TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Znani polscy twórcy piszą o prawach człowieka z okazji 30-lecia Amnesty International w Polsce

Premierą opowiadania Sylwii Chutnik o młodych osobach LGBTI Amnesty International rozpoczyna obchody 30-lecia swojej działalności w Polsce. W ramach kampanii „Wierzymy w wolność” w kolejnych miesiącach opublikuje teksty m.in. Martyny Bundy, Remigiusza Grzeli, Ingi Iwasiów, Wojciecha Kuczoka.
O autorze
1 min czytania 2020-06-05

Jubileuszowe opowiadania o prawach człowieka – co miesiąc udostępniane będą historie poruszające różne tematy z tego zakresu, takie jak prawa kobiet czy uchodźców – począwszy od 9 czerwca, będzie można pobrać na stronie amnesty.org.pl.  

Premierę pierwszego opowiadania ze zbioru „Wierzymy w wolność” zainauguruje spotkanie online z Sylwią Chutnik. Rozmowę z autorką, która odbędzie się 9 czerwca na profilu Amnesty International Polska na Facebooku, poprowadzi dziennikarz OKO.press, Anton Ambroziak.  

Kampania z okazji 30-lecia Amnesty International ma przypomnieć, że temat praw i wolności człowieka jest wciąż aktualny.

– Okrągła rocznica działalności Stowarzyszenia Amnesty International to dla nas nie tylko pretekst, by podsumować, co udało się w tym czasie osiągnąć, czy pokazać ludzi, dzięki którym było to możliwe – wyjaśnia ideę jubileuszowej akcji Draginja Nadaždin, dyrektorka Amnesty International w Polsce. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Mamy także głębokie przeświadczenie, czego dowodzi choćby obecna kryzysowa sytuacja w której świat zmaga się z COVID 19, że wiele jest jeszcze do zrobienia. Jesteśmy niezmiernie wdzięczni, że naszą intencję podchwycili także wybitni polscy twórcy i twórczynie, którzy zgodzili się razem z nami zabrać głos w tej sprawie. Mamy nadzieję, że opowiadania będą okazją do refleksji i rozmowy na temat tego, gdzie jesteśmy i jaka jest przyszłość praw człowieka w Polsce i na świecie – dodaje. 

Stowarzyszenie Amnesty International zarejestrowano 6 czerwca 1990 roku w Gdańsku, choć pierwsze nieoficjalne akcje organizacja przeprowadzała jeszcze w czasach PRL. Te 30 lat to czas wytrwałej pracy: udziału w protestach, zbierania podpisów pod petycjami, organizacji Maratonu Pisania Listów. Aktywiści i aktywistki Amnesty w Polsce podkreślają, że mimo zmieniających się okoliczności zawsze motywowały ich nadzieja i wolność. Nawiązują do tego okładka zbioru opowiadań i główny motyw graficzny kampanii - to twarze osób w różnym wieku, z nałożonym na nie efektem świetlnych krat, symbolizującym zagrożenie dla naszych uniwersalnych praw. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

 – Jednocześnie twarze oddają uczucia nadziei i siłę, które towarzyszą nam, gdy przeciwstawiamy się łamaniu praw człowieka – podkreślają twórcy kampanii. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Pomysł kampanii to propozycja agencji 180heartbeats + JUNG v MATT. Autorem zdjęć jest fotograf Bartek Wieczorek. Oprócz zbioru opowiadań agencja wspólnie z domem produkcyjnym F25 przygotowała okładkę, grafiki do mediów społecznościowych oraz spot promujący kampanii. W realizację kampanii zaangażowały się również agencja brandingu muzycznego CORD, studio Miło oraz agencja aktorska Gudejko. W sesji zdjęciowej udział wzięli: Paulina Maga, Pola Salicka, Łukasz Korba, Jakub Wenda.