TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Znamy nominowanych w 1. polskiej edycji rankingu Best Brands 2022

O autorze
3 min czytania 2022-06-20

Znamy marki nominowane do nagrody Best Brands 2022 w pierwszej polskiej edycji rankingu organizowanego przez Group One i GfK Polonia. W każdej z pięciu kategorii zostało wyłonione TOP 10 firm, które powalczą o tytuł Best Overall Brand, Best Customer Centricity Brand, Best Sustainable Brand, Best Polish Brand i Best Omnichannel Brand.

Best Brands Award to niezależna, międzynarodowa nagroda w obszarze marketingu, przyznawana na podstawie kompleksowego badania GfK, jednego z globalnych liderów w dziedzinie analityki danych. Ranking został zainicjowany blisko 20 lat temu w Monachium przez Serviceplan Group, w celu promowania najlepiej zarządzanych marek na rynku niemieckim oraz wyróżnieniu tych, którzy stoją za ich sukcesem. W tym roku „Oscary marketingu” po raz pierwszy zostaną wręczone także w Polsce. Uroczysta gala odbędzie się już 15 września 2022 r. w Centrum Praskim Koneser, w Warszawie.

Marki nominowane do nagrody Best Brands Awards zostały wyłonione na podstawie unikalnej metodologii badania, opracowanej przez niezależny instytut badań konsumenckich GfK – Mierzy ona siłę marki na podstawie dwóch kluczowych wskaźników: rzeczywistego sukcesu rynkowego „Share of Wallet” oraz „Share of Soul”, który reprezentuje stopień atrakcyjności marki dla konsumentów. „Najsilniejsi” nominowani zostali wybrani spośród 260 potencjalnych kandydatów w 34 kategoriach produktowych. Opinię wyraziło 5 000 respondentów.

– Unikalność metodologii opracowanej przez GfK wynika z kilku elementów. Przede wszystkim łączymy twarde dane rynkowe i odczucia konsumentów. Ponadto poddajemy ocenie bardzo różne kategorie produktowe, dzięki czemu wyłoniliśmy najlepszych z najlepszych, patrząc na rynek naprawdę szeroko. Nagrody są dopasowane do aktualnych trendów konsumenckich. Istotne jest dla nas polskie pochodzenie produktu, dostosowanie do post pandemicznej rzeczywistości, zbalansowanie proporcji offline i online, kliento-centryczność. Z naszego globalnego badania Consumer Life wynika, że to w Polsce bardzo ważny trend, podczas gdy na świecie już niekoniecznie. I w końcu społeczna odpowiedzialność biznesu, część tego obszaru – środowisko – to z kolei trend niezwykle istotny bo już na 3 miejscu w Polsce wśród konsumentów! Jednocześnie gorący temat w marketingu. W GfK właśnie wypuszczamy raport Green Mood, który szerzej omawia wpływ sustainability na postrzeganie marek – mówi Barbara Lewicka, senior director marketing & consumer intelligence GfK

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Lista nominowanych pokazuje, co liczy się dla konsumentów teraz czyli w tzw. „ciekawych czasach”. Kategorie, w których zostaną przyznane nagrody są mocno związane z trendami rynkowymi. Niesamowicie przyspieszony rozwój usług online, często w tradycyjnie offline-owych dotąd kategoriach, czy masowe zainteresowanie obszarem „sustainability” – to tematy, które z pewnością pozostaną z nami na dłużej. Rozwój alternatywnej rzeczywistości – metaverse pokazuje, że to już nie jest technologiczna nowinka dla geeków, ale zupełnie nowy wymiar codzienności, który bez wątpienia wpłynie na naszą przyszłość, w tym również na przyszłość całej naszej branży. Na pewno świetną wiadomością dla nas wszystkich jest to, że zero-emisyjność firm i konkurencyjność klimatyczna w końcu przestały być tylko opcją w budowaniu strategii, a stały się podstawą rozwoju współczesnego odpowiedzialnego biznesu – o czym będziemy rozmawiać podczas gali wręczenia „Oscarów marketingu” już 15 września – mówi Wojciech Putrzyński, CEO Change Serviceplan.

Zwycięzców w każdej z 5 kategorii poznamy podczas uroczystej gali wręczenia nagród Best Brands Awards – 15 września 2022 r. w Centrum Praskim Koneser, w Warszawie.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Inicjatorem i organizatorem pierwszego w Polsce rankingu Best Brands jest Group One – największa niezależna grupa komunikacyjna.
Partnerem merytorycznym – GfK Polonia
Partnerem medialnym wydarzenia zostali: Forbes, Forbes Women, TV Polsat, Interia/Biznes, Puls Biznesu, Media i Marketing Polska, Handel Extra.
Sponsorem gali – Salesforce.
Ranking wspiera Serviceplan Group.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Nominacje Best Brands 2022

Best Overall Brand

  1. BIEDRONKA – Sklepy spożywcze i kosmetyczne
  2. BOSCH – Mały sprzęt kuchenny
  3. CANON – Sprzęt fotograficzny
  4. FAIRY – Środki do zmywania
  5. GOPRO – Kamery sportowe/ drony
  6. JBL – Urządzenia audio
  7. LAYS – Słone przekąski
  8. PHILIPS – Sprzęt elektryczny do pielęgnacji ciała
  9. SAMSUNG – Smartfony
  10. SONY – Konsole do gier

Best Polish Brand

  1. BIEDRONKA – Sklepy spożywcze i kosmetyczne
  2. EVELINE – Naturalne kosmetyki
  3. HORTEX – Żywność mrożona i lody
  4. MLEKOVITA – Podstawowe artykuły spożywcze
  5. ONLY BIO – Naturalne kosmetyki
  6. PIĄTNICA OSM – Nabiał
  7. TYMBARK – Napoje bezalkoholowe
  8. WAWEL – Słodycze
  9. WEDEL – Słodycze
  10. WINIARY – Podstawowe artykuły spożywcze

Best Omnichannel Brand

  1. BOSCH – Mały sprzęt kuchenny
  2. GOPRO – Kamery sportowe/ drony
  3. LIDL – Sklepy spożywcze i kosmetyczne
  4. MEDIA EXPERT – Sklepy z elektroniką
  5. MEDIA MARKT – Sklepy z elektroniką
  6. PHILIPS – Elektryczny sprzęt do domu
  7. ROSSMANN – Sklepy spożywcze i kosmetyczne
  8. RTV EURO AGD – Sklepy z elektroniką
  9. SAMSUNG – Telewizory
  10. SONY – Konsole do gier

Best Customer Centricity Brand

  1. ALLEGRO – Sklepy online
  2. BOSCH – Mały sprzęt kuchenny
  3. CIF – Środki czyszczące
  4. DOMESTOS – Środki czyszczące
  5. FAIRY – Środki do zmywania
  6. LIDL – Sklepy spożywcze i kosmetyczne
  7. MEDIA EXPERT – Sklepy z elektroniką
  8. NIVEA – Środki do pielęgnacji włosów i ciała
  9. ROSSMANN – Sklepy spożywcze i kosmetyczne
  10. SAMSUNG – Smartfony

Best sustainability Brand

  1. BIO (Lidl) – Żywność organiczna
  2. BOSCH – Mały sprzęt kuchenny
  3. FAIRY – Środki do zmywania
  4. GERBER – Żywność organiczna
  5. GO VEGE – (Biedronka) Żywność organiczna
  6. JBL – Produkty audio
  7. MEDIA EXPERT – Sklepy z elektroniką
  8. NIVEA – Środki do pielęgnacji włosów i ciała
  9. PHILIPS – Mały sprzęt kuchenny
  10. SAMSUNG – Telewizory