Do sześciu kategorii konkursowych CMO Awards wpłynęło łącznie 39 zgłoszeń, które dotyczyły 21 projektów transformacyjnych w różnych obszarach biznesu. Nominacje otrzymało 14 prac spośród których wyłoniono 8 laureatów, ponadto sześciu CMOs uhonorowanych zostało wyróżnieniami.
– Idea CMO Awards jest kontynuacją naszego myślenia o nowych kompetencjach i kluczowych kierunkach rozwoju dyrektorów marketingu, które promujemy już od wielu lat, podczas organizowanych przez nas wydarzeń. Wierzymy, że na czele działów marketingu coraz częściej stoją dzisiaj odważni liderzy, którzy mają ambicję bycia głównymi partnerami swoich prezesów w rozwoju biznesu firmy i budowaniu wartości marek. CMO Awards powstał po to, by doceniać pracę i osiągnięcia najbardziej progresywnych marketerów w Polsce – mówi Marta Macke, CEO Shortlist Consulting.
Zobacz również
Laureatami CMO Awards 2022 w sześciu kategoriach zostali:
Creative innovator
- Laureatka: Dorota Haller, HUAWEI (zgłoszenie: Włącz ochronę oczu)
- Nominacja: Jakub Barzak, Storytel (zgłoszenie: Wyjście poza kategorię książek „czytanych na głos”, oferowanie doświadczeń audio na najwyższym poziomie)
Digital champion
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
- Laureatka – Magdalena Budziszewska, T-mobile (zgłoszenie: Technology walk- niezwykłe doświadczenie mające na celu zaprezentowanie portfolio usług ICT T-mobile i nowego obiektu Data Center z wykorzystaniem nowoczesnych form multimedialnych i interaktywnych)
- Nominacja – Patrycius Ziecik, Henkel (Henkel LAB – seria krótkich szkoleń produktowych – w stylu Galileo z Pawłem Orleańskim w moderacji, Krystyną Czubówną w narracji z elementami humorystycznymi i edukacyjnymi)
Commerce master
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- Laureat: Jakub Barzak, Storytel (zgłoszenie: Wyjście poza kategorię książek „czytanych na głos”, oferowanie doświadczeń audio na najwyższym poziomie)
- Nominowani: Dorota Haller, HUAWEI (zgłoszenie: Włącz ochronę oczu) oraz Patrycius Ziecik, Henkel (zgłoszenie: Henkel LAB – seria krótkich szkoleń produktowych – w stylu Galileo z Pawłem Orleańskim w moderacji, Krystyną Czubówną w narracji z elementami humorystycznymi i edukacyjnymi)
Omnichannel leader
- Laureatka: Olga Korolec, Ringier Axel Springer (zgłoszenie: Historia pięcioletniej transformacji Onetu i konsekwentnego budowania jego wizerunku jako ikony bycia na bieżąco – jak z agregatora treści stać się najbardziej zaufanym medium digitalowym w Polsce)
- Nominowana: Monika Leksowska, KRAMP (zgłoszenie: Odczarowanie polskiego rolnictwa)
Brand guardian (trzy laureatki ex aequo)
- Dorota Haller, Huawei (zgłoszenie: Włącz ochronę oczu)
- Maria Rosa, Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń ERGO-Hestia S.A. (zgłoszenie: Ergo Hestia tworzy z polskimi artystami nową strategię komunikacji)
- Olga Korolec, Ringier Axel Springer (zgłoszenie: Jak z agregatora newsów stać się najbardziej zaufanym medium digitalowym w Polsce? Historia pięcioletniej transformacji Onetu i konsekwentnego budowania jego wizerunku jako ikony bycia na bieżąco)
Purpose ambasador
- Laureat: Andrzej Mytych, YOPE (zgłoszenie: #YOPEforGOOD)
- Nominowane: Sabrina Naremska i Agata Kosmal – Veolia (zgłoszenie: Program Mentoringowy Energia Kobiet – wewnętrzny program mentoringowy dla kobiet)
Grand Prix
- Olga Korolec, Ringier Axel Springer
Wyróżnienia
- Patricius Ziecik, Henkel
- Monika Leksowska, Kramp
- Sabrina Naremska i Agata Kosmal, Veolia
- Eliza Firkowska, Brown-Forman
- Joanna Bujarska, Kravt & Co. Sp. z o.o.
- Ewelina Robakowska, Kasa Stefczyka
W CMO Awards mogą uczestniczyć wszyscy CMOsi/ szefowie marketingu reprezentujący firmy działające na polskim rynku. Wyróżnikiem konkursu jest mechanizm „peer to peer”, polegający na tym, że zgłoszenia CMOs są ocenianie przez środowisko dyrektorów marketingu zarejestrowanych na platformie konkursowej. Każdy CMO głosuje w konkursie tylko raz. Wstępną weryfikacją zgłoszeń zajmuje się Rada Ekspertów konkursu, w której zasiadają przedstawiciele parterów wydarzenia: Krzysztof Sobieszek, Practice Lead, Business Transformation, Publicis Groupe, Anna Gogacz, CEO Allegro Brand Experience Agency, Rafał Drzewiecki, Head of Global Business Marketing TikTok, Marcin Bruś, Advertising Director, Allegro.pl, Robert Nowakowski, Partner Spencer Stuart Executive Search, Anna Sierakowska – Senior Marketing Manager USA & CEE, Delvedeeper, Justyna Duszyńska – CEO, Httpool, Adw. Szymon Chmielewski, Dubois i Wspólnicy oraz Marta Macke, CEO, Shortlist Consulting.
Kolejna edycja CMO Awards rozpocznie się na początku 2023 r.
Więcej o CMO Awards by Shortlist można znaleźć na stronie cmoawards.pl