targi w Krakowie
- Björk Digital w Starym Browarze / Big Picture, Stary Browar, Art&Fashion Forum by Grażyna Kulczyk
8. Event społeczny
- Bielsko Biała dla Toma Hanksa / Polskie Linie Lotnicze LOT, Monika Jaskólska, Rafał Sonik, Gemini Park Bielsko-Biała, BB Oldtimer Garage, Carlex Design, Jadęzabiorę.pl, Lotnisko Chopina, Miasto Bielsko Biała, Manuka Communication
- Niezniszczalna tęcza / 180hearbeats/JvM
- 26. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Złoty Melon, Boscata Jacek Stachera
9. Launch produktu, usługi lub firmy
- W przyszłym tygodniu Allegro rozwali system / Big Picture, Allegro
- IKEA po sąsiedzku / Agencja Warszawa
- Operacja Fujitsu, kryptonim KATE (KAT-Katowice, E-expansion) / Linkleaders, Fujitsu Poland
10. Sustainability&CSR Communications
- Dialog Społeczny Grupy Żywiec – rozwijamy społeczności / Grupa Żywiec
- Zrozumieć starość / Promedica24, Fundacja Zaczyn, Procontent Communication, Walk Creative
- Internet naszego dzieciństwa, czyli Podwórko Talentów NIVEA / Partner of Promotion, NIVEA
11. PR miejsca, miasta lub regionu
- Björk Digital w Starym Browarze / Big Picture, Stary Browar, Art&Fashion Forum by Grażyna Kulczyk
- Katowice postawiły na esport. Wygrały wizerunkowo i finansowo / Mindspot, ESL, Katowice
- HOKUS KROKUS / Agencja ESKADRA, Agencja Happy Monday
12. Social media
- Pol’and’Rock Festival 2018 – Zaraz Będzie Czysto / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Złoty Melon, Boscata Jacek Stachera
- Wikingowie przejmują Polskę: TV HISTORY w czasach streamingu / Uszka w Barszczu & Dom Mediowy Czarna Owca, A+E Networks
- Witamy w McDonald’s. Poznaj nas i zobacz, jacy jesteśmy / 24/7 Communications, McDonald’s
13. Business-to-Business PR
- #ETtalks – Engineering Tomorrow talks / Danfoss Poland
- TAKMAN / On Board Think Kong, #bergerchojnacki
- W przyszłym tygodniu Allegro rozwali system / Big Picture, Allegro
14. Media Relations
- Barbie Shero 2018, jak dotrzeć do milionów? / ConTrust Communication
- W przyszłym tygodniu Allegro rozwali system / Big Picture, Allegro
- Żywienie medyczne – Twoje posiłki w walce z chorobą / MSLGROUP, Nutricia Medyczna
- Eurosport 360 – Zimowe Igrzyska Olimpijskie Pyeongchang 2018 / United PR, Eurosport
- Rojst – premiera oryginalnej produkcji Showmax / Flywheel PR, Showmax
15. Employer Branding
- Witamy w zespole McDonald’s / MJCC, McDonald’s Polska
- Operacja Fujitsu, kryptonim KATE (KAT-Katowice, E-expansion) / Linkleaders, Fujitsu Poland
- Let’s Orange – angażujemy studentów! / 24/7 Communication
16. Content Marketing – branded content
- zRozum / SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny, Grupa Abstra
- Nie ma Rak’n’Rolla bez procentów / Cohn&Wolfe, Grey Group Poland, Fundacja Rak’n’Roll Wygraj Życie
- LenovoZone.pl – najlepsza strona technologii / FFW Communication
Kategorie specjalne:
1. Kreatywność
- Dopal cenę swojej śmierci / Urząd Miasta Mysłowice, Agencja PR Pan Pikto
- Nie ma Rak’n’Rolla bez procentów / Cohn&Wolfe, Grey Group Poland, Fundacja Rak’n’Roll Wygraj Życie
- Surface AntyLuwr / dfusion communication, Microsoft Polska
2. Efektywność
- Sprawdź Promile / BOSCATA Jacek Stachera, Kompania Piwowarska, Złoty Melon
- Powiedz „Dziękuję”: Świąteczna Trasa Ciężarówek Coca-Cola / Rc2, Coca-Cola Poland Company, LiquidThread
