Pomysł na firmę narodził się podczas przypadkowego spotkania trzech przedsiębiorców we Francji. Jacek Szlendak, Marc Dabrowski oraz Stéphane Heusdens, zainspirowani rozwojem segmentu e-commerce we Francji, postanowili przenieść ideę internetowego klubu zakupowego na polski rynek i zaoferować Polakom szeroką gamę markowych ubrań w atrakcyjnych cenach.
W czerwcu 2010 roku wystartowała pierwsza wersja serwisu, zarządzana przez Dorotę i Jacka Szlendaków (pełnią tę funkcję do dzisiaj). Niecałe dwa lata później udało im się pozyskać inwestorów, którzy wsparli biznes funduszami na jego dalszy rozwój. Rok 2012 był dla Złotych Wyprzedaży przełomowy dla ugruntowania pozycji lidera na polskim rynku. W lipcu agencja Socializer przeprowadziła na Facebooku szeroko zakrojoną kampanię reklamową, która zaowocowała ponad pół milionem nowych klientów i wzrostem sprzedaży o 35 proc. W sumie, w ciągu ostatniego roku liczba użytkowników klubu zakupowego wzrosła 6-krotnie i w czerwcu 2013 przekroczyła 3 miliony.
Zobacz również
– Dwa lata temu Złote Wyprzedaże tworzyły 2 osoby. Dziś zespół liczy 40 wspaniałych i zaangażowanych osób. Zawsze stawialiśmy na ludzi oddanych wierzących w nasz projekt i patrzących w tym samym kierunku, co my. To oni są podstawą każdego biznesu i o nich dbamy najbardziej. Za to im bardzo dziękujemy, bo ambicje mamy duże, a marzenia jeszcze większe – mówi Jacek Szlendak, prezes Złote Wyprzedaże S.A.
Sukces Złotych Wyprzedaży to dla rynku e-commerce znak, że Polacy są coraz bardziej świadomi możliwości, jakie dają zakupy w Internecie. Przekonują się, że jest to forma bezpieczna, umożliwiająca łatwe wyszukiwanie okazji, a każdą nabytą rzecz można bez problemu odesłać, jeżeli tylko nie spełni oczekiwań.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
– To dopiero początek naszej drogi, codziennie pracujemy na zaufanie klientów. W ciągu tych trzech lat zdarzało nam się popełniać błędy, ale z każdego z nich wyciągnęliśmy lekcję. Nauczyliśmy się między innymi, że najważniejsza w tym biznesie jest profesjonalna obsługa klienta. Aby ją zapewnić zmieniliśmy strukturę firmy i ułatwiliśmy kontakt z nami. Dzięki temu na 90% zapytań odpowiadamy jeszcze tego samego dnia – dodaje Dorota Szlendak, brand manager Złote Wyprzedaże S.A.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Sesję upamiętniającą najważniejsze wydarzenia w rozwoju firmy można obejrzeć na www.faceboook.com/zlotewyprzedaze. Urodzinową akcję dla Złotych Wyprzedaży zrealizowała agencja Socializer (social media) oraz Kolko (PR).