Rebranding marki i systemu identyfikacji wizualnej spółki Polskie Badania Internetu

Rebranding marki i systemu identyfikacji wizualnej spółki Polskie Badania Internetu

Spółka Polskie Badania Internetu nie posiadała wcześniej całościowego systemu identyfikacji wizualnej firmy. Na początku jej istnienia, w 2000 roku, powstał jedynie logotyp, który po kilku latach został nieznacznie zmodyfikowany. Zastosowany odcień pomarańczu sprawiał jednak duże problemy...

...z prawidłową reprodukcją koloru w druku. Logotyp został też zaprojektowany z myślą o zastosowaniu w dokumentach drukowanych, nie zaś na nośnikach cyfrowych - gdzie głównie był wykorzystywany. Również serwis www wymagał zmiany - wdrożenie autorskiego systemu zarządzania treściami okazało się dość kosztowne w utrzymaniu, serwis nie miał również wersji mobilnej.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Zmiana strategii działania

W sierpniu 2016 spółka przyjęła nową strategię działania. Postanowiliśmy skoncentrować nasze działania na naszym podstawowym produkcie, nowym badaniu Gemius/PBI – mówi Sławomir Pliszka, prezes PBI.- Obecnie prowadzimy intensywne prace mające na celu zapewnienie jak najlepszej jakości naszego produktu badawczego i rozwiązania Gemius Explorer. Równolegle rozpoczynamy szereg inicjatyw edukacyjnych adresowanych do rynku i związanych z naszym badaniem.

W związku ze zmianami strategicznymi konieczny był rebranding. Misję marki określono jako „wspieranie rynku wiedzą pozwalającą podejmować lepsze decyzje biznesowe w środowisku cyfrowym”, co jest realizowane poprzez udostępnianie wyników badania widowni internetowej, ale również przez rozmaite inicjatywy edukacyjne firmy. Większy niż do tej pory nacisk miał być również położony na komunikowanie ekspertyzy w zakresie badań internetu, a zarazem nowoczesności - co wynika ze specyfiki sektora gospodarki cyfrowej, w którym działa spółka. W związku z tym konieczne było stworzenie nowej identyfikacji wizualnej firmy - a co za tym idzie, również budowa nowego serwisu www.

Projekt

Do realizacji tego zadania wybrano Studio Logotomia, wyspecjalizowane w tworzeniu identyfikacji wizualnych dla organizacji różnej wielkości. Projekty Studia były pokazywane na II Ogólnopolskiej Wystawie Znaków Graficznych. Firmę prowadzą Małgorzata i Sebastian Lis, absolwenci warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych. O wyborze Studia Logotomia na wykonawcę zadecydowała jakość dotychczasowych prac, a także nieszablonowość stosowanych rozwiązań graficznych. Realizacja projektu trwała od października 2016 do czerwca 2017. Za realizację odpowiedzialni byli: po stronie PBI – Anna Miotk, po stronie Logotomii – Sebastian Lis.

Nowy logotyp PBI

Pierwszym krokiem było wypracowanie nowego logotypu, w oparciu o brief dostarczony przez przedstawicieli PBI. Dotychczasowy pomarańczowy kolor został zastąpiony przez odcień czerwieni dający się łatwo zreprodukować w druku. Dotychczasowy inicjał zastąpił abstrakcyjny znak złożony z kółek, które tworzą skrót „PBI”. Logo powstało w kilku rozmiarach - standardowym, prostokątnym, a także kwadratowym (sam znak), do wykorzystania w zdjęciach profilowych w mediach społecznościowych. Ustalono również zestaw kolorów dopełniających do wykorzystywania na stronie www, w prezentacjach czy materiałach graficznych firmy.

Rebranding jest zawsze większym wyzwaniem niż stworzenie marki – mówi Sebastian Lis, szef studia Logotomia. - Zazwyczaj chcemy zrobić coś nowego, jednocześnie zachowując cechy szczególne poprzedniej identyfikacji. Tak było również w przypadku PBI. Postanowiliśmy zostawić skrót PBI w uproszczonej formie nawiązującej do graficznego zapisu danych. Okręgi, w połączeniu ze wzmocnioną kolorystyką dają dużo możliwości tworzenia klucza wizualnego dla całej identyfikacji.

Kompleksowa identyfikacja wizualna

Wraz z logotypem powstała księga znaku precyzująca zasady jego użycia, kolory dopełniające oraz typografię firmową. Stworzono również projekty druków firmowych (także w wersji elektronicznej), grafiki przeznaczone do wykorzystywania w kanałach społecznościowych i system informacji wizualnych.

Nowa strona www

W kolejnym etapie powstała nowa wersja serwisu firmowego pod adresem www.pbi.org.pl. Zawiera on informacje na temat spółki, szczegółowe informacje na temat badania Gemius/PBI, materiały edukacyjne i aktualności oraz dane kontaktowe. Serwis utrzymany jest w kolorystyce współgrającej z podstawowym kolorem logotypu. Został zbudowany w technologii Responsive Web Design. Będzie on sukcesywnie rozbudowywany o nowe treści związane z badaniem oraz ciekawe wyniki badania.

Podsumowanie

W efekcie przeprowadzonych działań firma Polskie Badania Internetu dysponuje spójnym systemem identyfikacji wizualnej, który nadaje marce spójną tożsamość. W przyszłości będzie go można łatwo rozszerzać o kolejne elementy, jak na przykład projekty upominków firmowych czy materiałów graficznych przeznaczonych do wykorzystania w internecie.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij