Ceremonia oswajania słonia przed tresurą nazywa się Phajaa, czyli dosłownie „łamanie duszy”. Zaczyna się ona od wyrwania 6-miesięcznego słonia spod opieki matki. Następnie jest on więziony w ciasnej klatce, poddawany fizycznym i psychicznym torturom. Ten proceder trwa dopóty, dopóki słoń stanie się obojętny na wszystkie tortury i ostatecznie zrezygnowany. Kiedy ma już złamaną duszę, rozpoczyna się jego tresura. Tresowane słonie są – niestety – znaną na całym świecie „wizytówką” i atrakcją turystyczną Tajlandii.
Najprostszym i najskuteczniejszym sposobem na zmianę tej sytuacji jest zaprzestanie korzystania z takich turystycznych „atrakcji” jak jazda na słoniach czy wizyty w cyrkach. Celem nowej kampanii PETA jest zwrócenie uwagi na ukrywane tortury i odwrócenie mody na rozrywki turystyczne z wykorzystaniem torturowanych zwierząt.
Zobacz również
-
Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]
-
#PrzeglądTygodnia [13-19.04]: polski sklep walczy z podróbkami, The Boring Phone, sztuka kamuflażu w kampanii PUMA, odświeżony design marki LEGO
-
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
Każdy turysta, który jeździ na słoniu, i chwali się tym w sieciach społecznościowych, powinien poznać prawdziwą cenę swoich lajków.
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024