Polski Czerwony Krzyż zwraca uwagę, że regularna dezynfekcja telefonów jest niezwykle istotna ze względu na panującą pandemię, a mimo tego jest rzadko poruszaną kwestią w dyskursie publicznym.
– Chcemy zwrócić uwagę, że w profilaktyce walki z koronawirusem ważne jest nie tylko dokładne i regularne mycie rąk. Należy zadbać również o czystość naszych smartfonów. Według badań dotykamy telefonu komórkowego średnio 2500 razy dziennie. Jednocześnie wchodzimy w kontakt ze wszystkimi drobnoustrojami znajdującymi się na jego powierzchni. Temat ten jest niezwykle istotny, a niestety niepodejmowany w Polsce, dlatego zdecydowaliśmy się go poruszyć w naszej kampanii edukacyjnej – mówi Iza Gawęcka z PCK.
Zobacz również
W aktywację zaangażowali się znani TikTokerzy (m.in. Sebastian Kowalczyk, Izabela Zabielska i Mans Vechess „Ciapur”), którzy zapoczątkowali #PolskaCzystaKomórka challenge na popularnej platformie. Za przygotowanie koncepcji oraz koordynację akcji odpowiada agencja kreatywnej komunikacji Uszka w Barszczu.
– Wykorzystanie TikToka jako naszego głównego kanału komunikacji było dla nas naturalnym wyborem ze względu na popularność tej platformy wśród młodych internautów. Aby skutecznie dotrzeć z naszym przekazem do młodzieży, do współpracy zaprosiliśmy influencerów, którzy jak nikt znają swoją społeczność i są w stanie dopasować przekaz akcji do swojego unikalnego stylu komunikacji – mówi Rafał Piwoński, head of social media w Uszkach w Barszczu.
Do akcji dołączyła również platforma TikTok, która – mając na uwadze bezpieczeństwo swoich użytkowników korzystających z aplikacji na telefonie – umieściła dedykowany akcji hashtag #PolskaCzystaKomórka w zakładce „Odkryj”. W 24 godziny od startu kampanii osiągnął on ponad milion wyświetleń.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Kampania #PolskaCzystaKomórka będzie kontynuowana w offline przy wsparciu Wolontariuszy PCK, którzy będą opowiadać młodzieży o potrzebie regularnego czyszczenia telefonu w ramach cyklicznych spotkań edukacyjnych. Fundusze na kolejne działania w ramach aktywacji PCK zbiera za pomocą zbiórki w serwisie Siepomaga.pl.
Słuchaj podcastu NowyMarketing