Marketerzy sformułowali oczekiwania wobec badań mediów w przyszłości

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Marketerzy sformułowali oczekiwania wobec badań mediów w przyszłości

W ubiegłym tygodniu odbyło się pierwsze spotkanie grupy roboczej przygotowującej założenia do projektu zmiany standardu badań mediów. W spotkaniu udział wzięli przedstawiciele marketerów.

W ten sposób rozpoczęła się realizacja pierwszego postulatu sformułowanego przez ogólnopolską reprezentację marketerów powołaną w ubiegłym miesiącu w strukturze IAA Polska. Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

W pierwszej części spotkania Tadeusz Żórawski dokonał przeglądu rynku badań mediowych w Europie koncentrując się przede wszystkim na rozwiązaniach organizacyjnych, takich jak Joint Industry Committee, Media Owners Committee oraz innych modelach obowiązujących na rynkach referencyjnych.

W drugiej części spotkania przedstawiciele marketerów formułowali oczekiwania wobec badań, które w przyszłości lepiej odpowiadałyby na ich potrzeby, przede wszystkim pozwalały na precyzyjne wyliczenie ROI dla poszczególnych kanałów komunikacji. Padło wiele szczegółowych postulatów od propozycji konkretnych wskaźników opisujących efektywność kontaktu z reklamą w poszczególnych mediach, poprzez kwestię określenia minimalnej wielkości próby dla niewielkich grup celowych, na objęciu jednoźródłowym badaniem kanałów komunikacji, które w tej chwili w ogóle nie są badane. Jednym z wątków było również współfinansowanie badań mediowych przez wszystkich, którzy z tych badań korzystają.

Na spotkaniu pojawili się przedstawiciele 27 firm reprezentujący takie marki jak Nestle, Orange, Samsung, Grupa Lotos, Volkswagen, P&G, Play, Showmax, Wedel, Metro Group, USP Zdrowie, Kompania Piwowarska i wiele innych..

„W trakcie następnego, kwietniowego spotkania roboczego, z postulatami sformułowanymi przez marketerów zapoznają się przedstawiciele mediów, domów mediowych i agencji badawczych. Będzie to pierwsza okazja do skonfrontowania oczekiwań marketerów z priorytetami i możliwościami pozostałych uczestników procesu komunikacji marketingowej” zapowiedział Jerzy Minorczyk, dyrektor generalny IAA Polska. Harmonogram realizacji projektu przewiduje, że tuż po wakacjach IAA Polska ogłosi rekomendacje dotyczące kształtu nowych badań mediów w wersji uzgodnionej przez przedstawicieli marketerów, mediów, agencji badawczych i środowiska reklamowego.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij