Znamy nominowanych w Effie 2020

Jury 21. edycji Effie Awards 2020 przyznało 87 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Wavemaker (13), spośród agencji Isobar (7), a wśród reklamodawców – McDonald’s (5).
O autorze
1 min czytania 2020-09-29

Prawie 150 ekspertów zasiadających w 9 grupach jurorskich wybrało te kampanie i rozwiązania marketingowe, które zasługują na nominację do nagrody Effie Awards. Jury pod przewodnictwem Tomasza Suchańskiego, prezesa zarządu i dyrektora generalnego Żabka Polska, oceniło zgłoszenia w 24 kategoriach.

Wśród agencji reklamowych najwięcej nominacji otrzymał Isobar (7), DDB Warszawa i McCann Worldgroup – po 6 oraz Gong i Publicis po 5.

13 nominacji zdobyła agencja mediowa Wavemaker, kolejne dwie OMD i Starcom po 8 i Spark Foundry – 7.

Najwięcej nominacji spośród marketerów otrzymali: McDonald’s (5), IKEA, ING Bank Śląski oraz Philips (po 4) i po 3 Maspex, Nestlé i Škoda.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Wśród tegorocznych nominowanych jest wielu debiutantów. Po raz pierwszy w historii konkursu Effie Poland znalazły się takie firmy jak: Aldi, Decathlon, Fundacja Podzielmy się, Innogy, Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej, Nesperta (Semilac), Porsche, Provident, Rankomat, Recordati, Storytel, Vitkac, Wonga.

Największą zaś popularnością cieszyła się nowa kategoria „React&Sustain”. Dla przypomnienia, nowa kategoria została stworzona z myślą o działaniach, których celem była obrona pozycji biznesowej i/lub reakcja na nieoczekiwane okoliczności biznesowe lub pozabiznesowe.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Nagrodzonych poznamy 16 listopada podczas gali. Więcej szczegółów wkrótce.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Pełna lista nominowanych dostępna jest na stronie.