Zmiana Perspektywy z Miko Marczykiem i Bartoszem Huzarskim – akcja edukacyjna ŠKODY w kampanii #ROKBEZPIECZEŃSTWA

O autorze
2 min czytania 2021-08-26

Rajdowiec Miko Marczyk i kolarz Bartosz Huzarski zostali bohaterami kolejnej akcji edukacyjnej ŠKODY dotyczącej bezpiecznych zachowań na drodze. Sportowcy zamieniają się typowymi dla siebie środkami transportu i przemierzają wyznaczoną trasę, podczas której ścieżki rowerzystów i kierowców przecinają się. Akcja Zmiana Perspektywy ma na celu podkreślić wagę koegzystencji na drogach wszystkich uczestników ruchu i zwracania uwagi na wzajemne bezpieczeństwo niezależnie od środka transportu. Projekt jest realizowany w ramach kampanii #ROKBEZPIECZEŃSTWA, która zaplanowana jest na cały 2021 rok i obejmuje szereg działań edukacyjnych.

 

W akcji wzięli udział Miko Marczyk, Rajdowy Mistrz Polski oraz Bartosz Huzarski, utytułowany reprezentant kraju w kolarstwie szosowym. Sportowcy zamieniają się rolami i przesiadają się na rower szosowy – w przypadku Miko Marczyka oraz do samochodu – w przypadku Bartosza Huzarskiego. Obaj mają do pokonania odpowiednio wyznaczone trasy. Znajdują się na nich liczne punkty styku rowerzystów i kierowców aut, by zwrócić uwagę jak bezpieczeństwo na drodze zależy od koegzystencji i wspólnego dzielenia przestrzeni, a także bycia uważnym na zachowania innych uczestników ruchu drogowego. Podczas trasy bohaterowie dzielą się wrażeniami i spostrzeżeniami. 

Film „Zmiana Perspektywy”, ukazujący ich podróż jest dostępny na YouTube:

– Jako kolarz naturalnie jestem bardzo uważny w okolicach ścieżek rowerowych i zwracam szczególną uwagę na bezpieczne wyprzedzanie jednośladów. Poruszając się samochodem widzę jednak jak konstrukcja auta może czasem ograniczyć widoczność. Ponadto mogę obserwować, jak zachowują się rowerzyści na drogach i ścieżkach rowerowych. Wzajemny szacunek, jazda zgodnie z przepisami oraz uważność są szalenie istotne dla bezpieczeństwa wszystkich użytkowników dróg. Powinniśmy o sobie pamiętać niezależnie od tego jakim środkiem transportu się poruszamy – mówi Bartosz Huzarski.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Zmiana perspektywy to pouczające i dające do myślenia doświadczenie. Zwykle podróżuję siedząc za kierownicą samochodu. Jako rowerzysta nabieram nowego spojrzenia, na przykład podczas bycia wyprzedzanym przez samochody. Cieszę się, że mogłem wziąć udział w akcji i gorąco zachęcam wszystkich kierowców do przemierzenie znanej trasy innym środkiem transportu niż zazwyczaj i zmiany optyki – dodaje Miko Marczyk.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

ŠKODA traktuje bezpieczeństwo na drodze kompleksowo

Akcja Zmiana Perspektywy, do której ŠKODA zaangażowała utytułowanych polskich sportowców zawodowo korzystających z dróg, zarówno w mieście, jak i poza aglomeracjami, to kolejna odsłona kampanii #ROKBEZPIECZEŃSTWA. Dzięki niej marka pokazuje jak zmiana środka transportu zmienia sposób postrzegania drogi. Dlatego bardzo ważne jest wzajemne zrozumienie i empatia podczas jazdy. Zmiana perspektywy pozwala na poznanie miasta i przemierzanych tras z innego punktu widzenia, który umożliwia zwrócenie uwagi na inne potencjalne zagrożenia podczas jazdy, ale także pozwala na zbudowanie doświadczenia, które w przyszłości pozwoli na uniknięcie tych zagrożeń, a także na lepsze zrozumienie innych uczestników ruchu drogowego.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się