Znamy nominowanych w rankingu Best Brands 2022

O autorze
3 min czytania 2022-08-18

Biedronka, Hortex, Lays, Nivea, Rossmann, Samsung, Tymbark, Winiary, Wedel – to tylko kilka marek z 34 nominowanych do nagrody Best Brands 2022 w pierwszej polskiej edycji rankingu organizowanego przez Group One i GfK Polonia. W każdej z pięciu kategorii zostało wyłonione TOP 10 firm, które powalczą o tytuł Best Overall Brand, Best Customer Centricity Brand, Best Sustainability Brand, Best Polish Brand i Best Omnichannel Brand.

Best Brands Award to niezależna, międzynarodowa nagroda w obszarze marketingu, przyznawana na podstawie kompleksowego badania GfK, jednego z globalnych liderów w dziedzinie analityki danych. Ranking został zainicjowany blisko 20 lat temu w Monachium przez Serviceplan Group, w celu promowania najlepiej zarządzanych marek na rynku niemieckim oraz wyróżnieniu tych, którzy stoją za ich sukcesem. W tym roku „Oscary marketingu” po raz pierwszy zostaną wręczone także w Polsce. Uroczysta gala odbędzie się już 15 września 2022 r. w Centrum Praskim Koneser w Warszawie.

Marki nominowane do nagrody Best Brands Awards zostały wyłonione na podstawie unikalnej metodologii badania, opracowanej przez niezależny instytut badań konsumenckich GfK – Mierzy ona siłę marki na podstawie dwóch kluczowych wskaźników: rzeczywistego sukcesu rynkowego „Share of Wallet” oraz „Share of Soul”, który reprezentuje stopień atrakcyjności marki dla konsumentów. Najsilniejsi” nominowani zostali wybrani spośród 260 potencjalnych kandydatów w 34 kategoriach produktowych. Opinię wyraziło 5 000 respondentów.

Unikalność metodologii opracowanej przez GfK wynika z kilku elementów. Przede wszystkim łączymy twarde dane rynkowe i odczucia konsumentów. Ponadto poddajemy ocenie bardzo różne kategorie produktowe, dzięki czemu wyłoniliśmy najlepszych z najlepszych, patrząc na rynek naprawdę szeroko. Nagrody są dopasowane do aktualnych trendów konsumenckich. Istotne jest dla nas polskie pochodzenie produktu, dostosowanie do post pandemicznej rzeczywistości, zbalansowanie proporcji offline i online, kliento-centryczność. Z naszego globalnego badania Consumer Life wynika, że to w Polsce bardzo ważny trend, podczas gdy na świecie już niekoniecznie. I w końcu społeczna odpowiedzialność biznesu, część tego obszaru – środowisko – to z kolei trend niezwykle istotny bo już na 3 miejscu w Polsce wśród konsumentów! Jednocześnie gorący temat w marketingu. W GfK właśnie wypuszczamy raport Green Mood, który szerzej omawia wpływ sustainability na  postrzeganie marek – mówi Barbara Lewicka, Senior director marketing & consumer Intelligence GfK
LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
Lista nominowanych pokazuje, co liczy się dla konsumentów teraz czyli w tzw. „ciekawych czasach”. Kategorie, w których zostaną przyznane nagrody, są mocno związane z trendami rynkowymi. Niesamowicie przyspieszony rozwój usług online, często w tradycyjnie offline-owych dotąd kategoriach, czy masowe zainteresowanie obszarem „sustainability” – to tematy, które z pewnością pozostaną z nami na dłużej. Rozwój alternatywnej rzeczywistości – metaverse pokazuje, że to już nie jest technologiczna nowinka dla geeków, ale zupełnie nowy wymiar codzienności, który bez wątpienia wpłynie na naszą przyszłość, w tym również na przyszłość całej naszej branży. Na pewno świetną wiadomością dla nas wszystkich jest to, że zero-emisyjność firm i konkurencyjność klimatyczna w końcu przestały być tylko opcją w budowaniu strategii, a stały się podstawą rozwoju współczesnego odpowiedzialnego biznesu – o czym będziemy rozmawiać podczas gali wręczenia “Oscarów marketingu” już 15 września – mówi Wojciech Putrzyński, CEO Change Serviceplan.

Inicjatorem i organizatorem pierwszego w Polsce rankingu Best Brands jest Group One, Partnerem merytorycznym – GfK Polonia. Partnerem medialnym wydarzenia zostali:: Forbes, Forbes Women, TV Polsat, Interia/Biznes, Puls Biznesu, Media i Marketing Polska, Handel Extra. Sponsor gali: Salesforce. Ranking wspiera Serviceplan Group.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Lista TOP 10 dla każdej z kategorii:

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

1. BIEDRONKA: Sklepy spożywcze i kosmetyczne
2. BOSCH: Mały sprzęt kuchenny
3. CANON: Sprzęt fotograficzny
4. FAIRY: Środki do zmywania
5. GOPRO: Kamery sportowe/ drony
6. JBL: Urządzenia audio
7. LAYS:Słone przekąski
8. PHILIPS: Sprzęt elektryczny do pielęgnacji ciała
9. SAMSUNG: Smartfony
10. SONY: Konsole do gier

BEST POLISH BRAND:

1. BIEDRONKA: Sklepy spożywcze i kosmetyczne
2. EVELINE: Naturalne kosmetyki
3. HORTEX: Żywność mrożona i lody
4. MLEKOVITA: Podstawowe artykuły spożywcze
5. ONLY BIO: Naturalne kosmetyki
6. PIĄTNICA OSM: Nabiał
7. TYMBARK: Napoje bezalkoholowe
8. WAWEL: Słodycze
9. WEDEL: Słodycze
10. WINIARY: Podstawowe artykuły spożywcze

BEST OMNICHANNEL BRAND:

1. BOSCH: Mały sprzęt kuchenny
2. GOPRO: Kamery sportowe/ drony
3. LIDL: Sklepy spożywcze i kosmetyczne
4. MEDIA EXPERT: Sklepy z elektroniką
5. MEDIA MARKT: Sklepy z elektroniką
6. PHILIPS: Elektryczny sprzęt do domu
7. ROSSMANN: Sklepy spożywcze i kosmetyczne
8. RTV EURO AGD: Sklepy z elektroniką
9. SAMSUNG: Telewizory
10. SONY: Konsole do gier

BEST CUSTOMER CENTRICITY BRAND: 

1. ALLEGRO: Sklepy online
2. BOSCH: Mały sprzęt kuchenny
3. CIF: Środki czyszczące
4. DOMESTOS: Środki czyszczące
5. FAIRY: Środki do zmywania
6. LIDL: Sklepy spożywcze i kosmetyczne
7. MEDIA EXPERT: Sklepy z elektroniką
8. NIVEA: Środki do pielęgnacji włosów i ciała
9. ROSSMANN: Sklepy spożywcze i kosmetyczne
10. SAMSUNG: Smartfony

BEST SUSTAINABILITY BRAND TOP 10:

1. BIO (Lidl): Żywność organiczna
2. BOSCH: Mały sprzęt kuchenny
3. FAIRY: Środki do zmywania
4. GERBER: Żywność organiczna
5. GO VEGE (Biedronka): Żywność organiczna
6. JBL: Produkty audio
7. MEDIA EXPERT: Sklepy z elektroniką
8. NIVEA: Środki do pielęgnacji włosów i ciała
9. PHILIPS: Mały sprzęt kuchenny
10. SAMSUNG: Telewizory