- innogy e-Car Sharing / MSLGROUP, innogy Polska
3. Research&Insight
- Witamy w zespole McDonald’s / MJCC, McDonald’s Polska
- Badanie „Ocena terapii żywieniowej w polskich szpitalach”/ Procontent
- Homo Smartus / MSLGROUP
Kategorie sektorowe:
1. Technologia, IT, telekomunikacja
- Hope County FM – głos nadziei w Twoim domu / MSLGROUP
- W przyszłym tygodniu Allegro rozwali system / Big Picture, Allegro
- Rebtel – telefonia mobilna zbudowana na ambasadorach marki / Publicon, Rebtel, Agencja Golf
- Operacja Fujitsu, kryptonim KATE (KAT-Katowice, E-expansion) / Linkleaders, Fujitsu Poland
2. Finanse
- Mastercard z blogerami na trzech kontynentach / Mastercard, Solski Communications
- Kampania przeprowadzkowa Przystanek mBank / Linkleaders, mBank
- Zmiana technologiczna – kampania inf. i kom. antykryzysowa / Bank Credit Agrico
3. Uroda, higiena i wellness
- Head&Shoulders #GoScalpBrave. Fryzury na Mundial / Partner of Promotion
- Historia sukcesu pisanego szminką…Sephora / Sephora, Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką
4. Moda i styl życia
- LPP podbija Londyn – salon Reserved na Oxford Street / Lighthouse, LPP
5. Sektor spożywczy
- Vegan is the new black / Big Picture, ProVeg
- BurgerLOVE – brawurowy debiut MAX Burgers na polskim rynku / Hill+Knowlton Strategies Poland
6. Kultura i media
- Björk Digital w Starym Browarze / Big Picture, Stary Browar, Art&Fashion Forum by Grażyna Kulczyk
- Premiera serialu Canal+ „Kruk. Szepty słychać po zmroku” / Havas PR Warsaw, nc+
- Cartoon Network „Bądź kumplem, nie dokuczaj”/ Turner Broadcasting System Poland, dotrelations
7. Medycyna i zdrowie
- Jak skłonić milenialsów do zdrowych nawyków? / Hill+Knowlton Strategies Poland, VML Poland
- Szczepienia.info – rzetelnie o szczepieniach / Testa Communications, Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego – Państwowy Zakład Higieny
- Adamed dla Seniora / Walk PR
8. Sport
- Eurosport 360 – Zimowe Igrzyska Olimpijskie Pyeongchang 2018 / United PR, Eurosport
9. Turystyka i rekreacja
- ibis. tu mieszka muzyka / Public Dialog
- Skycop – walczymy dla tych którzy latają i kochają latać / Multi Communications
- Zdobądź pracę marzeń z EF Polska / Remarkable Ones, Social Leaders, Education First Polska
10. Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze
- Świąteczna kampania społeczna Światłoczuli / Agencja Warszawa, RO Media Agencja Public Realtions
- Forum Gdańsk: od betonowego kloca do nowego centrum miasta / Inn|tu , Multi Poland, Grupa Eskadra
- Ikea po sąsiedzku / Agencja Warszawa
11. Przemysł i infrastruktura
- Program reorganizacji RAFAKO S.A. / Attention Marketing
12. Motoryzacja i transport
- gra o [psieżycie] / Imago Public Realtions, Stalexport Autostrada Małopolska
- Electric Explorer African Challenge 2018 / Lighthouse
- BMW Tech Club – serce motoryzacji to technologie / Mindspot Communication & Media, BMW Group Polska
13. NGO i sektor publiczny
- Dopal cenę swojej śmierci / Urząd Miasta Mysłowice, Agencja PR Pan Pikto
- 26. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Złoty Melon, Boscata Jacek Stachera
- Nie ma Rak’n’Rolla bez procentów / Cohn&Wolfe, Grey Group Poland, Fundacja Rak’n’Roll Wygraj Życie