Dlaczego w obecnej rzeczywistości bezpośrednie dotarcie do klientów osiąga coraz większe wzrosty, zaś prasa i outdoor sukcesywnie spada? A może nastał czas na nowy podział marketingowych środków budżetowych? – na te i inne aktualne pytania ma odpowiedzieć konferencja organizowana jesienią b.r. przez Stowarzyszenie Branży Eventowej.
Planowana na koniec listopada 2013r. konferencja skierowana będzie przede wszystkim do dyrektorów działów marketingu, działów zakupów korporacji oraz członków zarządów odpowiedzialnych za komunikację w swoich firmach. Jej zadaniem będzie dostarczenie racjonalnych argumentów świadczących o skuteczności działań branży eventowej.
Zobacz również
– Naszym celem będzie przedstawienie wymiernych korzyści inwestowania większych środków finansowych na rzecz event marketingu i zjawisk z tym związanych. Obecnym trendem w krajach Europy Zachodniej jest przede wszystkim ambient, czyli bezpośrednie dotarcie do klientów przez wydarzenia. Sposobów na to są tysiące, wystarczy czerpać z dużej puli sprawdzonych już pomysłów – mówi Adam Zagajewski, Vice Prezes SBE, Szef Projektu Event Biznes – W chwili obecnej event w Polsce przez większość wciąż jest postrzegany jako narzędzie nagradzania, jako impreza firmowa, w najlepszym wypadku jako wsparcie komunikacji Public Relation. A to przecież nie wszystko.
Konferencja będzie okazją do przewartościowania postrzegania event marketingu jako narzędzia idealnego do zarządzania doświadczeniem konsumenta i osiągania celu biznesowego z konkretnym zwrotem z inwestycji. Ważnym punktem będzie również dyskusja dotycząca podziału środków pomiędzy dominującymi branżami w komunikacji marketingowej.
Według kwietniowych badań opublikowanych przez Exhibit & Event Marketers Association (E2MA) wydarzenia obok targów, wystaw, roadshows są nadal uznawane za kluczowe w strategiach klientów firm.. Ponad 31% badanych (osoby związane z rynkiem marketingowym) wierzą, że konferencje, konwencje, kierunkowe i dedykowane eventy są najskuteczniejszą formą dotarcia do potencjalnych klientów. To okazja do spotkania face-to-face, do networking’u, do poszerzania perspektyw rozwoju czy możliwości biznesowych (64%). To sugeruje, że wydarzenia są wykorzystywane głównie do pozyskiwania nowych klientów i utrzymania relacji, zaś tylko 14% z nich uważa je jako miejsce do podejmowania współpracy i natychmiastowego zamykania sprzedaży. Planowana Konferencja będzie próbą podejścia innowacyjnego marketingu do organizacji wydarzeń.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Proponowana tematyka będzie oparta na myśli przewodniej dotyczącej eventu jako narzędzia sprzedaży i budowanie trwałych relacji z markami. Prelegenci będą mieli za zadanie przekazanie wiedzy z zakresu znaczenia eventu w strategii marketingowej firmy, z zakresu doświadczeń konsumenckich wedle typologii wydarzeń, metod mierzenia skuteczności event marketingu, a także agregacji wydarzeń z internetem i innym kanałami wsparcia. Konferencję wspierać merytorycznie będzie Rada Programowa, w której zasiądą niekwestionowane autorytety branży – praktycy z dziedzin Event Marketingu, Public Relation oraz strategii marketingowych. Ich codzienna działalność w zakresie tworzenia kampanii poddają pod rozwagę obecny ruch i trend marketingowy.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Liczymy iż to wydarzenie, organizowane po raz pierwszy raz w Polsce, odsłoni wiarygodne argumenty na korzyść nowoczesnych technik dotarcia do klientów – zaś samo narzędzie – eventy będą miały okazję do pokazania jak wielką potęgą sprzedaży są same w sobie – podkreśla Agnieszka Ciesielska, Event Manager Konferencji Event Biznes.
Komunikacja odbywa się poprzez stronę internetową oraz media. W przypadku chęci współpracy w zakresie organizacji i merytoryki, zapraszamy do kontaktu.