Wizz Air Social Commerce Case Study

Wizz Air Social Commerce Case Study

Czy Facebook sprzedaje? Możemy śmiało powiedzieć, że tak! Razem z naszym klientem Wizz Airem po raz kolejny wykręciliśmy wynik, którym śmiało możemy się pochwalić, a nawet opowiedzieć w jaki sposób optymalizować kampanię, by osiągać coraz to lepsze wyniki.

fot. pixabay.com

Ponadto dzięki temu case’owi udało nam się zostać liderami warsztatów na największej konferencji na świecie dotyczącej mediów społecznościowych. A dziś chcemy podzielić się z Wami tą wiedzą!

Wizz Air – bardzo krótkie wprowadzenie

Większość z nas kojarzy logo i kolory Wizza, nie każdy jednak wie, że te Węgierskie linie lotnicze:

  • Obsługują ponad 500 tras z 29 baz rozlokowanych po całej Europie
  • Do wyboru oferują 140 destynacji w 42 krajach
  • A w ubiegłym roku przewiozły ponad 23 mln pasażerów

Między innymi to dzięki jasno określonej strategii sprzedażowej, której mamy ogromny zaszczyt być częścią, Wizz Air sukcesywnie rośnie i rozwija swój biznes.

Cele kampanii

W przypadku kampanii nastawionej na sprzedaż stawiamy sobie z klientem takie cele, aby z każdym okresem rozliczeniowym zmniejszać koszty i zwiększać efektywność kampanii. Dodatkowo staramy się pozyskiwać nowych klientów, szukając wśród grup docelowych takich użytkowników, którzy z większym prawdopodobieństwem dokonają zakupu biletu.

Kluczowe czynniki sukcesu

Naszą performance’ową filozofią jest ciągłe testowanie – nic w digitalu nie jest stałe, a to co działa dzisiaj, może być jutro najgorzej działającą rzeczą psującą całą kampanię.

Nasze testy objęły testy: grup docelowych, placementów reklamowych, formatów i modeli optymalizacji.

Testy grup docelowych

Facebook dzięki swoim opcjom targetowania pozwala na dotarcie do każdego, dosłownie (np. osób zainteresowanych wodą, ziemią, halucynacją, hemoglobiną, dwutlenkiem węgla, mistyfikacją).

Nie zawsze jednak dotarcie do osób po zainteresowaniach może być tą najlepiej performującą grupą. Facebook pozwala na stworzenie grup osób będących na niższych szczeblach lejka sprzedażowego i dobrze jest wybierać te osoby, by polepszać wyniki w kampanii.

W przypadku naszej kejsowej kampanii główny nacisk położyliśmy na:

  • Remarketing – osoby, które odwiedziły stronę Wizza, dokonały kilku mikrokonwersji, ale ostatecznie nie dokonały zakupu biletu.
  • Custom Audience – aktualni klienci z bazy danych klienta
  • Lookalike Custom Audience – osoby, które charakteryzują się tymi samymi cechami behawioralno-demograficznymi co osoby z grupy Custom Audience
  • Lookalike z Thank You Page’a – osoby, będące klonami użytkowników, którzy zakupili bilet

Zgodnie z naszymi oczekiwaniami były to najlepiej performujące grupy docelowe w związku z tym, że docieraliśmy do osób na niższych szczeblach lejka zakupowego, które znały Wizza i okazywały intencje zakupowe biletów.

Dobrą praktyką w kampaniach jest to, by wykluczać poszczególne grupy docelowe między sobą, tak by zminimalizować ich pokrywanie. Dodatkowo warto też wykluczyć osoby, które zakupiły w ostatnim czasie produkt bądź usługę – nie ma sensu wyświetlać reklam osobom, których potrzeby zostały już zaspokojone. :)

Placementy

Facebook systematycznie poszerza swoją sieć reklamową. Na początku swoje inventory reklamowe poszerzył o Instagram, a w kolejnym kroku o Audience Network, czyli sieć aplikacji mobilnych, które przeznaczają Facebookowi przestrzeń reklamową.

Czy w swoich kampaniach testowaliście każdy z tych placementów? My tak, pozwoliło to nam na zmniejszenie kosztów konwersji i eliminację przypadkowych kliknięć. :)

Formaty

W przypadku formatów reklamowych na Facebooku pod kątem ściśle performance’owym mamy do wykorzystania Page Post Link, a także karuzelę.


Rysunek 1 Page Post Link


Rysunek 2 Karuzela

W przypadku naszego klienta lepiej performującym formatem okazały się karuzele, dzięki temu że mogliśmy umieścić więcej niż jedną trasę i pokazać szeroką ofertę Wizza z różnych krajów.

Bieżąca optymalizacja

W trakcie trwania kampanii testowaliśmy różne modele optymalizacji. W związku z tym, że kampania prowadzona była na wielu europejskich rynkach, nie mogliśmy zakładać, że wszędzie optymalizacja pod konwersje będzie przynosiła pożądane efekty. Wiąże się to w wielu przypadkach ze specyfiką danego rynku lub świadomością marki.

Testy, testy, testy to nasze hasło po kampanii sprzedażowej przeprowadzonej dla Wizza. :)

Kluczowe wyniki

Dzięki wykorzystaniu wszystkich możliwości Facebooka, a także bieżącej optymalizacji kampanii udało się osiągnąć spektakularne wyniki:

  • 48% kliknięć zakończyło się konwersją zakupową
  • Wygenerowaliśmy ponad 347 000 konwersji zakupowych w ciągu 6 miesięcy
  • Obniżyliśmy koszt konwersji o 43% w porównaniu do poprzedniej kampanii sprzedażowej
  • Mobile rośnie, mimo skomplikowanego procesu zakupowego składającego się z kilku kroków aż 30% konwersji zostało wygenerowanych przez mobile.

Całe case study znajdziecie pod tym linkiem.

Łapcie nas też na Socialach, z chęcią porozmawiamy na temat tej kampanii! :)

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij
Reklama Zamknij