Zorganizowanie i zarządzanie franczyzami w tych czasach było nie lada wyzwaniem. Subway podsumowuje 2020 rok

Zorganizowanie i zarządzanie franczyzami w tych czasach było nie lada wyzwaniem. Subway podsumowuje 2020 rok
Jakie najciekawsze akcje przeprowadziła w 2020 roku marka Subway? Które kanały komunikacji marketingowej były dla niej najważniejsze? Jak zmieni się to w 2021 roku?
O autorze
2 min czytania 2021-01-18

Pozostałe podsumowania roku 2020 przeczytasz tu >

O roku 2020 dla marki Subway opowiada Milan Obetko, szef marketingu Subway na region CEE.

Największy sukces dla marki Subway w 2020 roku

Wprowadziliśmy wreszcie pieczone ziemniaczki do naszego portfolio. Ziemniaczki i inne dodatki są integralną częścią naszego menu i biznesu już od dłuższego czasu, w regionie ewidentnie tego brakowało.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Najtrudniejsze wyzwanie dla marki Subway w 2020 roku

Bez dwóch zdań: konsekwencje COVID-19. Zorganizowanie i zarządzanie franczyzami w tych czasach jest nie lada wyzwaniem dla każdej firmy działającej w tzw. hospitality business. W  przypadku naszego oddziału Subwaya wyzwanie potęgowała skala – odpowiedzialność za 12 rynków CEE. To się przekładało na konieczność zarządzenia komunikacją w 13 językach i zmierzenie z różnymi obowiązującymi w tych krajach restrykcjami, zmieniającymi co tydzień, a nieraz i z dnia na dzień.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

3 najciekawsze akcje w 2020 roku

1. 7 subów w 1 cenie – z okazji ponownego otwarcia.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

2. SOTD (Sub Of The Day – Kanapka Dnia), czyli jesienna kampania Subwaya:



Więcej informacji na jej temat tutaj.

3. Wspomniane wcześniej wprowadzenie ziemniaczków do oferty.

Akcja z najbardziej zaskakującymi efektami 

Najlepsze rezultaty osiągnęła akcja SOTD (Sub Of The Day – Kanapka dnia) promowana jesienią – najwyższe noty zarówno jeśli chodzi o świadomość reklamy, jak i pozytywne odczcucia ze strony gości oraz franczyzobiorców.

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2020 roku  

Social media, które pozwalają nam na stałą łączność z konsumentami i w czasie zmieniających się stale uwarunkowań umożliwiają elastyczne reagowanie.  

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2021 roku  

W jakimś momencie ludzie znów zaczną wychodzić z domu i cieszyć się życiem jak dawniej. Niestety spodziewać się możemy również kryzysu gospodarczego, który nie pozostanie bez wpływu na wydatki konsumenckie. Zmienić się może wiele jeśli chodzi o sposób kupowania, styl życia, planowanie wydatków. To zawsze oznacza zarówno możliwości, jak i ryzyka. Na koniec dnia, mam nadzieję, docenimy naszą „nową normalność”, która przestanie być tylko buzzwordem, a zmaterializuje się w codzienności.

Najbardziej obiecujące trendy marketingowe

Ludzie zrewidują nieco swój sposób myślenia i mocniej postawią na rodzinę, najbliższe otoczenie oraz – co szczególnie istotne – na naturę i środowisko.

Budżet na działania digitalowe

W przyszłym roku nie będziemy zwiększać budżetu, ponieważ wydatki na marketing są ściśle związane z przychodami osiąganymi przez franczyzobiorców. A te z pewnością w I kwartale 2021 r. będą wciąż niższe.

Ocena obecnej kondycji branży marketingowej w Polsce

To dynamiczna branża, oferująca ogrom możliwości pod względem mediów i działań kontentowych. Polska jest bez wątpienia marketingowym liderem rynku CEE, za który jestem odpowiedzialny.

3 najważniejsze cele i plany na 2021 rok 

  1. Skupić się na tym co najważniejsze – tak w biznesie, jak I życiu osobistym.
  2. Pracować tylko z najlepszymi (w Polsce ta strategia sprowadza się do polegania na Wavemaker).
  3. Ograniczyć doraźne, krótkoterminowe akcje promocyjne na rzecz długoterminowych działań budujących markę.