Źródło: www.simonowens.net
Dla marketerów LinkedIn natychmiastowo zmienił się w bardziej interesujące miejsce, w którym warto zbudować markę osobistą.
Zobacz również
Wiele osób odniosło sukces za sprawą nowej platformy, inni zostali w tyle nie wiedząc do końca, jak skorzystać z nowych możliwości. Być może zabrakło pewności siebie albo wyraźnego zwrotu z inwestycji w marketing treści. Z tego artykułu dowiesz się wszystkiego, o czym warto wiedzieć jeszcze przed opublikowaniem pierwszego artykułu na LinkedIn Pulse.
Jak publikować na LinkedIn Pulse?
#1: Zacznij od zapoznania się z platformą
Kiedy LinkedIn ogłaszał na SlideShare wiadomości na temat nowej platformy, Pulse został opisany, jako „pracujący świat w jednym miejscu.” Napisano, że „na LinkedIn są miliony menedżerów, przedsiębiorców, początkujących profesjonalistów i ludzi, którzy powoli przechodzą na emeryturę.” Jak widać, na platformie można znaleźć praktycznie każdy rodzaj publiczności, jednak treści, które zamierzasz publikować, nadal powinny być jak najbardziej powiązane z tematyką Twojego bloga firmowego i branżą, w której działasz. Kiedy już dowiesz się, w jaki sposób najpopularniejsi użytkownicy wykorzystują platformę, warto zapoznać się ze wskazówkami dotyczącymi tworzenia treści.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Poniżej znajdziesz kilka porad dotyczących marketingu treści, pochodzących bezpośrednio od LinkedIn:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- Pisz na doprecyzowane tematy, odnoszące się do Twoich doświadczeń i wiedzy zawodowej.
- Postaraj się skoncentrować wyłącznie na jednym temacie. Unikaj poruszania zbyt wielu wątków w tym samym artykule.
- Pamiętaj o budowaniu autentycznego przekazu.
- Nie bój się wyrazić własnej opinii, jednak nie publikuj treści obraźliwych, szokujących lub nieprofesjonalnych.
- Publikuj wyłącznie wtedy, kiedy masz coś wartościowego do przekazania członkom sieci LinkedIn. Im więcej artykułów opublikujesz, tym silniejszy stanie się Twój profil.
- Nie ma limitów względem liczby słów, jednak najpopularniejsze wpisy zawierają zazwyczaj ponad trzy akapity.
- Dziel się zdjęciami, filmami, prezentacjami i dokumentami, aby uatrakcyjnić swój artykuł.
- Do komentowania, zadawania pytań lub dzielenia się mediami wykorzystaj narzędzie typu „share box” znajdujące się na stronie głównej Twojego profilu.
#2: Wybierz mądrze tytuł artykułu
Treści publikowane na LinkedIn powinny poruszać najkonkretniejszą tematykę. Najlepszym sposobem na przebicie się przez lawinę publikowanych treści jest skupienie się na jednym temacie lepiej, niż ktokolwiek inny. Ogromne znaczenie ma tutaj nagłówek.
„Najlepszy plan treningowy na wytrzymałość” w 99% przypadków przegra z „Jak zrzucić 3 kg w miesiąc za pomocą rewolucyjnego, 35-minutowego treningu wytrzymałościowego.”
Pamiętaj, cały czas zainwestowany w pisanie może pójść na marne, jeśli w nagłówku nie odniesiesz się do konkretów i korzyści, które można uzyskać po przeczytaniu artykułu. Oprócz zwracania uwagi na to, co najistotniejsze, struktura tytułu ma również wiele wspólnego z potencjalnym sukcesem Twojej treści.
Piękno LinkedIn Pulse polega na tym, że od razu po opublikowaniu nowego artykułu, cała Twoja sieć otrzyma o tym powiadomienie. Zawiera ono jednak wyłącznie tytuł wpisu. Jeśli więc tytuł nie zwróci uwagi użytkowników w ciągu ułamka sekundy, artykuł przejdzie bez echa. Z badań przeprowadzonych przez Noaha Kagana, podczas których przeanalizowanych zostało ponad 3000 najpopularniejszych postów na LinkedIn, możemy wyciągnąć następujące wnioski na temat najpopularniejszych treści:
- Artykuły typu „jak coś zrobić?” Posty, które w jasny sposób opisują, jak coś zrobić, zyskują większą liczbę wyświetleń, polubień i komentarzy od wszystkich innych rodzajów treści.
- Listy pomysłów. Posty zawierające listy pomysłów są zazwyczaj bardzo skuteczne, przyciągają więcej polubień i komentarzy, niż zwykłe, niezróżnicowane w żaden sposób treści.
#3: Dodaj elementy wizualne
LinkedIn jest platformą dla profesjonalistów. Nie oznacza to jednak, że wszystkie publikowane przez Ciebie treści muszą być czarno białe. Zawarcie zdjęć i przykładów wizualnych nie tylko uatrakcyjni artykuły, ale pozwoli również na rozbicie długich bloków tekstu.
Zanim zaczniesz zapełniać swoje artykuły treściami wizualnymi, zastanów się, jak najlepiej je wykorzystać. Według Kagana warto umieścić przynajmniej jedno zdjęcie w każdym artykule. Jeśli jednak masz cztery, pięć lub nawet osiem zdjęć przypadających na jeden post, tym lepiej.
A co w przypadku treści multimedialnych, takich jak prezentacje na SlideShare lub wideo? Badania wykazują, że zawarcie takich elementów w treści prowadzi do niższej liczby wyświetleń. Jeśli chcesz je wykorzystać, staraj się robić to selektywnie i nie stosować więcej, niż jednego lub maksymalnie dwóch elementów tego typu w artykule.
Zacznij publikować
LinkedIn jest jedną z najlepszych platform pozwalających na zbudowanie silnej marki osobistej. Platforma LinkedIn Pulse pozwoli Ci na dotarcie do setek, a nawet tysięcy użytkowników, potencjalnych klientów lub partnerów biznesowych. Dla wielu profesjonalistów LinkedIn stał się jednym z głównych źródeł nowych zleceń. Nie pozwól, abyś utracił taką okazję i jak najszybciej zastosuj wskazówki z tego artykułu.
Czy masz inne pomysły odnośnie do publikowania na LinkedIn? Podziel się nimi w sekcji komentarzy.
Marta Więcław
Specjalista ds. marketingu, Grupa TENSE