Filmowy pies przewodnik - kampania crowdsourcingowa Fundacji Audiodeskrypcja i agencji DDB Warszawa

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Filmowy pies przewodnik - kampania crowdsourcingowa Fundacji Audiodeskrypcja i agencji DDB Warszawa

Fundacja Audiodeskrypcja i agencja DDB Warszawa rozpoczęły kampanię crowdsourcingową, której celem jest zebranie funduszy na aplikację Movie Guide Dog udostępniającą niewidomym audiodeskrypcję w salach kinowych, niezależnie od sprzętu, jakim dysponuje dane kino.

- Właściciele kin niechętnie inwestują w sprzęt do audiodeskrypcji, wychodząc z założenia, że filmów z audiodeskrypcją jest zbyt mało. Z kolei dystrybutorzy i producenci nie udostępniają kinom filmów z audiodeskrypcją, bo sale kinowe i tak nie mają odpowiedniego sprzętu, by je odtworzyć. I tu kółko się zamyka” ‒ mówi Tomasz Strzymiński, prezes Fundacji Audiodeskrypcja. Postanowiliśmy rozwiązać ten problem. Movie Guide Dog to aplikacja na telefon, dzięki czemu działa niezależnie od sprzętu w kinie. Pokazuje listę filmów z dostępną audiodeskrypcją. Użytkownik ściąga na telefon audiodeskrypcję do filmu, który chce obejrzeć, i idzie do kina. Aplikacja synchronizuje audiodeskrypcję ze ścieżką dźwiękową filmu, i już można oglądać! Stworzenie bazy audiodeskrypcji i mechanizmu synchronizacji jest tańsze niż zakup specjalistycznego sprzętu do kin, ale nadal wymaga zaangażowania pewnych środków. Stąd kampania.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Kampania rozpoczęła się od Wieczoru z Audiodeskrypcją na antenie Ale Kino Plus. Stacja wyświetliła trzy filmy z audiodeskrypcją. Jeden z nich ‒ „Głębokie błękitne morze” został poprzedzony specjalnym wydaniem „Kino Mówi” (godzina 20.10). Gośćmi Błażeja Hrapkowicza byli Barbara Szymańska, krytyk filmowy i wiceprezes Fundacji Audiodeskrypcja, oraz publicysta Michał Zygmunt. To pierwsze spotkanie widzących i niewidzących krytyków. Dyskusja dotyczyła m.in. aspektów wizualnych filmu Terence’a Davisa, interpretacji użytych środków filmowych i roli obrazu w odbiorze kina.

Kontynuacją kampanii są działania w sieci i w kinach. Powstał film, który pokazuje, że emocje, jakie przeżywamy w kinie, są uniwersalne, niezależnie od zmysłów, którymi się posługujemy.

Film wyreżyserowała Kamila Tarabura, za zdjęcia odpowiadał Kajetan Plis, dźwięk stworzył Kuba Pietrzak ze studia Juice. Reklama jest dostępna po polsku i po angielsku, także w wersji z audiodeskrypcją.

Szczegółowe informacje na temat projektu można znaleźć na stronie www.movieguidedog.com.

Zbiórka funduszy odbywa się dzięki uprzejmości serwisu Wspieram.toW Polsce jest około 145 tysięcy osób niewidomych i około 700 tysięcy osób słabowidzących, w Europie ponad 26 milionów i jednych, i drugich. Dzięki Movie Guide Dog będą one mogły oglądać filmy z audiodeskrypcją, niezależnie od sprzętu znajdującego się w kinie. Aplikacja będzie dostępna na systemy iOS i Android.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij