Pozostałe podsumowania roku 2020 przeczytasz tu >
Zobacz również
O roku 2020 dla marki Subway opowiada Milan Obetko, szef marketingu Subway na region CEE.
Największy sukces dla marki Subway w 2020 roku
Wprowadziliśmy wreszcie pieczone ziemniaczki do naszego portfolio. Ziemniaczki i inne dodatki są integralną częścią naszego menu i biznesu już od dłuższego czasu, w regionie ewidentnie tego brakowało.
Najtrudniejsze wyzwanie dla marki Subway w 2020 roku
Bez dwóch zdań: konsekwencje COVID-19. Zorganizowanie i zarządzanie franczyzami w tych czasach jest nie lada wyzwaniem dla każdej firmy działającej w tzw. hospitality business. W przypadku naszego oddziału Subwaya wyzwanie potęgowała skala – odpowiedzialność za 12 rynków CEE. To się przekładało na konieczność zarządzenia komunikacją w 13 językach i zmierzenie z różnymi obowiązującymi w tych krajach restrykcjami, zmieniającymi co tydzień, a nieraz i z dnia na dzień.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
3 najciekawsze akcje w 2020 roku
1. 7 subów w 1 cenie – z okazji ponownego otwarcia.
2. SOTD (Sub Of The Day – Kanapka Dnia), czyli jesienna kampania Subwaya:
Więcej informacji na jej temat tutaj.
3. Wspomniane wcześniej wprowadzenie ziemniaczków do oferty.
Akcja z najbardziej zaskakującymi efektami
Najlepsze rezultaty osiągnęła akcja SOTD (Sub Of The Day – Kanapka dnia) promowana jesienią – najwyższe noty zarówno jeśli chodzi o świadomość reklamy, jak i pozytywne odczcucia ze strony gości oraz franczyzobiorców.
Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2020 roku
Social media, które pozwalają nam na stałą łączność z konsumentami i w czasie zmieniających się stale uwarunkowań umożliwiają elastyczne reagowanie.
Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2021 roku
W jakimś momencie ludzie znów zaczną wychodzić z domu i cieszyć się życiem jak dawniej. Niestety spodziewać się możemy również kryzysu gospodarczego, który nie pozostanie bez wpływu na wydatki konsumenckie. Zmienić się może wiele jeśli chodzi o sposób kupowania, styl życia, planowanie wydatków. To zawsze oznacza zarówno możliwości, jak i ryzyka. Na koniec dnia, mam nadzieję, docenimy naszą „nową normalność”, która przestanie być tylko buzzwordem, a zmaterializuje się w codzienności.
Najbardziej obiecujące trendy marketingowe
Ludzie zrewidują nieco swój sposób myślenia i mocniej postawią na rodzinę, najbliższe otoczenie oraz – co szczególnie istotne – na naturę i środowisko.
Budżet na działania digitalowe
W przyszłym roku nie będziemy zwiększać budżetu, ponieważ wydatki na marketing są ściśle związane z przychodami osiąganymi przez franczyzobiorców. A te z pewnością w I kwartale 2021 r. będą wciąż niższe.
Ocena obecnej kondycji branży marketingowej w Polsce
To dynamiczna branża, oferująca ogrom możliwości pod względem mediów i działań kontentowych. Polska jest bez wątpienia marketingowym liderem rynku CEE, za który jestem odpowiedzialny.
3 najważniejsze cele i plany na 2021 rok
- Skupić się na tym co najważniejsze – tak w biznesie, jak I życiu osobistym.
- Pracować tylko z najlepszymi (w Polsce ta strategia sprowadza się do polegania na Wavemaker).
- Ograniczyć doraźne, krótkoterminowe akcje promocyjne na rzecz długoterminowych działań budujących markę.