Upoluj e-book „NeuroMarketing Insight” [KONKURS]

Upoluj e-book „NeuroMarketing Insight” [KONKURS]

Upoluj e-book „NeuroMarketing Insight” [KONKURS]

Ponad 500 stron o mózgu i marketingu – zdobądź e-book „NeuroMarketing Insight” za darmo.

SZCZEGÓŁY

#NMInsights: Polskie podcasty o marketingu i e-commerce warte słuchania

#NMInsights: Polskie podcasty o marketingu i e-commerce warte słuchania
Karol Stryja, Michał Sadowski, Artur Jabłoński – co łączy te wszystkie osoby? Tworzą podcasty, czyli darmowe źródła praktycznej wiedzy na wyciągnięcie ręki. Sprawdź, które z nich szczególnie polecamy w redakcji NowegoMarketingu.
O autorze
6 min czytania 2025-06-26

>>> Więcej zestawień, topów i raportów znajdziesz w NM Insights.

Jeśli śledzisz trendy marketingowe, to wiesz, że w niemal każdym zestawieniu podsumowującym rok w czołówce znajdują się podcasty. Sprawdź, które z nich szczególnie polecamy miłośnikom marketingu i e-commerce, a potem po prostu wybierz coś dla siebie i… wciśnij PLAY.

Polskie podcasty o marketingu i e-commerce warte uwagi

NowyMarketing Podcast

Specjaliści z obszaru marketingu opowiadają redakcji NowegoMarketingu swoje zawodowe historie i dzielą się spostrzeżeniami. Ten podcast to świetnie źródło marketingowej wiedzy.

99 Twarzy AI

Karol Stryja rozmawia z gośćmi o technologii, innowacjach i sztucznej inteligencji. Wśród zaproszonych do studia znajdziesz m.in. naukowców, przedsiębiorców i wszystkich, którzy na co dzień pracują z AI.

Business Marketer – marketing B2B od teorii do praktyki

Łukasz Kosuniak omawia różne aspekty marketingu B2B, skupiając się zarówno na zagadnieniach teoretycznych, jak i praktycznych. Wśród tematów poruszanych przez prowadzącego znajdziesz m.in. najczęstsze błędy w content marketingu i generowanie leadów z automatyzacją marketingu.

Co Rzecze Rzecznik

Paweł Zawadzki i Rafał Kątny rozmawiają z rzecznikami prasowymi największych polskich firm, instytucji i organizacji o kulisach komunikacji kryzysowej, budowaniu relacji z mediami, strategiach PR oraz codziennych wyzwaniach tej wymagającej roli.

Design Practice PL

Aga Naplocha i Paulina Kacprzak rozmawiają o praktycznych aspektach współpracy między designem i technologią. To podcast dla miłośników UX, UI i web designu.

DIGITALKS

Jowita Michalska (CEO Digital University) opowiada o wpływie technologii i kompetencji cyfrowych na przyszłość społeczeństwa. Ten podcast to teź okazja do obalenia niejednego mitu związanego z AI.

E-commerce oczami praktyków

Piotr Szyszka i Michał Broś z Tortli.pl spotykają się w studiu z ekspertami e-commerce i marketingu, aby omawiać najnowsze trendy i dzielić się doświadczeniami zdobywanymi podczas budowania sklepu internetowego.

Eye on AI

Eye on AI to rozmowy Piotra Bombola i Maćka Nowickiego z liderami marketingu o rewolucji AI w reklamie. Bez hype’u – tylko praktyczne doświadczenia z pierwszej linii frontu. Dyrektorzy marketingu i agencji dzielą się tym, co działa, co nie działa, i jak AI zmienia procesy kreatywne oraz relacje z klientami.

Greg Albrecht Podcast

Greg Albrecht Podcast to rozmowy Grega Albrechta z przedsiębiorcami, inwestorami i liderami biznesu o tym, jak skutecznie rozwijać firmę i siebie jako lidera. Bez korporacyjnego bełkotu – tylko konkretne doświadczenia, strategie i narzędzia, które naprawdę działają. 

Just in Kejs 

Just in Kejs to podcast o eventach, w którym prowadzący rozmawiają z ekspertami i praktykami o kulisach organizacji wydarzeń – od wystąpień publicznych i muzyki na eventach, przez warsztaty kulinarne, po budowanie emocji i angażowanie uczestników.

Kanał Strategiczny

Kanał strategiczny to podcast Departamentu Strategicznego Plejground, prowadzony przez Wojtka Walczaka. W trakcie audycji poznasz ciekawe spojrzenia na trendy i marketing, ale też i insighty. Jeden z najnowszych tematów podcastu to „Winiary czy Kielecki? Majonezowe przepychanki w kolejce do kasy”.

Klientomania

Klientomania to jeden z najdłużej nagrywanych polskich podcastów o customer experience, komunikacji i relacjach marek z klientami. Jego autorem jest Maciej Buś. 

