Złote Lwy w Cannes rozdane – kategoria Health

Złote Lwy w Cannes rozdane – kategoria Health
Cannes Lions International Festival of Creativity, nazywany wcześniej Cannes Lions International Advertising Festival to największy festiwal branży reklamowej, komunikacji kreatywnej, oraz dziedzin pokrewnych. Festiwal trwa siedem dni, podczas których we Francji przyznawane są „Lwy”.
O autorze
3 min czytania 2017-06-20

fot. Leo Burnett

Dziś znamy już przyznane wyróżnione projekty w kategorii Lions Health – Health&Wellness! W tym roku o nagrodę w tej dziedzinie walczyło 2245 prac. Wśród nich znajdziemy prace, które mają uświadamiać nam jak ważne jest nasze zdrowie i samopoczucie. Wręczono 65 nagród: jedno Grand Prix, 14 złotych statuetek, 20 srebrnych i 30 brązowych.

Health And Wellness

1. Insurance

Meet Graham

Grand Prix kategorii otrzymał Meet Graham, czyli człowiek, który przypomina kosmitę lub istotę z horroru. Został on zaprojektowany tak, by bez szwanku przeżyć wypadek samochodowy.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Dodatkowo kreacja ta otrzymała 2 srebrne Lwy.

TV Doctors od America

Słuchaj podcastu NowyMarketing

„Nie mam pojęcia, co robię, jestem tylko lekarzem telewizyjnym” – nikt z nas w szpitalu nie chciałby usłyszeć tych słów. Dlatego Cigna w zwycięskim, złotym spocie, przypominała o badaniach kontrolnych.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Smart Bell AXA

„Smart bell” stworzony przez agencje FCB Warsaw dla Axa Polska został nagrodzony srebrnym Lwem w kategorii Lions Health – Health&Wellness – Insurance. Więcej o nim → tutaj.

2. Pro-Bono led Education & Awareness

Co rodzice tak naprawdę wiedzą o Zespole Downa? Agencja kreatywna FCB Canada dzięki odpowiedziom na trudne pytania otrzymała jeden złoty oraz dwa srebrne Lwy.

Pozostałe złote nagrody:


Srebro trafiło do Sandy Hook Promise i spotu EVAN, gdzie przez cały film wydaje nam się, że śledzimy historię szkolnej miłości. W ostatniej chwili zdajemy sobie sprawę, że jednak coś przeoczyliśmy.

Open Your Eyes

Brązowego Lwa za kampanię otrzymała Terre des Femmes, która z innej strony chciała pokazać jak cierpią kobiety na całym świecie. Według szacunków Światowej Organizacji Zdrowia ponad 200 milionów dziewcząt i kobiet zostaje ofiarami okaleczania żeńskich narządów płciowych. Organizacja dosłownie wykorzystuje tutaj „inne spojrzenie”. 

Second Life Toys

Brązowy Lew powędrował do twórców akcji Second Life Toys, z siedzibą w Japonii. Zorganizowali oni„szpital”, do którego przyjmuje się zepsute dziecięce zabawki, by przeszczepić im specjalnie przygotowaną kończynę. Dlaczego? Ponieważ liczba dziecięcych organów, które oddawane są do przeszczepów jest bardzo mała.

3. Fundraising & Advocacy

Jak pisać o zmaganiu z chorobą, zwłaszcza jeżeli dotyczy dzieci? W jaki sposób motywować ich do starań, dawać nadzieję na wyzdrowienie? SickKids postanowiło pokazać, że proces leczenia to walka, a mali pacjenci to z kolei dzielni wojownicy. Za ten spot SickKids otrzymała złotego Lwa.

Poniżej drugi spot fundacji, nagrodzony złotym Lwem:

Także złotego Lwa za swój spot, który uświadamia, jak ważne jest bycie świadomym dawcą organów otrzymało Donate Life. Spot to historia Colemana, który, jakby to delikatnie ująć, był dupkiem. Przez całe życie nie liczył się z otoczeniem, działał wszystkim na nerwy, był złośliwy i arogancki. Do czasu…

Pozostałe nagrodzone Lwami spoty:



4. Corporate Image & Communication

Złoto i srebro w tej konkurencji przyznano Gilette za to, jak wspiera tych, którzy tego potrzebują.

Brąz otrzymały spoty:



5. Nutraceuticals

Złoto w tej kategorii otrzymał spot:

Srebrnego Lwa za swoją kreację otrzymali Verena International CO., LTD. Sure McCANN WorldGroup Thailand

6. Brand led Education & Awareness

Zasłużone złoto powędrowało do Amvbbdo UK i Libresse za spot, który ma przełamać tabu związane z kobiecym cyklem miesiączkowym i ćwiczeniami fizycznymi.

Kolejne nagrody (złoty i srebrny Lew) powędrowały do “Meet Graham”, człowieka który przetrwa każdy wypadek.

Kolejne srebro powędrowało do twórców implantów słuchowych, którzy w uroczy sposób zachęcają do badania się, bo według badań, 3.5 miliona Australijczyków żyje z jakimś ubytkiem słuchu, a niewielu zdaje sobie z tego sprawę!  

Pozostałe nagrody poleciały w ręce “Największego dupka świata” oraz do FCB Inferno UK – energiczny spot, który zachęca do zaangażowania się w aktywność fizyczną, w której nie jest ważna dyscyplina, a poczucie wspólnoty. 

7. OTC Applications

Złote Lwy w tej kategorii otrzymało MULLENLOWE Singapores za poniższe spoty:


Srebrną kampanią została Colgate – Palmolive i ich Stop The Pain

W konkursie przyznano także nagrody dla agencji i sieci reklamowych w dziedzinie Health&Wellness. Tytuł Healtcare Agency of The Year trafił do Area23 z Nowego Jorku, drugie miejsce przypadło agencji Medulla Communications z Mumbai, kolejne powędrowało do McCann Health z New Delhi. 

Pharma Lions

W tej kategorii 590 projektów. Przyznano 25 nagród: 6 złotych Lwów, 9 srebrnych i 10 brązowych. Grand Prix nie było.

Najwięcej, bo aż 8 nagród, otrzymała kampania Immunity Charm: