Znamy zwycięzców pierwszej edycji konkursu UPC Digital Art dla artystów wykorzystujących technologie cyfrowe

UPC Polska - dostawca innowacyjnych usług cyfrowych - w tym roku po raz pierwszy zaprosił młodych twórców do udziału w konkursie UPC Digital Art. Projekt ten pozwala zaistnieć artystom, których inspiruje świat nowych technologii.
O autorze
1 min czytania 2015-10-30

Podczas wielkiego finału wyłoniono zwycięzcę, którym został zespół Masz_in – Szymon Kabała i Mateusz Marchwicki. Autorzy zwycięskiej pracy otrzymali nagrodę w wysokości 20 000 zł oraz promocję swojej pracy na Facebooku. Jury doceniło także pracę Bartka Szlachcica, który otrzymał premierę swojej pracy na kanale Sundance Channel oraz nagrodę specjalną od Platige Image.

UPC Digital Art

Pierwsza edycja UPC Digital Art skierowana była do artystów, którzy tworzą sztukę nowych mediów, w tym min: ilustratorów, twórców animacji i muzyki. Zmagania pomiędzy uczestnikami trwały od czerwca br. Głównym warunkiem zakwalifikowania się do konkursu, było rozwinięcie i zinterpretowanie hasła #ToFajnieDziała. Do pierwszego etapu wpłynęło ponad kilkadziesiąt zgłoszeń. Do konkursu zgłosiły się zarówno pojedyncze osoby jak i zespoły.

Zmagania konkursowe

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Zadaniem uczestników było przygotowanie 30- sekundowej animacji, która miała ukazać wybrany proces działania np. proces mechaniczny, zjawisko fizyczne, zjawisko społeczne. Artyści w swoich pracach konkursowych zobowiązali się do wykorzystania szerokiej gamy dostępnych technik cyfrowych i analogowych jak np. mapping3d, druk 3d, kodowanie generatywne, papier.

„Świat nowych technologii otwiera nam ogrom możliwości. Do stworzenia naszej pracy użyliśmy 2 komputerów, tabletu, aparatu cyfrowego, kamery, dużej drukarki 3d. Tych elementów było dość sporo, ale w końcu razem udało się je połączyć i dzięki temu możemy cieszyć się wygraną. Konkurs pozwala rozwinąć skrzydła osobom, które pasjonują się sztuką cyfrową. Jeszcze nie wiemy na co dokładnie przeznaczymy wygraną. Chcielibyśmy móc się dalej rozwijać, a dzięki tej nagrodzie będziemy mieć taką możliwość.” – powiedział Szymon Kabała z zespołu Masz_in – zwycięzca pierwszej edycji konkursu UPC Digital Art.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

O zwycięstwie zespółu Masz_in Szymona Kabały i Mateusza Marchwickiego zdecydowało Jury w składzie: Radzimir Dębski „JIMEK”- polski kompozytor muzyki filmowej i rozrywkowej, dyrygent i producent muzyczny, Jakub Koźniewski – designer nowych mediów, Andrzej Pągowski – artysta, grafik, Kamil Dąbkowski – ekspert w zakresie animacji, należący do zespołu studia Platige Image, Patrycja Gołos – UPC Polska, Konrad Jerin – redaktor naczelny F5 oraz Malwina Konopacka – ilustratorka, projektantka.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Szczegóły nt. konkursu dostępne są na stronie.

Organizator: UPC Polska
Partner kreatywny: F5 – Trendy Rynku i Kultury
Partnerzy: Facebook, Platige Image, Sundance Channel