Konkretnie o Marketingu i Sprzedaży

Artur Jabłoński w praktyczny sposób podpowiada, jak skuteczniej prowadzić działania marketingowe i sprzedażowe.

Kulisy biznesu online bez cenzury 

Dominika Dalba bez upiększeń i korporacyjnego języka rozmawia z gośćmi o prawdziwych wyzwaniach, sukcesach i porażkach w e-commerce, marketingu i budowaniu marek.

Mała Wielka Firma

Mała Wielka Firma to kultowy podcast Marka Jankowskiego o marketingu i prowadzeniu jednoosobowego biznesu. Jeden z najdłuższej nagrywanych polskich podcastów.

Mamy na to slajd

Kuba Kwaczyński i Marta Ulman z pasją i humorem analizują trendy, inspiracje i aktualne zjawiska w marketingu.

Marketing Prawniczy w Praktyce

Jacek Stanisławski rozmawia z ekspertami i praktykami o skutecznym marketingu, zarządzaniu i rozwoju kancelarii prawnych.

Marketing w kosmetykach 

Małgorzata Włodarczyk i Zuzanna Mann rozmawiają o praktycznych aspektach marketingu w polskiej branży beauty – od strategii i e-commerce, przez komunikację i opakowania, po współpracę z agencjami.

Markotwórstwo

Maciej Sznitowski w przystępny sposób podpowiada, jak budować silną i autentyczną markę. 

Michał Sadowski – podcast biznesowy

Michał Sadowski, założyciel Brand24, rozmawia z przedsiębiorcami, liderami i ekspertami o realnych wyzwaniach, sukcesach i lekcjach z budowania biznesu – od startupów po firmy SaaS i e-commerce. Każdy odcinek to konkretne case studies, praktyczne porady i inspiracje dla osób rozwijających własny biznes lub karierę w branży digitalowej.

Moja droga 

Moja droga to podcast Dagmary Brzezińskiej i Barbary Mierzwińskiej, skierowany do osób poszukujących swojej ścieżki zawodowej i inspiracji w biznesie. Goście dzielą się historiami swoich karier, wyzwaniami i lekcjami z budowania własnych firm oraz życia na własnych zasadach. To rozmowy o rozwoju, zmianach, work-life balance i autentycznym podejściu do sukcesu.

MOND: Marketing oparty na danych 

Sebastian Suma rozmawia z ekspertami o tym, jak skutecznie wykorzystywać dane, analitykę i automatyzację w digital marketingu i e-commerce. To praktyczne case studies, narzędzia i inspiracje dla marketerów, którzy chcą podejmować decyzje w oparciu o liczby, a nie intuicję.

Nieoczywiste Rozmowy o PR

Katarzyna Kopeć-Ziemczyk i Łukasz Zając rozmawiają z ekspertami i praktykami o szeroko pojętej komunikacji, public relations i budowaniu wizerunku – zarówno od strony strategii, jak i codziennych wyzwań branży.

Nowoczesna Sprzedaż i Marketing Szymon Negacz

Szymon Negacz w praktyczny sposób pokazuje, jak skutecznie budować sprzedaż i marketing B2B, łącząc doświadczenie, konkretne narzędzia oraz humor. To audycja pełna case studies, wskazówek i inspiracji dla osób, które chcą, by marketing realnie wspierał wyniki firmy, a nie był tylko kosztem.

Okiem prawnika kreatywnych

Okiem prawnika kreatywnych to podcast Arkadiusza Szczudły, w którym w przystępny sposób omawiane są najważniejsze zagadnienia prawne dla branży kreatywnej, agencji, startupów i e-commerce.

Polish Design Scene 

Agata Walas-Popiel, Ania Ocipińska i Paloma Ostrowska w podcaście Polish Design Scene bez tabu i z autentycznością rozmawiają o kulisach pracy projektantów oraz wyzwaniach polskiego designu.

Prawo dla biznesu

Piotr Kantorowski w przystępny sposób tłumaczy najważniejsze zmiany prawne i praktyczne obowiązki dla przedsiębiorców, szczególnie z obszaru e-commerce, marketingu i nowych technologii.

Product Vision

Tomasz Tomaszewski i Olga Springer rozmawiają z praktykami o rozwijaniu produktów cyfrowych, zarządzaniu zespołami, analityce, UX oraz narzędziach i strategiach dla product managerów.

Rozmowy B2B

Igor Bielobradek analizuje marketing i sprzedaż w firmach B2B, skupiając się na praktycznych wyzwaniach, nowych modelach pozyskiwania klientów i roli marki w procesie zakupowym. 

Rozmowy na Zapleczu

Rozmowy na Zapleczu to podcast Grzegorza Frątczaka, w którym właściciele sklepów internetowych, menedżerowie e-commerce i eksperci szczerze dzielą się praktycznymi doświadczeniami z prowadzenia biznesu.

SEMcast

Krzysztof Marzec rozmawia z ekspertami o praktycznym SEO, SEM i digital marketingu – od strategii dla dużych e-commerce po skuteczne działania dla MŚP.

SEO Fridays Podcast 

Dawid Medwediuk rozmawia z praktykami i ekspertami o najnowszych trendach, narzędziach i wyzwaniach w SEO – od technicznego pozycjonowania, przez AI, po analitykę i case studies.

Sztuka e-commerce

Marek Kich dzieli się praktycznymi wskazówkami, jak rozwijać sprzedaż online, optymalizować sklepy internetowe i skutecznie wdrażać e-commerce w modelach B2B i B2C.

Szymon Darowski Intymnie o Strategiach

Szymon Darowski rozmawia z doświadczonymi przedsiębiorcami i praktykami o kulisach budowania biznesu, skutecznych strategiach i lekcjach z realnych wyzwań. To szczere, pogłębione rozmowy dla tych, którzy mają za sobą sukcesy i porażki, stale szukają rozwoju i chcą zdobywać rzetelną wiedzę od ludzi z praktyką.

Technofobia

Artur Kurasiński w przystępny sposób tłumaczy, jak technologia wpływa na nasze życie, biznes i społeczeństwo.

Technologicznie

Bartek Pucek i Jarosław Kuźniar rozmawiają o tym, jak technologia realnie wpływa na biznes, społeczeństwo i codzienne decyzje.

Techstorie 

Techstorie to podcast Sylwii Czubkowskiej i Joanny Sosnowskiej, w którym technologie przestają być gadżeciarską ciekawostką, a stają się kluczowym czynnikiem wpływającym na społeczeństwo, politykę, biznes i codzienne życie. W każdym odcinku analizowane są aktualne zjawiska – od AI i wyborów, przez edukację i rynek pracy, po globalne konflikty technologiczne – zrozumiale dla osób, które chcą lepiej orientować się w świecie dynamicznych zmian.

W algorytmach internetu 

Marcin Grzeszczuk i Marek Gwóźdź rozmawiają z ekspertami o strategiach, które realnie zwiększają sprzedaż w e-commerce. 

Wycinki z przyszłości

Monika Borycka i Joanna frota Kurkowska analizują najciekawsze trendy, raporty i zjawiska technologiczne z perspektywy biznesowej, społecznej i popkulturowej. Każdy odcinek to swobodne rozmowy o innowacjach, AI, mediach, internecie i przyszłości cyfrowego świata – zawsze z nutą nerdowskiej frajdy i praktycznymi insightami.

UX po Godzinach

Krzysztof Miotk i Szymon Trzepla rozmawiają z ekspertami o dobrym designie, praktykach UX, badaniach i wyzwaniach w projektowaniu doświadczeń użytkownika.

Z buta w marketing

Oskar Lipiński bez ściemy i lukrowania rozmawia z topowymi praktykami e-commerce i marketingu o realnych wyzwaniach, strategiach i błędach, które popełniają firmy na polskim rynku.

Z ciekawości PTBRiO 

Podcast „Z ciekawości” PTBRiO to rozmowy o insightach, które naprawdę robią robotę w biznesie i marketingu. Prowadzące, Anna-Maria Szutowicz i Anna Rzeźnik, wraz z gośćmi pokazują, jak szukać wartościowych insightów, wykorzystywać je w praktyce i przekładać na skuteczne działania marek oraz lepsze zrozumienie ludzi i rynku.

PS Światowy Dzień Książki 2024. Co czyta branża marketingowa

Z okazji Światowego Dnia Książki postanowiliśmy sprawdzić, co czytają osoby związane z marketingiem. „Kreatywność SA”, „Wielka wojna o chipy”, „The Brand Flip” czy „Sztuka zwycięstwa” – jakie jeszcze tytuły pojawiły się na liście polecanych?

PS 2 #NMInsights: Top specjalistów z branży marketingowej, których warto obserwować

Jeśli szukasz inspiracji z różnych specjalizacji z dziedziny marketingu oraz reklamy, sprawdź zestawienie ekspertów, których warto obserwować w social mediach.

PS 3 NMInsights: Biuletyny, które warto subskrybować na LinkedInie

Dla tych, którzy chcą pozostać na bieżąco z najnowszymi trendami, informacjami branżowymi i inspirującymi treściami, stworzyliśmy zestawienie biuletynów, które warto subskrybować na LinkedInie.

PS 4 Polskie podcasty dla startupowców warte słuchania

Projektowanie, zarządzanie, inwestycje, trendy w świecie nowych technologii – które z tematów Cię interesują najbardziej? Obojętnie, co wybierzesz, znajdziesz tu coś dla siebie. Zobacz zestawienie podcastów dla startupowców. Na liście m.in. „Biz Łyk” Dawida Pałki, „Firmament” i „Podcast Pionierów”.