Specjaliści z Grupy Kwanko przedstawiają 10 przykazań dla e-commerce, jak podnieść swoją sprzedaż w okresie wyprzedaży.
Kwoty pozostawione przez konsumenta w e-sklepie podczas zimowych wyprzedaży wahają się między 250 a 500 złotych. Jest więc o co walczyć. Przed rozpoczęciem wyprzedaży należy jednak przygotować e-sklep pod kątem technicznym, by „złośliwość rzeczy martwych” nie zaszkodziła biznesowi.
Zobacz również
Jak przygotować e-sklep do wyprzedaży od strony technicznej?
Rozpocznij przede wszystkim od sprawdzenia, jak działa Twój e-sklep. Ponad 3-sekundowy czas ładowania strony (bez względu na urządzenie) powoduje, że blisko 2/3 użytkowników opuszcza ją i nie poleci nikomu ze swoich znajomych. Na stronie głównej zadbaj o wyraźne pokazanie wyprzedaży, np. dodaj do menu głównego zakładkę „Promocje” – przyciągnie wzrok i zainteresowanie Twoich klientów.
Krytyczne podczas wyprzedaży są trzy elementy: dostępność produkty, wydłużony termin dostawy oraz aktualność katalogu produktów. Zanim stworzysz reklamę internetową na produkt, upewnij się, że jest w magazynie w wystarczających ilościach. 65% klientów nie wybacza braków towarowych, a połowa z nich od razu ucieka do konkurencji. Ogromnym wyzwaniem logistycznym są też dostawy. Czasami nie da się uniknąć opóźnień wynikających z pracy firm kurierskich. Ale to w jaki sposób i co zaoferujesz w ramach dostawy zależy wyłącznie od Ciebie. Czy wiesz, że nawet 66% klientów zmienia sklep w celu dopasowania opcji dostawy do swoich potrzeb? Pamiętaj, że ukrywanie kosztów dostawy (dokładna informacja o tym znajduje się np. na końcu procesu zamówienia) nie przysporzy Ci w żadnym razie klientów. W tym aspekcie postaw na transparentność od samego początku składania zamówienia.
Jak w niestandardowy sposób podnosić wartość koszyka?
Czy do przecenionych artykułów warto dorzucić jeszcze jakiś bonus? Oczywiście! – Warto pomyśleć o takich rozwiązaniach, jak happy hours, czyli zaoferować dodatkową zniżkę w wybranych godzinach na zamówienie lub przeprowadzić limitowane, ekskluzywne wyprzedaże na dany produkt, które będą obowiązywać przez krótką część dnia i będą dostępne tylko dla wybranych klientów. Innym rozwiązaniem są konkursy, podczas których udostępnisz ekstra zniżki. Każdy dodatkowy pomysł wprowadzający elementy gry lub rywalizacji będzie zwiększał średnią wartość koszyka sprzedażowego, a jednocześnie pozwalał na spersonalizowanie oferty i zdobycie lojalności klienta. – mówi Michał Sołtys, Regional Director Central Eastern Europe z Grupy Kwanko. – Prowadząc takie działania nie zapomnij o zbieraniu danych w celu budowania bazy potencjalnych klientów i personalizowania Waszej relacji, tak aby każdy klient mógł poczuć się wyjątkowy. – dodaje.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Nie zapomnij o cross-sellingu, czyli propozycji uzupełnienia zamówienia o dodatkowe produkty. Możesz rozważyć również opcję dedykowanych prywatnych wyprzedaży, dzięki którym pozyskasz nowych klientów i zredukujesz zapasy w magazynie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Na koniec pamiętaj o informowaniu o wyprzedażach i specjalnych ofertach za pomocą newslettera. W wiadomościach staraj się eksponować nowe produkty, ale również wskazówki i rekomendacje, które będą dobrym wyjściem do przejścia na stronę e-sklepu i zapoznania się z asortymentem. 55% kobiet i 40% mężczyzn otwiera newsletter, jeżeli poczują, że odpowiada na ich aktualne potrzeby.