RISK Made in Warsaw to jedna z największych polskich marek niezależnych, która rocznie sprzedaje kolekcje odzieżowe 17 milionów złotych i ma 30% wzrost rok do roku. Jej celem na 2020 rok jest wygenerowanie 24 milionów złotych wpływów ze sprzedaży. Firma działa na rynku od 2011 roku, została założona przez Antonię Samecką i Klarę Kowtun, które są wyłącznymi właścicielkami przedsiębiorstwa. Zgodnie ze strategią RISK Made in Warsaw na lata 2019-2021 firma zmienia się w markę zrównoważonego rozwoju, stawiając na ekologiczny sposób wytwarzania ubrań i na przyjazne środowisku materiały. Etyka biznesu, w tym szacunek do ludzi stojących za produkcją, są trwale wpisane w DNA RISKA – od pierwszych lat firma szyła wyłącznie w polskich szwalniach gwarantujących godne warunki pracy.
– RISK to współtworzony z klientami lovebrand, który stworzyłyśmy całkowicie intuicyjnie. Chociaż istniejemy 8 lat i sporo osób pokochało nasze ubrania, wciąż uważamy, że to dopiero nasze pierwsze kroki. Firma dynamicznie się rozwija i generuje kilkunastoprocentowe zyski, to dobry czas, żeby zainwestować w ludzi i rozwój globalny. Wiedza i doświadczenie Zofii pomogą nam sprofesjonalizować obszar związany z marką. Cel jest jeden – zyskać zasięg międzynarodowy – mówi Antonina Samecka, CEO RISK Made in Warsaw.
Zobacz również
Nowej wiceprezesce podlegać będą kompetencje takie jak: strategia marki, PR & marketing, partnerstwa biznesowe i sprzedaż. Docelowo Bugajna-Kasdepke będzie odpowiedzialna również za współpracę z innymi markami. Funkcja, którą obejmuje została specjalnie dla niej utworzona. Będzie prowadziła zespół liczący 28 osób.
– Przed nami postawienie nowej platformy e-commerce i zdefiniowanie na nowo digitalowego ekosystemu marki. Udział w targach odzieżowych w Nowym Jorku, Las Vegas, Dusseldorfie, Kopenhadze i Szanghaju to znakomite okazje do promocji RISK’a zagranicą. Rok 2020 będzie więc czasem wytężonej pracy i ekscytujących zmian – mówi Zofia Bugajna-Kasdepke.
Nowa wiceprezeska RISK Made in Warsaw jest menedżerem z ponad 15-letnim doświadczeniem w komunikacji marketingowej. Pracowała w międzynarodowych agencjach takich jak: Havas, Edelman i MSLGROUP. W tej ostatniej spędziła 10 lat awansując od szefowej departamentu do dyrektorki zarządzającej. Z jej udziałem agencja dwukrotnie – w 2015 i 2019 roku – zdobyła tytuł Eastern European Consultancy of the Year. Ostatnie 4 lata Bugajna-Kasdepke spędziła w strukturach regionalnych Publicis Groupe, gdzie była odpowiedzialna za rozwój biznesu w Europie Środkowo-Wschodniej, zajmowała także stanowisko chief communications officera w Publicis Communications.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Zofia Bugajna-Kasdepke jest cenionym ekspertem na arenie międzynarodowej. Pracowała dla największych światowych marek jak: Coca-Cola, P&G, LVMH, Amazon czy Netflix. Zespoły, które prowadziła zdobyły kilkadziesiąt nagród i wyróżnień, między innymi: EFFIE, Golden Drum, SABRE Award, IPRA Golden World Award, European Excellent Award, Złote Spinacze, Impactory, a także tytuły Kampania Społeczna Roku.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Od kilku lat Bugajna-Kasdepke dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem jako key note speaker i jurorka prestiżowych festiwali. Doradza Fundacji Liderek Biznesu (stworzyła także nowe pozycjonowanie tej organizacji). Od 2017 roku jest członkinią Rady Ekspertów Ośrodka Dialogu i Analiz THINKTANK. Prowadzi autorskie zajęcia na Uniwersytecie Warszawskim, wcześniej wykładała także na Uniwersytecie SWPS i na Uczelni Łazarskiego.