Rodzinna firma zarządza zakładem w Kotlinie, mającym 88-letnią tradycję w branży spożywczej, znanym nie tylko w Wielkopolsce z przetwórstwa warzyw i owoców, a przede wszystkim z produkcji ketchupów i koncentratów pomidorowych. Po przejęciu marki Kotlin przez Agros-Nova (dziś należy ona do Maspexu) zakład postawił na rozwój własnej marki Kotliński Specjał w oparciu o produkty wysokiej jakości, powstające z warzyw uprawianych lokalnie, w sercu Wielkopolski. To właśnie z pomidorowego zagłębia, okolic Kotlina, pochodzą najlepsze pomidory, z których powstaje kotliński ketchup.
Producent postawił na wzmocnienie pochodzenia swoich produktów i wyraźne rozróżnienie logotypu i brandingu oraz designu opakowań od produktów konkurencji. Stąd obecnie pole brandingowe tworzy krajobraz wielkopolskiej wsi, podkreślający naturalność produktów.
Zobacz również
Rozszerzono dystrybucję w kanałach nowoczesnych na terenie całego kraju i poszerzono portfolio m.in. o popularne warzywa w puszkach, słoikach, gotowe dania warzywne i sałatki, a także produkty innowacyjne, jak ketchupy premium z kawałkami warzyw, o wyjątkowym smaku.
Zgodnie ze zdrowymi trendami
Oferta przetworów pod marką Kotliński Specjał jest skierowana do wszystkich miłośników polskich smaków, ceniących wysoką jakość i polskie pochodzenie produktów, wybierających raczej produkty lokalne, o wiadomym pochodzeniu, z wysoką zawartością składników w produkcie, a nie ofertę międzynarodowych koncernów.
ZPOW Kotlin odpowiadając na potrzeby rynku i podążając za obecnymi trendami kieruje ofertę nie tylko do dotychczasowych konsumentów, ale również singli żyjących w pośpiechu w dużych miastach, którzy szukają zdrowych rozwiązań do przyrządzenia szybkich posiłków i rozwija portfolio o ketchupy innowacyjne. Rebranding nie tylko nawiązuje do natury i kotlińskiej tradycji, ale jednocześnie wprowadza lekkość, przestrzeń i nowoczesność. Białe wyraźne pole brandingowe jest mocno wyróżnialne na półce, zaś typografia zastosowana w logotypie Kotlińskiego Specjału łączy tradycję z aspektem jakościowym, adekwatnym dla Specjału.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Podkreślenie w brandingu miejsca pochodzenia wzmocniono dodatkowo nowym sloganem marki Prosto ze źródeł smaku. Charakterystyczna grafika wprowadza w komunikację marki pozytywne emocje, autentyzm oraz sugestywną symbolikę witalności i naturalności oraz w przejrzysty sposób porządkuje architekturę marki. Pole brandingowe przedstawiające krajobraz jest kolorystycznie dopasowane do poszczególnych kategorii produktowych, utrzymane w ciepłych kolorach lata i dojrzałych warzyw.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Ekspansja rynkowa Kotlińskiego Specjału na bardzo nasyconych i konkurencyjnym rynku wymagała opracowania całkiem nowej identyfikacji wizualnej i opakowaniowej, zrywającej z dotychczasowym wizerunkiem marki, funkcjonującej w świadomości konsumentów dotychczas raczej lokalnie. Obecna identyfikacja znacznie lepiej odzwierciedla tożsamość, wartości i benefity marki, wspomagając komunikację do młodszego niż dotychczas odbiorcy.
Pełna oferta i historia ZPOW Kotlin będzie wkrótce dostępna na stronie producenta – http://www.kotlinskispecjal.pl