1 marca br. odbyła się konferencja „Wyzwania dla Polski i Świata 2019”

Co czeka w najbliższym czasie polskich przedsiębiorców? Jakie są prognozy gospodarcze? Jak zmienia się prawo podatkowe? Tego dowiedzieli się uczestnicy konferencji „Wyzwania dla Polski i Świata 2019", 1 marca br., w Krakowie.
O autorze
2 min czytania 2019-03-06

Na wstępie konferencji poruszona została istotna kwestia konieczności budowania wizerunku „Polskiej Marki”, przyczyniającej się do wzrostu zaufania do polskich produktów i zwiększenia eksportu. Tak by znak „wyprodukowano w Polsce” oznaczał wysoką jakość. Temat ten poruszyli otwierający konferencję: prowadzący red. Zbigniew Bartuś (Dziennik Polski) oraz przedstawiciele organizatorów Marian Bryksy, prezes Małopolskiego Związku Pracodawców Lewiatan i Paweł Tyszkiewicz, pełnomocnik zarządu Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR.

Henryka Bochniarz, prezydent Konfederacji Lewiatan zaprezentowała raport „Polska 2019. Wyzwania światowe, prognozy gospodarcze, nowe przepisy”. Prezydent przedstawiła perspektywy dla gospodarki i biznesu. Zwróciła uwagę na tempo postępu wynikające głównie ze zmian politycznych i rozkładu sił ekonomicznych oraz rozwoju technologii. Wspomniała o możliwym wpływie sztucznej inteligencji na rynek pracy. Poruszyła istotną kwestię związaną z kampaniami na rzecz równouprawniania kobiet, które również w szerszej perspektywie zmieniają gospodarkę i rynek pracy.

Kolejnym punktem konferencji były potencjalne kierunki rozwoju w międzynarodowym obrocie gospodarczym, które zaprezentowali Sebastian Swałdek i Magdalena Banach, z DAUMAN BROS. Europejskie Zgrupowanie Interesów Gospodarczych. Pokazali oni perspektywy dla polskiego eksportu i kierunki, w których ma on ogromny potencjał rozwoju. Dodatkowo zwrócili szczególną uwagę na rolę elastyczności i otwartości na zmiany w prowadzeniu biznesu.

Przedstawiciele Polskiego Klubu Brandingu, Irek Korczyński i Łukasz Słotwiński, opowiadali o tym, jak budować konkurencyjne marki. Przekonywali przedsiębiorców o istotnej roli komunikacji wizualnej marki. Postrzeganie brandu to nie tylko zmiana estetyki, ale również przełożenie na zyski ze sprzedaży produktu.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kolejnym z prelegentów był Michał Wolak z Lean Action Sp. z o.o., który skupił się na konkurowaniu z rynkami zaawansowanych technologii. Opowiedział o tym, jak firmy mogą wykorzystać potencjał pracowników, tak by optymalizować prace całej organizacji. Zwrócił uwagę na rosnącą popularność modelu pracy Agile. M.Wolak swoje doświadczenie opiera na współpracy z firmami w Azji.

Następnie przedstawiciele biznesu, samorządu i administracji publicznej wzięli udział w debacie, w której skupili się na talentach i predyspozycjach pracowników (często nie w pełni wykorzystywanych przez pracodawców). Wnioskowali, że to właśnie ludzie są fundamentem, każdej organizacji. Dyskutujący zwrócili również uwagę na trudności, z jakimi borykają się przedsiębiorcy przy pozyskiwaniu dobrych pracowników oraz podpowiedzieli, w jaki sposób przyciągać talenty.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Na koniec Przemysław Pruszyński, Ekspert Rady Podatkowej z Konfederacji Lewiatan, przedstawił najważniejsze zmiany w podatkach 2019 mające wpływ na polskie spółki i działalności gospodarcze w kraju i za granicą. Przedsiębiorcy dowiedzieli się jak i gdzie szukać informacji o zmianach prawnych, które mają wpływ na ich pracę.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Wydarzenie było częścią projektu Mapa Marek skierowanego do mikro, małych i średnich przedsiębiorców z regionu małopolskiego, realizowanego przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR i Małopolski Związek Pracodawców Lewiatan wspólnie z Konfederacją Lewiatan.