„Zrzuć ciężar z głowy”: Mobile Vikings mówi głośno o depresji wśród mężczyzn

„Zrzuć ciężar z głowy”: Mobile Vikings mówi głośno o depresji wśród mężczyzn
Mobile Vikings we współpracy z Fundacją Nie Widać Po Mnie startuje z kampanią społeczną „Zrzuć ciężar z głowy". Jej głównym celem jest zwrócenie uwagi na stygmatyzację depresji wśród mężczyzn. Marka chce zachęcić również do rozmowy o emocjach oraz do skorzystania z pomocy psychologicznej.
O autorze
1 min czytania 2025-04-24

Mobile Vikings rozpoczął kampanię społeczną „Zrzuć ciężar z głowy”. Akcja skierowana jest do mężczyzn w wieku 25-45 lat, którzy zbyt mało uwagi poświęcają kwestii zdrowia psychicznego. Operator próbuje w ten sposób walczyć ze stereotypami kulturowo-płciowymi, według których mężczyzna nie powinien okazywać słabości.

Centralnym elementem kampanii jest dedykowana akcji strona, zawierająca interaktywną sekcję, której celem jest zachęcenie użytkowników do dzielenia się emocjami i wsparcia osób z problemami i rozpoczęcia realnego dialogu.

Ponadto, operator przygotował spot wraz z sesją zdjęciową, akcję promującą kampanię w mediach drukowanych, online oraz w przestrzeni publicznej. Wideo zrealizowano w jednej z wrocławskich siłowni. Jego głównym przekazem jest: „Po co dźwigać samemu? Lepiej pogadać. Zrzuć ciężar z głowy”.

Powstał również podcast „Zestaw siłacza” do nabycia w Viking Store – sklepie dla użytkowników sieci Mobile Vikings. Dodatkowo, w ramach promocji kampanii, 27 kwietnia ukaże się odcinek specjalny podcastu Przemysława Górczyka, którego gościem będzie dr Maciej Klimczak, psychiatra i seksuolog.

W sklepie operatora Viking Store użytkownicy mogą również nabyć zestaw siłacza, na który składa się m.in. ręcznik z hasłem „Chłopaki nie płaczą”.

Użytkownicy Mobile Vikings są zawsze w centrum naszego zainteresowania. Jesteśmy społecznościowym operatorem komórkowym i jest to nasze zobowiązanie. Szalupy Ratunkowe to projekt szczególny, który nadaje naszym działaniom jeszcze większy sens. Jestem niezwykle dumny ze współpracy z Fundacją Nie Widać Po Mnie. Ufam, że dzięki temu partnerstwu przyczynimy się do zahamowania tych strasznych statystyk dotyczących skutków problemów psychicznych wśród mężczyzn mówi Frank Bekkers, CEO Mobile Vikings.

– Współpraca z operatorem komórkowym przy takim projekcie to rzecz na pewno niecodzienna. Jednak w Fundacji jesteśmy przekonani, że jest to ta droga, która pozwoli skutecznie nagłośnić problem, a przez to – mam nadzieję – zahamować rosnącą liczbę prób samobójczych podejmowanych przez mężczyzn – dodaje Urszula Szybowicz, prezeska Fundacji Nie Widać Po Mnie.

źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko

PS Rusza kampania „Ryzykanci” dotycząca depresji wśród mężczyzn. Wśród uczestników Michał Szpak, Adam Małysz i Łukasz Piszczek

PS2 Obraz współczesnych mężczyzn [BADANIE]