Indeks Mobile First Society - raport LoveMobile

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Indeks Mobile First Society - raport LoveMobile

LoveMobile, należąca do o2 agencja specjalizująca się w mobile, wspólnie z serwisem Interaktywnie.com przeprowadziło badanie, którego efektem jest raport: INDEKS MOBILE FIRST SOCIETY wraz z infografiką prezentującą najważniejsze wnioski i dane.

Choć jeszcze dwa lata temu telefon z systemem Android lub iOS był jedynie obiektem marzeń wielu Polaków, dziś jest produktem ogólnodostępnym i chętnie wybieranym przez konsumentów (w ciągu czterech lat liczba smartfonów wzrosła 27-krotnie). Jesteśmy pewni - rok 2012 jest rokiem mobile’u. Postanowiliśmy więc sprawdzić czy i jak obecne na polskim rynku marki podążają za tym trendem.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Założenia:

Pod lupę wzięliśmy 200 najpopularniejszych polskich brandów korzystając z badań opublikowanych przez TNS Pentor oraz rankingu najcenniejszych polskich marek 2011 roku, jaki ułożył dziennik „Rzeczpospolita”. Ocenialiśmy dostępność stron mobilnych dla użytkowników korzystających z telefonów komórkowych wyposażonych w systemy Android lub iOS. Sprawdziliśmy funkcjonalności i łatwość odnalezienia poszukiwanych treści.

Efekty:

Wyniki raportu okazały są jednoznaczne - marki nie nadążają za mobilnymi trendami. Jedynie osiemnastu producentów (z 200) zdaje sobie sprawę z siły mobile’u i działa w tym segmencie. Najlepiej funkcjonują marki zgromadzone w kategoriach: rekreacja i kultura, transport oraz łączność (kategorie wytypowane zostały na podstawie koszyka dóbr i usług GUS), a w czołówce znalazły się takie brandy jak: Winiary, Reserved, Orlen, Samsung i HBO.

Najsłabiej radzą sobie firmy reprezentujące kategorie: alkohol i tytoń oraz zdrowie. Jednak ich promowanie i reklamowanie podlega daleko idącym ograniczeniom, stąd także ich obecność w internecie jest dużo słabsza w porównaniu z innymi kategoriami.

Wnioski:

Marki, które unikają rozwiązań mobile’owych tracą możliwość najbardziej osobistej i spersonalizowanej formy komunikacji ze swoimi klientami. Brandy znajdujące się w kategoriach obecnych na szarym końcu naszego zestawienia będą musiały nadrobić zaniedbania, zapewne więc zanotują największy wzrost, natomiast liderzy będą umacniać swoje pozycje.

- Nasze badanie miało na celu pokazanie, jak duża jest dysproporcja między przyrostem użytkowników w mobile’u a aktywnością marek na tym polu. Najlepiej ocenione brandy pokazują, że wiedzą jaka jest przyszłość w ich branżach i dbają o swoich konsumentów - są więc naturalnie liderami w swoich kategoriach i wzorami do naśladowania dla konkurencji. Analizujemy dokładnie ich działania dzięki czemu możemy dostarczać naszym klientom skuteczne rozwiązania - podkreśla Marcin Zaremba, Head of Business LoveMobile.

 

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij