Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

W jaki sposób skutecznie docierać do „cyfrowych zombie”? Jak tworzyć brain-friendy komunikację reklamową? Czy marki powinny podejmować tematy związane ze zdrowiem psychicznym?

SPRAWDŹ

Newspoint sprawdza marki piwne

Według danych GUS spożycie piwa w Polsce od 2000 roku systematycznie wzrasta i obecnie wynosi około 100 litrów rocznie na osobę. Newspoint sprawdził, jak pisze się o piwach w internecie i mediach społecznościowych.
O autorze
1 min czytania 2015-04-27

W wyniku analizy danych z całego 2014 roku analitycy Newspoint wybrali najpopularniejsze marki i przeanalizowali wypowiedzi na ich temat pod różnym kątem zestawiając marki: Ciechan, Dębowe, Harnaś, Heineken, Książęce, Okocim, Perła, Redd’s, Tyskie, Warka, Żubr, Żywiec oraz porównali roczną liczbę publikacji nt. każdej marki. Uzupełnieniem danych Newspoint są dane z narzędzia NapoleonCat (statystyki social media) oraz ABR Sesta (monitoring gazetek promocyjnych sieci handlowych). Analizę wzbogacono o wypowiedzi specjalistów branży marketingowej.

Raport został opracowany metodą analizy ilościowej treści. Jako materiał badawczy posłużyły publikacje pochodzące z systemu Newspoint, monitorującego około 8 tys. portali polskich i ponad 100 tys. zagranicznych. Każda z badanych marek była sprawdzana pod względem publikacji w okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2014. Monitoring wykonano według słów kluczowych: Tyskie, Żubr, Dębowe, Redd’s, Książęce, Żywiec, Warka, Heineken, Perła, Ciechan, Harnaś, Okocim we wszystkich możliwych odmianach. Przedstawione w raporcie wykresy pobrano z panelu Newspoint. Zarówno kolory, jak i szata graficzna czy dane odpowiadają tym, które dostępne są wszystkim użytkownikom narzędzia.

W sumie o omawianych markach pojawiło się w 2014 roku 31 646 wzmianek. Popularność w przypadku większości miesięcy była raczej stała. Wyłączyć z tej tendencji należy tylko okres końca wakacji i początku jesieni. Właśnie wtedy marki zanotowały spadki, by ponownie zwiększyć liczbę wzmianek od października. Publikacje o markach piwnych skupiały się w ciągu roku głównie w mediach społecznościowych. Zasada ta dotyczyła zarówno marek, które tworzyły swoją oficjalną przestrzeń w serwisach społecznościowych, jak i tych, które jej nie miały. Cztery z omawianych marek nie miały oficjalnego fanpejdża na Facebooku, a pięć kanału na YouTube. Łącznie na Facebooku analizowane marki piwne obserwuje około 2,5 mln osób, z czego około 1,2 mln fanów to przyrost w 2014 roku.

Pełny raport do pobrania na stronie.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing