Biuro Reklamy TVP wybrało laureatów już po raz czwarty. Wyróżnienia Złotej Mowy Reklamowej – tytuł mecenasa języka polskiego – przyznawane są tym firmom, które przyczyniają się do popularyzacji języka polskiego i poprawnego jego użycia w spotach reklamowych. Nagrody to dowód uznania za kreacje najpełniej wykorzystujące możliwości, jakie daje polszczyzna i pozytywnie kształtujące obraz języka polskiego w reklamie. Doceniana jest również społeczna odpowiedzialność, błyskotliwość oraz dbałość o tradycję i kulturę.
Nagrody za spoty emitowane w 2018 roku przyznano: Kancelarii Prezydenta RP, Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu, Spółdzielni Mleczarskiej Ryki, firmie Wawel oraz Grupie Wirtualna Polska.
Zobacz również
– Biuro Reklamy TVP od lat stawia sobie za cel promowanie języka polskiego w reklamach. Z nieukrywaną radością obserwujemy rosnącą kreatywność językową. Naszym konkursem chcemy między innymi pokazać i udowodnić, że można bez straty dla atrakcyjności przekazu tworzyć celne i skuteczne komunikaty reklamowe. W tym roku wśród nagrodzonych pojawiły się także reklamy z transkrypcją i tłumaczeniem na Polski Język Migowy. Te wersje, stworzone z myślą o słabosłyszących i niesłyszących udowadniają, że reklama nie musi wykluczać. Kampania Wirtualnej Polski wydobywa piękno wieloznaczności słów, niuanse komunikacyjne oraz pokazuje moc oszczędnego gospodarowania słowem. Spoty firmy Wawel oraz Ryków można nazwać małymi perłami języka polskiego. Przypominają czasy, w których jako copywriterzy zatrudniani byli najlepsi pisarze. Nie łudząc się, że szybko pozbędziemy się nadmiaru anglicyzmów i wszystkich błędów językowych z mowy reklamowej, z przyjemnością przekazuję gratulacje tym, którzy stworzyli filmy najwyższej językowej jakości – mówi Przemysław Kruk, zastępca dyrektora ds. negocjacji i handlu Biura Reklamy TVP.
NAGRODY:
KATEGORIA I: ZŁOTA MOWA REKLAMOWA – najwyższe standardy w zakresie KULTURY JĘZYKA REKLAMY
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Nagrody za reklamę włączającą, czyli rozszerzenie dostępności przekazów promocyjno-reklamowych dla osób słabosłyszących i niesłyszących.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
1. Kancelaria Prezydenta
KATEGORIA II: ZŁOTA MOWA REKLAMOWA – najwyższe standardy w zakresie KREACJI REKLAMOWEJ
1. Spółdzielnia Mleczarska Ryki
2. Firma Wawel
3. Wirtualna Polska
WYRÓŻNIENIA:
- Jysk
- Lego
- Universal McCann
- Media Direction