Zwycięzcy MIXX Awards 2014

Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska 6 listopada 2014 r. podczas gali MIXX Awards nagrodził najlepsze kampanie reklamowe w internecie. Najlepszą kampanią ostatnich 12 miesięcy – otrzymała statuetkę Best in Show - została “Zwrotka” Żywca autorstwa agencji GONG.
O autorze
3 min czytania 2014-11-07

Kampania ta otrzymała także nagrodę Innovation Awards – przyznaną po raz pierwszy przez IAB Polska. Tytuł Człowieka Roku zdobył Michał Brański, Agencją Roku po raz drugi z rzędu został VML Poland, Domem Mediowym – Havas Media, Marketerem Roku – mBank. Galę rozdania nagród poprzedziła konferencja MIXX dotycząca efektywności kampanii reklamowych online. Pełna lista nagrodzonych znajduje się pod adresem.

Założeniem polskich nagród MIXX jest wyłonienie i nagrodzenie kampanii interaktywnych, które zaskakiwały formą – były połączeniem kreatywności i efektywności. Nowością w 2014 roku jest podział na dwa obszary: Strategies & Objectives oraz Tools & Tactics. Twórcy kampanii reklamowych w internecie mogli zgłosić swoje prace aż w 13 kategoriach konkursowych w obu tych obszarach.

Spośród 134 zgłoszonych projektów w poszczególnych obszarach i kategoriach zwycięzcami zostali (oznaczeni poprzez pogrubienie i podkreślenie):

Obszar Strategies & Objectives

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kampania wizerunkowa

  • Dekoral Fashion – Kolorowa Polska, Biuro Podróży Reklamy
  • Kochasz? Powiedz STOP wariatom drogowym, VML Poland / Starcom Mediavest Group
  • „Zwrotka” Żywca, GONG

Wprowadzenie nowego produktu na rynek

Słuchaj podcastu NowyMarketing

  • Launch charytatywni.allegro, Biuro Podróży Reklamy
  • Launch gry Watch_Dogs, Arena Media Communications / Socialyse, Ubisoft
  • Żywiec „Warianty”, GONG

Bezpośredni odzew

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
  • Sociomantic: kampania retargetingowa Travelplanet, Sociomantic
  • Szybki i niezawodny: Google drift po polsku, Bluerank
  • WIZZ AIR Sprzedaż biletów lotniczych za pomocą Facebooka, Fenomem

Lojalność wobec brandu

  • Kartkomat, MOSQI.TO
  • Philips. Ambasador innowacji, OS3
  • Prince Polo. Wybierzmy polskie TOCOŚ, Starcom Mediavest Group / Next, Carat Polska, RC2

Kampanie społeczne i non-profit

  • Bambino: Małe dzieła sztuki, Biuro Podróży Reklamy
  • Kampania szlachetna paczka 2013, Semahead (Grupa Interia.pl)
  • Liczę na Twoje 3 minuty, Starcom Mediavest Group / Next

Obszar Tools & Tactics

Marketing społecznościowy

  • Orange Warsaw Festival, VML Poland
  • Oreo „To dzięki mojemu tacie”, Carat Polska / Isobar
  • Żywiec „Warianty”, GONG

Gry

  • Dom boskich, VML Poland
  • Jasna strona orzeźwienia – Rola gier w kampanii, Digital One
  • Tiger game is not over, 180heartbeats + JUNG v. MATT

Wideo online

  • Boscy w sieci, MEC Global
  • K2, K2 / K2 Medi
  • „Zwrotka” Żywca, GONG

Branded kontent

  • Groupe SEB – Kuchenne Crash Testy, Mindshare
  • nc+ mecz w banerze, ZenithOptimedia
  • „Zwrotka” Żywca, GONG 

Kampanie cross-mediowe

  • Kochasz? Powiedz STOP wariatom drogowym, VML Poland / Starcom Mediavest Group
  • Milka. Najmilsze miasto w Polsce, Starcom / Next, Carat Polska, RC2
  • Prince Polo. Wybierzmy polskie TOCOŚ, Starcom Mediavest Group / Next, Carat Polska, RC2

Mobile/tablets

  • Liczę na Twoje 3 minuty, Starcom Mediavest Group / Next
  • Mobilne lato Allegro, Universal McCann / Tribal DDB, Bardzo, Reprise Media
  • WeFree, Artegence

Mobile application

  • Gramofun, Lemon Sky JWT
  • Lipton Ice Tea – pokieruj swoim orzeźwieniem, Digital One

Strona brandowa

  • Dekoral Fashion – Kolorowa Polska, Biuro Podróży Reklamy
  • Dom Boskich, VML Poland
  • Every Sound Makes Music (House), Zjednoczenie.com

Best in Show – najlepsza kampania, wybrana spośród wszystkich zgłoszonych kampanii

„Zwrotka” Żywca, GONG

Innovation Award – najbardziej innowacyjna kampania spośród wszystkich kampanii zgłoszonych do konkursu.

„Zwrotka” Żywca, GONG

Organizator konkursu – Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska oraz wszystkie firmy członkowskie Związku zgłosili kandydatów do „Nagród za dokonania”: Człowiek Roku, Marketer Roku, Agencja Roku oraz Dom Mediowy Roku. Poniżej prezentujemy listę zwycięzców (oznaczeni poprzez pogrubienie i podkreślenie):

Nagrody za dokonania

Człowiek roku
Michał Brański

Marketer roku

  • mBank
  • Orange
  • Zespół Allegro

Agencja roku

  • GoldenSubmarine
  • GONG
  • VML Poland

Dom Mediowy roku

  • Havas Media
  • MediaCom
  • Value Media

Uroczystą galę rozdania nagród w dniu 6 listopada br. poprzedziła MIXX Conference 2014. Zaprezentowane zostały na niej wyłącznie case studies – we wspólnych wystąpieniach agencji i ich klientów. Przedstawione zostały kampanie ze szczególnym uwzględnieniem problemów związanych z ich realizacją i sposobów na radzenie sobie z nieoczekiwanymi sytuacjami.

MIXX Awards & Conference jest prominentnym wydarzeniem dedykowanym profesjonalistom dziedziny marketingu. Skupia w jednym miejscu najbardziej znanych i najbardziej wpływowych ludzi branży marketingu internetowego, którzy chętnie dzielą się spostrzeżeniami dotyczącymi najbardziej palących tematów w reklamie.

MIXX Awards to konkurs międzynarodowy z tradycją sięgającą 2005 roku, kiedy to po raz pierwszy został zorganizowany przez amerykański oddział IAB. Od tamtej pory stał się jednym z najważniejszych konkursów dla branży interaktywnej. W Polsce konkurs MIXX organizowany jest już po raz ósmy. Jest drugim, po belgijskim, o tak długiej historii w Europie.

W dniu rozdania nagród od 2013 r. odbywa się MIXX Conference – konferencja w całości poświęcona tematyce efektywności kampanii reklamowych, gdzie prezentowane są wyłącznie case studies we wspólnym wystąpieniu agencja + klient.

Serdecznie gratulujemy zwycięzcom i zapraszamy za rok! Pełną listę zwycięzców wraz materiałami wideo można znaleźć na stronie.