#PolskaCzystaKomórka – rusza tiktokowa kampania edukacyjna PCK

W czasie znoszenia restrykcji pandemicznych często zapominamy, jak istotne w skutecznej walce z koronawirusem jest dbanie o swoje bezpieczeństwo i higienę. Dlatego PCK przypomina młodym internautom o konieczności regularnego czyszczenia swoich smartfonów, rozpoczynając kampanię #PolskaCzystaKomórka.
O autorze
1 min czytania 2020-06-19

Polski Czerwony Krzyż zwraca uwagę, że regularna dezynfekcja telefonów jest niezwykle istotna ze względu na panującą pandemię, a mimo tego jest rzadko poruszaną kwestią w dyskursie publicznym.  

– Chcemy zwrócić uwagę, że w profilaktyce walki z koronawirusem ważne jest nie tylko dokładne i regularne mycie rąk. Należy zadbać również o czystość naszych smartfonów. Według badań dotykamy telefonu komórkowego średnio 2500 razy dziennie. Jednocześnie wchodzimy w kontakt ze wszystkimi drobnoustrojami znajdującymi się na jego powierzchni. Temat ten jest niezwykle istotny, a niestety niepodejmowany w Polsce, dlatego zdecydowaliśmy się go poruszyć w naszej kampanii edukacyjnej – mówi Iza Gawęcka z PCK.

W aktywację zaangażowali się znani TikTokerzy (m.in. Sebastian Kowalczyk, Izabela Zabielska i Mans Vechess „Ciapur”), którzy zapoczątkowali #PolskaCzystaKomórka challenge na popularnej platformie. Za przygotowanie koncepcji oraz koordynację akcji odpowiada agencja kreatywnej komunikacji Uszka w Barszczu. 

– Wykorzystanie TikToka jako naszego głównego kanału komunikacji było dla nas naturalnym wyborem ze względu na popularność tej platformy wśród młodych internautów. Aby skutecznie dotrzeć z naszym przekazem do młodzieży, do współpracy zaprosiliśmy influencerów, którzy jak nikt znają swoją społeczność i są w stanie dopasować przekaz akcji do swojego unikalnego stylu komunikacji – mówi Rafał Piwoński, head of social media w Uszkach w Barszczu. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Do akcji dołączyła również platforma TikTok, która – mając na uwadze bezpieczeństwo swoich użytkowników korzystających z aplikacji na telefonie – umieściła dedykowany akcji hashtag #PolskaCzystaKomórka w zakładce „Odkryj”. W 24 godziny od startu kampanii osiągnął on ponad milion wyświetleń.

Kampania #PolskaCzystaKomórka będzie kontynuowana w offline przy wsparciu Wolontariuszy PCK, którzy będą opowiadać młodzieży o potrzebie regularnego czyszczenia telefonu w ramach cyklicznych spotkań edukacyjnych. Fundusze na kolejne działania w ramach aktywacji PCK zbiera za pomocą zbiórki w serwisie Siepomaga.pl.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się