Animacja poświęcona historii „Sądu Ostatecznego” Hansa Memlinga ponownie wśród prac nagrodzonych przez amerykański magazyn Communication Arts!

Communication Arts tym razem ogłosiło zwycięzców 61 edycji dorocznego konkursu poświęconego projektowaniu graficznemu. Animacja poświęcona historii „Sądu Ostatecznego” Hansa Memlinga, przygotowana przez TOFU Studio na zlecenie Muzeum Narodowego w Gdańsku trafiła do ścisłego grona laureatów.
O autorze
2 min czytania 2020-09-22

Międzynarodowe Jury konkursu projektowego organizowanego przez amerykański magazyn Communication Arts wybrało w tym roku i nagrodziło jedynie sto dwadzieścia sześć projektów, spośród 2947 prac zgłoszonych w tegorocznej edycji. Wśród nagrodzonych w tym roku przez Jurorów projektów jest również animacja przybliżająca burzliwą historię „Sądu Ostatecznego” Hansa Memlinga. Od jego powstania w Brugii i pamiętnego rejsu do Włoch, po czasy współczesne. Autorką ilustracji jest Paulina Kozicka z TOFU Studio. Muzykę skomponował Stefan Wesołowski. Produkcja, za którą całościowo odpowiada gdańskie TOFU studio dostępna jest w dwóch wersjach językowych. Polskiej, w której narratorką jest Małgorzata Brajner, aktorka Teatru Wybrzeże, oraz w angielskiej, gdzie głosu użyczył anglista Piotr Łuba. 

Co ważne, praca gdańskiego studia trafiła do grona tylko dziesięciu innych nagodzonych projektów w kategorii „MOTION”, wśród których znalazła się również czołówka serialu „Watchmen” przygotowana dla kanału HBO, czołówka serialu „The Morning Show” przygotowana dla Apple TV, czy też czołówka serialu „the Politician” przygotowana dla platformy Netflix. 

Dodatkowo animacja przygotowana dla Muzeum Narodowego w Gdańsku znalazła się również na konkursowej shortliście w kategorii PUBLIC SERVICE. 

Jest to już druga nagroda przyznana tej pracy przez Magazyn Communiction Arts w tym roku. Wcześniej doceniono walory ilustracyjne projektu nagradzając animację w kategorii najlepsza ilustracja. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Wybrane i nagrodzone prace zostaną zaprezentowane we wrześniu na łamach magazynu Communication Arts, zarówno w wersji drukowanej, jak również cyfrowej. Dodatkowo ponad 25 000 egzemplarzy tego magazynu będzie dystrybuowanych bezpośrednio do subskrybentów, poprzez sprzedaż pojedynczych egzemplarzy w sklepach ze sztuką, księgarniach stacjonarnych, na Amazon.com lub bezpośrednio ze strony Commarts.com.

Communication Arts to profesjonalne czasopismo dla projektantów, dyrektorów artystycznych, ilustratorów, fotografów i wszystkich osób zajmujących się profesjonalnie komunikacją wizualną. Dzięki artykułom i corocznym konkursom, CA promuje najwyższe profesjonalne standardy projektowania. Od ponad 61 lat CA na swoich łamach nadal prezentuje projekty najlepsze z najlepszych. Zarówno weteranów branży, jak i gwiazdy jutra, w projektowaniu, reklamie, fotografii, ilustracjach, rozwiązaniach interaktywnych oraz typografii. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Skład Jury tegorocznego konkursu:

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
  • Cara Ang, design director, Asylum, Singapur
  • Tad Carpenter, partner/creative director, Carpenter Collective, Kansas City, USA
  • Vince Frost, executive creative director, Frost*collective, Sydney, Australia 
  • Renata Graw, design director, Normal, Chicago, USA
  • Gareth Howat, founding partner, Hat-trick Design, London, Wielka Bytania 
  • Samia Jacintho, creative director, CASA REX, São Paulo, Brazylia
  • Arutza Rico Onzaga, creative director, Arutza Design Studio, Bogota, Kolumbia
  • Sarah Moffat, chief creative officer, Turner Duckworth, San Francisco, USA
  • Kevin Shaw, founder, Stranger & Stranger, New York, USA
  • Dylan Staniul, principal/creative director, Burnkit, Vancouver, Kanada