W piątek, 23 września 2022 r., odbyła się ceremonia Grand Award, podczas której jury wyróżniło najlepszych twórców i projekty. Wśród nagrodzonych w 28. edycji międzynarodowego festiwalu reklamowego Golden Drum znalazło się studio Platige Image, które otrzymało SILVER DRUM w kategorii Motion Craft – Animacja za trailer do gry Dying Light 2: Stay Human.
Dying Light 2: Stay Human to gra komputerowa stworzona przez Techland, będąca połączeniem fabularnej akcji i survival horroru. Cinematic trailer rozgrywa się w postapokaliptycznym, europejskim mieście, plądrowanym po zmroku przez hordy zakażonych. Zarówno istoty, jak i scenografia opuszczonej metropolii, zostały zrealizowane w kluczu naturalistycznym. Do prac nad modelami postaci studio wykorzystało skaner 3D, aby jak najdokładniej przenieść wygląd oraz mimikę twarzy aktorów do cyfrowego świata. Dla podkreślenia plastyki obrazu oraz precyzyjnego oddania choreografii parkour twórcy współpracowali z kaskaderami oraz wykorzystali wirtualną kamerę i steadicam.
Zobacz również
– Ta nagroda jest kolejnym potwierdzeniem naszej silnej pozycji na rynku. Zdobyte na przestrzeni ostatnich 25 lat doświadczenie we współpracy ze światowymi producentami branży gamingowej, takimi jak: Activision, Ubisoft, Electronic Arts, Creative Assembly, czy Smilegate sprawia, że nasze studio jest w stanie podjąć się realizacji nawet najbardziej wymagających projektów – podkreśla Karol Żbikowski, prezes zarządu Platige Image.
Zapowiedź survivalowej gry została zrealizowana w konwencji teledyskowej, której punktem odniesienia było również kino grozy. Zwiastun został uzupełniony o ścieżkę dźwiękową, gdzie motywem przewodnim jest utwór Pixies „Where is My Mind” w coverze autorstwa Safari Riot. – Elektroniczny, wręcz psychodeliczny charakter muzyki idealnie odzwierciedla potrzeby emocjonalne kluczowe do przekazania w trailerze, a jednocześnie zawiera warstwę tekstową, z którą się utożsamiamy, i która wpisuje się w przedstawione wydarzenia – mówi Tomek Suwalski, reżyser trailera, Platige Image, zdobywca nagrody Young Director Award w Cannes. Za produkcję efektów dźwiękowych odpowiadało Platige Sound.
– Naszym zadaniem było pokazanie nie tylko czym tak naprawdę jest ta gra, ale też przybliżenie klimatu rozgrywki. Przygotowanie zwiastuna okazało się nie lada wyzwaniem, ponieważ chcieliśmy jak najlepiej pokazać, jakie możliwości zaoferuje druga część, tego kultowego tytułu. Artyści Platige odpowiedzialni byli m.in. za scenariusz i reżyserię trailera oraz voice-overy i dźwięk. To prestiżowe wyróżnienie jest zwieńczeniem pracy całego zespołu – dodaje Piotr Prokop, executive producer.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Słuchaj podcastu NowyMarketing