„Zobacz mnie” – Kampania 1% Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce

O autorze
1 min czytania 2021-03-01

Każdego roku tysiące dzieci w Polsce doświadcza przemocy i odrzucenia. Niewidoczne dla otoczenia, pozostawione bez wsparcia ze strony dorosłych, dzieci zmagają się ze swoimi problemami w poczuciu osamotnienia i bezsilności. To właśnie z myślą o nich powstała nowa kampania SOS Wiosek Dziecięcych. Akcja ma na celu zachęcanie do przekazania 1% podatku na rzecz podopiecznych Stowarzyszenia, a także uwrażliwienie odbiorców na problem przemocy wobec dzieci i jej dramatycznych skutków.

Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce od 37 lat pomaga dzieciom opuszczonym i osieroconym oraz maluchom z rodzin zagrożonych rozpadem. Swoim wsparciem obejmuje ponad 1500 podopiecznych w Polsce.

– Dzieci, którymi opiekujemy się w SOS Wioskach Dziecięcych, podobnie jak bohaterowie kampanii mierzą się z konsekwencjami bolesnych doświadczeń, takich jak przemoc, odrzucenie ze strony bliskich i rówieśników, czy skrajne zaniedbanie. Z zespołem naszych specjalistów: Rodziców SOS, psychologów i pedagogów, każdego dnia pracujemy, by zapewnić dzieciom wsparcie, odbudować ich poczucie bezpieczeństwa i pomóc uporać się z trudnymi przeżyciami – mówi Barbara Rajkowska, dyrektor Krajowy Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Organizatorzy kampanii zwracają również uwagę na problem braku systemowych rozwiązań, gwarantujących wsparcie dzieciom skrzywdzonym lub znajdujących się w kryzysie. Ponad 630 tys. dzieci w Polsce potrzebuje opieki psychologicznej, a ponad 40% dzieci doświadczyło przemocy ze strony bliskich. Wiele z nich musi borykać się ze swoimi problemami w samotności, bez możliwości choćby rozmowy z kimś, komu mogą zaufać, bez wsparcia ze strony dorosłych. Mimo tak ogromnej skali potrzeb, jedynie ok. połowa polskich szkół zatrudnia psychologa.

– Hasło naszej kampanii – „Zobacz mnie” to apel, który wysyłamy w imieniu naszych podopiecznych, ale także wszystkich dzieci, które wciąż czekają na pomoc. Nie bądźmy obojętni na krzywdę tych najbardziej bezbronnych. Każdy z nas może okazać symboliczne wsparcie i pomóc nam chronić dzieci, przekazując 1% podatku na rzecz SOS Wiosek Dziecięcych – dodaje Barbara Rajkowska.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Ogólnopolska kampania 1% prowadzona będzie do końca kwietnia 2021 roku i będzie obejmować działania reklamowe online, emisje spotów telewizyjnych i radiowych, a także reklamy na nośnikach w komunikacji miejskiej. W ramach akcji promocyjnej uruchomiona została strona www.dziecisos.org, na której pobrać można bezpłatny program PIT 2020 lub wypełnić zeznanie podatkowe online.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Za przygotowanie koncepcji kreatywnej odpowiadała agencja VMLY&R Poland, a za planowanie mediów Wavemaker. Spot w reżyserii Antoniego Nykowskiego zrealizowała firma Papaya Films. Zdjęcia do kampanii wykonała Paula Patocka.