Nowa rzeczywistość branży modowej!
Czas dla przedsiębiorców jest bardzo trudny. Walka tocząca się na rynku z epidemią koronawirusa nie zostawia jeńców. Branża modowa generująca w Polsce około 70 miliardów przychodu w tym, 50 miliardów to przychód tylko z branży odzieżowej i obuwniczej. To właśnie te firmy zostały wystawione na pierwszą linię walki. To one musiały podjąć decyzję o natychmiastowym cięciu kosztów. Często ofiarami oszczędności padały działy marketingu i reklamy. Czy na pewno słusznie?
– Wiemy, że nasi klienci oczekują od nas wsparcia i zaangażowania w walce z trudną i dla nich, i dla nas sytuacją. Dlatego, pomimo obecnych problemów, staramy się kontynuować naszą strategię. Od roku pokazujemy swoje możliwości, realizując z partnerami coraz odważniejsze projekty. Spot stworzony w trakcie pandemii COVID – 19 właśnie do nich należy. Zrealizowany w niecodzienny sposób i mający stanowcze przesłanie #zostańwdomu, śledź trendy i przygotuj się na to, co przyniesie nowa rzeczywistość. Z jednej strony ma pobudzić wyobraźnię naszych klientów i dostarczyć im świetnej rozrywki. Z drugiej strony, pokazać innym działom marketingu, że pomimo ciężkich czasów można nadal realizować naprawdę dobre projekty – mówi Jakub Sztyler, dyrektor marketingu w Fashion Trends Group, właściciela krakowskiej marki SneakerStudio.
Zobacz również
Jak wskazują ostatni raport Gemius/PBI, najwięksi inwestują w reklamę i zachęcają konsumentów do zakupów online. Do tej pory tylko 10% wartości sprzedaży rynku odzieżowego generowane było ze sprzedaży w e-commerce. Gemius przyglądał się działaniom takich marek jak CCC, Zalando czy eobuwie po to, by m.in. przedstawić całkowity zasięg online branży odzieżowej w okresie 10 lutego–22 marca br., który wyniósł 93%, a więc 26 mln realnych użytkowników. Całkiem nieźle jak na ciężkie czasy.
Obecna sytuacja zapewne wyłoni nieoczekiwanych liderów rynku, ale też pobudzi do agresywnego działania średnich i małych przedsiębiorców. To dla nich przecież kryzys gospodarczy jest kwestią utrzymania się na powierzchni lub zwinięcia biznesowych żagli.
– Naszym celem na najbliższe miesiące jest intensyfikacja działań reklamowych i wychodzenie z odpowiednią ofertą do zamkniętego w domu klienta. Rynek musi się szybko zaadoptować do zmienionych reguł gry. Naszym zdaniem klient będzie jeszcze bardziej wymagający i będzie podejmował decyzję, nie tylko patrząc na produkt, ale też na postawę marki w obecnej sytuacji. Dlatego mamy przygotowanych na najbliższy czas kilka niespodzianek. Chcemy zapewnić naszych klientów o tym, że nie zwalniamy tempa. Jednocześnie dajemy im punkt odniesienia, bo kiedyś kurz po epidemii opadnie, a my wrócimy do spotkań z nimi w naszych sklepach – mówi Jakub Sztyler, dyrektor marketingu w Fashion Trends Group, właściciela krakowskiej marki SneakerStudio.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Sam niepokorny skater, bohater spotu jest nie tylko czekającym na nowe wrażenia klientem. Chcąc nie chcąc, stał się uosobieniem dzisiejszego przedsiębiorcy. Przedsiębiorcy, który nie znając nowych zasad, sam musi sobie poradzić w nowej rzeczywistości. Szkoda tylko, że tak jak w klipie, przedsiębiorca nie może ściągnąć gogli i stwierdzić, że to tylko bardzo realna symulacja.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
O SneakerStudio
Za realizacją spotu stoi krakowska marka SneakerStudio specjalizująca się w sprzedaży limitowanych produktów z segmentu street fashion. Więcej informacji na temat SneakerStudio dostępne jest na www.sneakerstudio.pl.