Kampania ta otrzymała także nagrodę Innovation Awards – przyznaną po raz pierwszy przez IAB Polska. Tytuł Człowieka Roku zdobył Michał Brański, Agencją Roku po raz drugi z rzędu został VML Poland, Domem Mediowym – Havas Media, Marketerem Roku – mBank. Galę rozdania nagród poprzedziła konferencja MIXX dotycząca efektywności kampanii reklamowych online. Pełna lista nagrodzonych znajduje się pod adresem.
Założeniem polskich nagród MIXX jest wyłonienie i nagrodzenie kampanii interaktywnych, które zaskakiwały formą – były połączeniem kreatywności i efektywności. Nowością w 2014 roku jest podział na dwa obszary: Strategies & Objectives oraz Tools & Tactics. Twórcy kampanii reklamowych w internecie mogli zgłosić swoje prace aż w 13 kategoriach konkursowych w obu tych obszarach.
Zobacz również
Spośród 134 zgłoszonych projektów w poszczególnych obszarach i kategoriach zwycięzcami zostali (oznaczeni poprzez pogrubienie i podkreślenie):
Obszar Strategies & Objectives
Kampania wizerunkowa
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
- Dekoral Fashion – Kolorowa Polska, Biuro Podróży Reklamy
- Kochasz? Powiedz STOP wariatom drogowym, VML Poland / Starcom Mediavest Group
- „Zwrotka” Żywca, GONG
Wprowadzenie nowego produktu na rynek
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- Launch charytatywni.allegro, Biuro Podróży Reklamy
- Launch gry Watch_Dogs, Arena Media Communications / Socialyse, Ubisoft
- Żywiec „Warianty”, GONG
Bezpośredni odzew
- Sociomantic: kampania retargetingowa Travelplanet, Sociomantic
- Szybki i niezawodny: Google drift po polsku, Bluerank
- WIZZ AIR Sprzedaż biletów lotniczych za pomocą Facebooka, Fenomem
Lojalność wobec brandu
- Kartkomat, MOSQI.TO
- Philips. Ambasador innowacji, OS3
- Prince Polo. Wybierzmy polskie TOCOŚ, Starcom Mediavest Group / Next, Carat Polska, RC2
Kampanie społeczne i non-profit
- Bambino: Małe dzieła sztuki, Biuro Podróży Reklamy
- Kampania szlachetna paczka 2013, Semahead (Grupa Interia.pl)
- Liczę na Twoje 3 minuty, Starcom Mediavest Group / Next
Obszar Tools & Tactics
Marketing społecznościowy
- Orange Warsaw Festival, VML Poland
- Oreo „To dzięki mojemu tacie”, Carat Polska / Isobar
- Żywiec „Warianty”, GONG
Gry
- Dom boskich, VML Poland
- Jasna strona orzeźwienia – Rola gier w kampanii, Digital One
- Tiger game is not over, 180heartbeats + JUNG v. MATT
Wideo online
- Boscy w sieci, MEC Global
- K2, K2 / K2 Medi
- „Zwrotka” Żywca, GONG
Branded kontent
- Groupe SEB – Kuchenne Crash Testy, Mindshare
- nc+ mecz w banerze, ZenithOptimedia
- „Zwrotka” Żywca, GONG
Kampanie cross-mediowe
- Kochasz? Powiedz STOP wariatom drogowym, VML Poland / Starcom Mediavest Group
- Milka. Najmilsze miasto w Polsce, Starcom / Next, Carat Polska, RC2
- Prince Polo. Wybierzmy polskie TOCOŚ, Starcom Mediavest Group / Next, Carat Polska, RC2
Mobile/tablets
- Liczę na Twoje 3 minuty, Starcom Mediavest Group / Next
- Mobilne lato Allegro, Universal McCann / Tribal DDB, Bardzo, Reprise Media
- WeFree, Artegence
Mobile application
- Gramofun, Lemon Sky JWT
- Lipton Ice Tea – pokieruj swoim orzeźwieniem, Digital One
Strona brandowa
- Dekoral Fashion – Kolorowa Polska, Biuro Podróży Reklamy
- Dom Boskich, VML Poland
- Every Sound Makes Music (House), Zjednoczenie.com
Best in Show – najlepsza kampania, wybrana spośród wszystkich zgłoszonych kampanii
„Zwrotka” Żywca, GONG
Innovation Award – najbardziej innowacyjna kampania spośród wszystkich kampanii zgłoszonych do konkursu.
„Zwrotka” Żywca, GONG
Organizator konkursu – Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska oraz wszystkie firmy członkowskie Związku zgłosili kandydatów do „Nagród za dokonania”: Człowiek Roku, Marketer Roku, Agencja Roku oraz Dom Mediowy Roku. Poniżej prezentujemy listę zwycięzców (oznaczeni poprzez pogrubienie i podkreślenie):
Nagrody za dokonania
Człowiek roku
Michał Brański
Marketer roku
- mBank
- Orange
- Zespół Allegro
Agencja roku
- GoldenSubmarine
- GONG
- VML Poland
Dom Mediowy roku
- Havas Media
- MediaCom
- Value Media
Uroczystą galę rozdania nagród w dniu 6 listopada br. poprzedziła MIXX Conference 2014. Zaprezentowane zostały na niej wyłącznie case studies – we wspólnych wystąpieniach agencji i ich klientów. Przedstawione zostały kampanie ze szczególnym uwzględnieniem problemów związanych z ich realizacją i sposobów na radzenie sobie z nieoczekiwanymi sytuacjami.
MIXX Awards & Conference jest prominentnym wydarzeniem dedykowanym profesjonalistom dziedziny marketingu. Skupia w jednym miejscu najbardziej znanych i najbardziej wpływowych ludzi branży marketingu internetowego, którzy chętnie dzielą się spostrzeżeniami dotyczącymi najbardziej palących tematów w reklamie.
MIXX Awards to konkurs międzynarodowy z tradycją sięgającą 2005 roku, kiedy to po raz pierwszy został zorganizowany przez amerykański oddział IAB. Od tamtej pory stał się jednym z najważniejszych konkursów dla branży interaktywnej. W Polsce konkurs MIXX organizowany jest już po raz ósmy. Jest drugim, po belgijskim, o tak długiej historii w Europie.
W dniu rozdania nagród od 2013 r. odbywa się MIXX Conference – konferencja w całości poświęcona tematyce efektywności kampanii reklamowych, gdzie prezentowane są wyłącznie case studies we wspólnym wystąpieniu agencja + klient.
Serdecznie gratulujemy zwycięzcom i zapraszamy za rok! Pełną listę zwycięzców wraz materiałami wideo można znaleźć na stronie.