#BookTok, czyli jak TikTok daje drugie życie zapomnianym książkom

#BookTok, czyli jak TikTok daje drugie życie zapomnianym książkom

W aplikacji TikTok coraz popularniejszy staje się hashtag #BookTok, stosowany przez miłośników czytelnictwa. Dzięki niemu zostaje na nowo napędzana sprzedaż książek. Ku zaskoczeniu samych autorów – nawet tych pozycji, które zostały już dawno zapomniane.

Użytkownicy TikToka chętnie dzielą się swoimi ulubionymi tytułami książek, które wywarły na nich spore wrażenie. Polecają pozycje z przeróżnych gatunków – od tych „które sprawią, że będziesz szlochać” po „książki, których nie będziesz mógł odłożyć”. Tytuły, o których wspominają, pojawiają się w towarzystwie hashtagu #BookTok, który okazuje się tak wpływowy, że na nowo tworzy bestsellery z zapomnianych już książek.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Niejeden pisarz mógł zauważyć niedawno spory wzrost zysków ze sprzedaży książek, które zostały napisane już lata wcześniej.

Tytuły, które odnotowały gwałtowny wzrost sprzedaży i zyskały nowe życie dzięki mediom społecznościowym, to m.in.: Pieśń o Achillesie Madeline Miller, Byliśmy łgarzami Emily Lockhart czy Nasz ostatni dzień Adama Silvery. Wszytskie te książki zostały opublikowane lata przed wzrostem popularności TikToka.

– Ciągle pisałem moim czytelnikom: „Hej, nie wiem, co się dzieje, ale ostatnio nastąpił gwałtowny wzrost sprzedaży. Cieszę się, że ta historia trafia do ludzi po latach”. I wtedy jeden z czytelników odpowiedział: „Widzę to na BookToku”– mówi Adam Silvera, jeden z autorów, których dzieło ponownie trafia w ręce czytelników dzięki wzmiankom na TikToku.

Amerykańska księgarnia Barnes and Noble stworzyła nawet na swojej stronie internetowej specjalną zakładkę z kategorią książek, do której należą najpopularniejsze lektury z TikToka. Również w ich sklepach stacjonarnych znajdują się półki z książkami oznaczonymi jako „BookTok”.

Mówi się, że wzrost zainteresowania mediami społecznościowymi negatywnie wpłynął na czytelnictwo, zwłaszcza wśród młodych. Okazuje się, że spontaniczne ruchy, jak BookTok mogą odwrócić dramatyczną sytuację czytelnictwa, a pisarze ponownie „mają swoje pięć minut" dzięki wzrostom sprzedaży.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij