Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Emocje czy rozum – co i kiedy odgrywa kluczową rolę w procesie zakupowym i dlaczego? Dowiedz się, czym jest neuromapa i na jakie jej elementy powinni zwracać uwagę marketerzy.

SPRAWDZAM SZCZEGÓŁY

Zmiany w podejściu do e-konsumenta

Od kilku lat następuje intensywny wzrost rynku e-commerce. Eksperci szacują, że jego łączna wartość w 2012 roku wyniosła 21,5 mld złotych, czyli ponad 20% więcej niż w roku 2011. Prognozy wskazują, że ta gałąź rynku najlepszy okres wciąż ma jeszcze przed sobą!
O autorze
1 min czytania 2013-05-23

Jaka jest przyszłość polskiego e-commerce, czego oczekuje współczesny e-klient i jak sprostać wyzwaniom dynamicznie rozwijającego się e-rynku – m.in. tego dowiecie się Państwo podczas dorocznego spotkania najlepszych ekspertów branży, czyli konferencji e-Commerce Development w Warszawie.

Polski rynek e-biznesu nadal ma mały udział w handlu detalicznym (3,1 proc.) w porównaniu z krajami bardziej rozwiniętymi, np. Wielką Brytanią (12 proc.) czy Niemcami (9 proc.). Wraz z rozwojem cyfryzacji i upowszechnieniem dostępu do szerokopasmowego internetu nastąpi kilkuletni dynamiczny wzrost e-rynku . Co więcej, konsumenci coraz rzadziej wybierają oferty firm, które nie istnieją w sieci. Dlatego na znaczeniu bardzo szybko zyskują kategorie zakupów, które do tej pory w zasadzie nie istniały na szeroką skalę w sieci. W połączeniu z wygodą, jaką daje Internet, przekłada się to na ciągły wzrost. FACT-Finder Partner Polska podaje, że w 2012 roku Polacy wydali w internecie 5,6 mld EUR. Cały czas obserwujemy intensywnie rozwijające się nowe kategorie, takie jak produkty spożywcze, odzież czy obuwie.

 Konsekwencją dojrzewania rynku jest zmiana podejścia do e-konsumenta. Według raportu Gemius dla e-Commerce Polska, 36% klientów robiących zakupy w sieci, jako główne kryterium przy podejmowaniu decyzji podaje oszczędność pieniędzy, 20% deklaruje, że szuka produktów jak najwyższej jakości, kolejne 20% za kluczową uznało oszczędność czasu.

 Sprzedawcy muszą walczyć o klienta nie tylko ceną, ale także kompleksowym podejściem, zintegrowanymi działaniami i niekonwencjonalnymi rozwiązaniami, o których powiedzą eksperci podczas konferencji e-Commerce Development. Coraz większe znaczenie będzie miała jakość obsługi, dostępność produktów, szybkość dostawy czy prostota zawierania transakcji dzięki płatnościom on-line.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Rysunek 1. Dlaczego kupujemy w Internecie? Przyczyny wyboru zakupów internetowych w roku 2011 i 2012. Żródło: Raport Gemius dla e-Commerce Polska

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Rynek e-commerce rozwija się bardzo prężnie, powstaje coraz więcej sklepów internetowych. Powoduje to zwiększoną konkurencję, co sprzyja profesjonalizacji świadczonych usług. Dlatego jednym z najważniejszych obszarów działalności e-Izby – Izby Gospodarki Elektronicznej jest edukacja branży. W ramach projektu Szkoła eCommerce Polska objęliśmy patronatem kongres E-commerce Development, na którym przedstawione będą zagadnienia z polskiego i europejskiego rynku e-commerce .– komentuje Patrycja Staniszewska, dyrektor Biura e-Commerce Polska.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Szczegóły dotyczące konferencji : https://nowymarketing.pl/e/174,e-commerce-development

Patronat: Nowy Marketing