Żubr jako jedna z niewielu marek od ponad 13 lat konsekwentnie trzyma się swojej platformy kreatywnej opartej na ikonie marki (Żubr) oraz zabawnych dwuznacznych puentach piwnych, które nawiązują do życia społeczności Puszczy Białowieskiej. Stworzony w 2003 roku wizerunek marki, intensywny rozwój dystrybucji na terenie całej Polski, mnóstwo promocji konsumenckich i niezapomniana kampania reklamowa z małej, lokalnej marki przemieniły Żubra w ogólnopolskie, ulubione piwo Polaków. W ciągu dwóch lat Żubr stał się przebojem polskich piwoszy a jego sprzedaż wzrosła 20krotnie (wporównaniu z 2003).
Pierwszy ogólnopolski spot reklamowy, który uformował koncept: „Mruczando” miał premierę w 2003 roku. Od tamtej pory historie Żubra stały się kultowe, a hasła reklamowe wpisały się jako codzienny element mowy potocznej: „Żubr występuje w puszczy”, „Dobrze posiedzieć przy Żubrze” czy „Co dwa Żubry to nie jeden”. Autorem platformy komunikacji Żubra jest agencja PZL, którą współtworzy duet Iwo Zaniewski i Kot Przybora.
Zobacz również
„Wspólnie z naszym partnerem, agencją PZL, niezmiernie cieszymy się z nagród tego typu – czyli za konsekwentne oraz długookresowe podejście w budowaniu marki. W naszej branży, w której każdy twierdzi, że „zrobiłby to inaczej i lepiej” a Zarządy Spółek zmieniają się co 3-4 lata nie jest łatwo zachować konsekwentny styl marki. Przypadek Żubra udowadnia, że się da oraz że to się opłaca. Żubr jest obecnie liderem rynkowym kategorii piwa z udziałem wolumenowym blisko 13%. Wierzymy, że to podejście będzie ciekawym przykładem dla całej branży reklamowej, że warto mieć wyższe wartości i się ich trzymać przez lata.” – mówi Tycjan Lewandowski, dyrektor marki Żubr.
Gala nagród Kreatur odbyła się 25 listopada 2016 w Warszawie. W jubileuszowym 20. konkursie Kreatura, jury przyznało 45 nominacji, 37 wyróżnień, 11 statuetek, grand prix i jedną nagrodę specjalną dla marki Żubr. Jury złożone z przedstawicieli polskiej branży reklamowej reprezentujących m.in. prasę branżową, międzynarodowe organizacje reklamy i mediów wyróżnia kampanie reklamowe, które dążą do doskonałości w polskiej sztuce reklamowej.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce