#NMInsights: Kantar Creative Effectiveness Awards 2024. Konsumenci wybrali najlepsze reklamy na świecie

#NMInsights: Kantar Creative Effectiveness Awards 2024. Konsumenci wybrali najlepsze reklamy na świecie
Kantar przedstawił zwycięzców swoich nagród Creative Effectiveness Awards 2024, przyznawanych za najlepsze reklamy telewizyjne, digitalowe, w serwisach społecznościowych, drukowe, outdoorowe oraz reklamy z całego świata, m.in. testowane przez sztuczną inteligencję.
O autorze
2 min czytania 2024-04-25

Nagrody Kantar to jedyne nagrody oparte na autentycznych opiniach konsumentów na całym świecie. W 2023 roku w testach reklam realizowanych przez Kantar na całym globie wzięło udział 1,97 mln konsumentów. Wyniki wskazują, co jest motorem skuteczności reklam i uwypuklają kreatywne techniki wykorzystywane do budowania kontaktów z konsumentami. 

Aby uczcić piątą edycję nagród, Kantar rozszerzył kategorie Digital/Social oraz TV, uwzględniając po 15 zwycięzców w każdej z nich, a także, po raz pierwszy, nagrodził jakość kreacji reklamowych ocenianych na podstawie testów opartych na zastosowaniu sztucznej inteligencji.

Najbardziej kreatywne i najskuteczniejsze reklamy 2023 roku

Najlepsze kreacje w obszarze Digital/Social, TV i Print/Outdoor zostały stworzone przez różne marki, w różnych kategoriach i na różnych rynkach, co podkreśla uniwersalną moc wykorzystania kreatywności do budowania znaczących relacji z konsumentami.

Digital / Social

  • „Gasp” (USA, marka Kahlúa, agencja Wieden+Kennedy)
  • „LEGO Trademark” (Chiny, marka LEGO, agencja The LEGO Agency)
  • „This is not a boot” (UK, marka Timberland, agencja INDUSTRY)
LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Print / Outdoor

  • billboard od marki HSBC (UK, agencja VML)

Słuchaj podcastu NowyMarketing

  • DOOH od marki Heineken® (UK, agencja LePub)

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
  • billboard od marki adidas (Chiny, agencja HYPEMAKER China)

TV

  • „150th Anniversary”, Heineken® (South Africa, agencja Le Pub)
  • „Yours for 200 Years”, Cadbury (UK & Ireland, agencja VCCP)
  • „Neo QLED”, Samsung (Brazylia, agencja BBH)

Reklamy testowane narzędziem LINK AI

  • Dettol „Your laundry has something to tell you” (agencja Reckitt’s In-House Agency – Energy Studios, UK, kanał: Facebook)
  • Nissan „ARIYA „Dualities” TM FF 2″ (agencja NissanUnited (TBWA\Chiat\Day), USA, kanał: TV)
  • Aashirvaad „Hua Kya” (produkcja, Indie, kanał: YouTube)

Zwycięskie reklamy zawierają pięć metod na tworzenie więzi z konsumentami

Zwycięzcy Kantar Creative Effectiveness Awards 2024 stanowią dobrą ilustrację tego, jak marki mogą nawiązać bliską więź ze swoimi odbiorcami. Eksperci Kantar ds. kreacji reklamowych przedstawili pięć kluczowych wątków, dzięki którym zwycięskie reklamy z powodzeniem osiągnęły ten cel. 

  • Odwaga: Wykazanie się kreatywną odwagą, aby nawiązać kontakt z klientami.

Doskonałym przykładem jest reklama Nana/Libresse/Bodyform „Periodsomnia”, która kategorii TV zajęła miejsce 9. Reklama przedstawia doświadczenie niewysypiania się w czasie miesiączki i mówi o tym wprost, bez upiększania.

  • Katastrofizowanie (Catastrophising): Przyciąganie uwagi i budowanie emocji przez dramatyzowanie.

Zwycięzca nr 1 w kategorii Digital/Social to reklama na Facebooku meksykańskiej marki likieru kawowego Kahlúa. To doskonały przykład tego trendu. Reklama zabiera widzów w świat melodramatu inspirowanego telenowelą.

  • Szczerość: Reklama mówiąca wprost i pokazująca prawdziwe życie.

Reklama Rådet for Sikker Trafik (Duńskiej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego) pt. „Dit svar er bedre sent end aldrig” („Lepiej odpowiedz późno niż wcale”) to doskonały przykład trendu na pojawianie się reklam, które odrzucają doskonałość, aby nawiązać bliski kontakt z widzami.

  • Konsekwencja: Zdaj sobie sprawę, kiedy masz coś dobrego.

Heineken opracował wielokrotnie nagradzane kreacje reklamowe we wszystkich trzech kategoriach mediów dla swojej doskonałej kampanii pt. „H150 Whateverken”, pokazującej moc dobrego pomysłu, który jest stosowany konsekwentnie.

  • Komizm: Rozśmieszaj i łącz ludzi poprzez humor.

Numer 12 w kategorii Digital/Social to reklama TENA Men, która wykorzystuje humor, aby poruszyć delikatną kwestię nietrzymania moczu u mężczyzn i przekazać poważne przesłanie w sposób rzeczowy, a jednocześnie humorystyczny.

– Reklama ma moc stymulowania wzrostu marki, jeśli jest kreatywna i skuteczna. Jednym z głównych priorytetów CMO jest przyciąganie większej liczby osób do danej marki. Kiedy ludzie są zachęceni, wiedzą dobrze, co marka dla nich znaczy i czym wyróżnia się na tle innych. Nasze zwycięskie nagradzane reklamy są prawdziwą wizytówką kreatywności wykorzystanej do wspierania celów komercyjnych. Pokazują one, co się dzieje, kiedy marketerzy poważnie podchodzą do reklamy cyfrowej i optymalizują swoje kreacje reklamowe na dużą skalę – powiedziała Jane Ostler, EVP, Global Thought Leadership, Kantar.

Pełna lista zwycięzców w każdej kategorii znajduje się na stronie.

źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko

PS The WARC Effective 100: Najczęściej nagradzane za skuteczność kampanie i firmy na świecie

Ranking The WARC Effective 100 to zestawienie najczęściej nagradzanych na świecie kampanii, agencji oraz marek dla mediów, które zostały wyróżnione w 2023 roku za skuteczność. Kto znalazł się w czołówce? Sprawdź.